A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Асистент дитини з особливими освітніми потребами в ЗДО

Опубліковано 10 квітня 2024 року о 16:25


Асистент дитини з особливими освітніми потребами (ООП) у закладі дошкільної освіти — учасник освітнього процесу, який сприяє адаптації та соціалізації дитини в колективі. Його ключова роль — створити для дитини з ООП позитивне та комфортне навчальне середовище.

Іншими словами, асистент дитини — її «провідник» упродовж навчання. Допомога, яка забезпечує інклюзивну освіту та індивідуальний підхід до потреб кожної дитини.

Які послуги надає асистент дитини з ООП?

  • допомога у спілкуванні та взаємодії з іншими дітьми, педагогами й людьми;
  • допомога в організації харчування, годування, денного сну, рухової активності;
  • моніторинг стану здоров'я.

Інші послуги визначають відповідно до індивідуальних потреб дитини. Важливо, що асистент не впливає на освітній процес і не надає освітніх послуг, а також не дає рекомендацій педагогам.

Нагадуємо, що асистентом може стати уповноважена вами людина, якій ви довіряєте: хтось із батьків або соціальний робітник, який надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання.

Як отримати асистента для дитини з ООП у дитсадку?

Спершу необхідно подати заяву до виконавчого органу міста та надіслати її в паперовому або електронному вигляді, обов’язково доклавши копію висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини від ІРЦ — тут має бути зазначено потребу в асистенті. Протягом 5 днів дитина пройде оцінювання індивідуальних потреб, після чого буде складено план дій. Потім потрібно підписати договір про надання соціальної послуги.

Умови допуску асистента до освітнього процесу:

  • заява одного з батьків дитини щодо допуску асистента дитини до освітнього процесу разом з висновком ІРЦ;
  • проходження спеціальної підготовки не менше ніж 15 год;
  • підписання договору між закладом освіти та асистентом за погодженням батьків;
  • проходження профілактичного медичного огляду;
  • дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;
  • підписання договору про участь асистента дитини в освітньому процесі в закладі освіти.

Раніше МОН розробило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини), які виконують різні функції та мають різні обов’язки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.