A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Ми прагнемо до того, щоб абсолютно всі діти з річного віку відвідували садок – це соціалізація та знання мови, – мер Осло Маріанне Борген

Опубліковано 12 листопада 2019 року о 18:31

Доступ до дошкільної освіти – це великі інвестиції, але вони необхідні, оскільки впливають на розвиток дитини, її соціалізацію та культурну і мовну інтеграцію, що дуже важливо для такого багатокультурного міста як Осло. На цьому наголосила мер міста Осло (Норвегія) Маріанне Борген під час зустрічі з Міністром освіти і науки України Ганною Новосад сьогодні, 12 листопада 2019 року.

«Для нас цікавий досвід Норвегії і, зокрема, конкретно великих міст, таких як Осло. Одна з важливих проблем України – доступ до освіти у великих містах: у нас не вистачає садочків. Як у вас працює система контролю за забудовою, щоб діти мали місця у дошкільних закладах?» – запитала Ганна Новосад.

Мер відзначила, що за правилами забудовник має побудувати садок.

«Однак це не завжди працює. Крім того, часто це приватні садки. Зараз у нас 50% комунальних та 50% приватних садочків. Нам не дуже подобається така ситуація, бо, на моє переконання, заробляти на освіті – неправильно. Має бути прийнятна зарплата та пенсійні відрахування для вчителів та керівництва, але це не має бути надприбуток – усі ресурси мають спрямовуватись на розвиток дітей. Однак приватні садки зараз – це важлива складова доступу. Наразі у нас держава і муніципалітет однаково забезпечують оплату і комунальним, і приватним садкам. Також в обох випадках є оплата з боку батьків, однак існує верхня межа, яку не можна переступати. Це дає доступність, але тут ми бачимо простір для розвитку», – пояснила Маріанне Борген.

Вона додала, що є й інші виклики, над вирішенням яких постійно працює муніципалітет.

«В 70 роках ми ще не мали дошкільної освіти. Зараз ми розглядаємо дошкільну освіту як невід‘ємну частину нашої освітньої системи. Більше 80% дітей, починаючи з річного віку, відвідують садки. Однак велика проблема в тому, що діти з нацменшин часто не йдуть в садки. Адже крім іншого, садок – це соціалізація та вивчення державної мови, що згодом робить дітей успішнішими у школах. Тому ми ходимо від муніципалітету, стукаємо у двері людям і кажемо: ми з муніципалітету і хочемо розповісти вам про наші садочки – і так заохочуємо віддавати дітей у дошкілля», – повідомила пані мер.

Вона додала, що батьків з інших країн додатково вводять у курс справ щодо того, який одяг та приладдя потрібні дитині для садка.

«У нас діти гуляють завжди – і в дощ, і в сніг, і в спеку. Для цього має бути правильний одяг. Як правило, у нас у садках є додатковий одяг для того, щоб вихователі могли компенсувати, якщо дитина щось не взяла з собою», – зауважила Маріанне Борген.

Окремо вона відзначила важливість зворотнього зв‘язку з батьками та дітьми.

«Ми приділяємо багато уваги думці дітей та батьків. Ми опитуємо їх про те, що їм подобається, що – ні. Це дуже важливо, хоч і непросто», – пояснила пані мер.

Нагадаємо, що Міністр освіти і науки України Ганна Новосад звернулася до міністра освіти Королівства Норвегія Яна Торе Саннера щодо вивчення норвезького досвіду в сфері дошкільної освіти, оскільки саме в цій країні вона вважається однією з найкращих у світі.