A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Сергій Шкарлет: Система раннього розвитку дитини має базуватися на принципах якості, доступності та наступності

Опубліковано 03 червня 2021 року о 10:45


Про особливості реформування дошкільної освіти Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет розповів під час другого дня Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука».

«Сучасна дошкільна освіта базується на принципах якості, доступності та наступності, що є цілісною системою розвитку дітей раннього та дошкільного віку», – підкреслив Міністр.

Сергій Шкарлет наголосив, що система дошкільної освіти має спрямовуватися на розвиток дитини. Ця важлива умова врахована в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти, що є державним освітнім стандартом, освітніх програм розвитку дітей раннього та дошкільного віку. 

Стратегічними цілями державної політики України у сфері дошкільної освіти є: 

  • забезпечення доступності дошкільної освіти (наближення до місця проживання дитини);
  • подолання черги до закладів дошкільної̈ освіти;
  • розширення мережі приватних закладів дошкільної̈ освіти;
  • забезпечення безбар'єрного доступу до закладів дошкільної̈ освіти;
  • створення розвивального інклюзивного освітнього середовища.

Сьогодні в Україні функціонує понад 15 тисяч закладів освіти різних типів і форм власності, що забезпечують здобуття дошкільної освіти понад 1 млн  150 тисяч дітей відповідного віку.

У 2020 році було проведено велику роботу щодо розширення мережі закладів дошкільної освіти. На кінець року додатково створено 13 268  місць для дітей дошкільного віку. Відкрито 24 новобудови закладів дошкільної освіти, 16 із них – завдяки програмі Президента України «Велике будівництво».

Станом на 1 травня 2021 року вже створено понад 2 тисячі місць та відкрито 4 новобудови: 2 – у Київській області та по 1 – в Івано-Франківській області та місті Києві. 

Для досягнення стратегічних цілей Міністерством:

  • проводиться дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за міжнародною методикою ECERS-3;
  • розробляються професійні стандарти вихователя та директора закладу дошкільної освіти;
  • спрощено ліцензійні умови освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, що дозволить збільшити кількість приватних закладів дошкільної освіти та подолати чергу до комунальних дошкільних закладів;
  • підготовлено проєкт нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту», яким буде запроваджено ключові новації в дошкільній освіті: закріплення академічної свободи педагогічних працівників, зміна філософії контролю якості освіти на методологію підтримки, гарантування фінансової автономії закладів дошкільної освіти, запровадження альтернативних інституціональній форм здобуття дошкільної освіти та  альтернативних механізмів її фінансування, прозорість діяльності закладу дошкільної освіти й визначення території обслуговування  для забезпечення доступу дітей за  місцем проживання дитини.

Нагадаємо, у другий день форуму «Україна 30. освіта і наука» Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет розповів про продовження реформи «Нова українська школа» та якість підручників.