Продовження реформи «Нова українська школа», затвердження модельних навчальних програм для базової середньої освіти, розвиток інклюзивної освіти і позашкілля, а також підготовка до участі України в дослідженнях PISA-2022 і TIMSS – з-поміж пріоритетів МОН і Кабінету Міністрів на поточний рік. Про ці та інші наміри йдеться у плані пріоритетних дій Уряду на 2021 рік, затвердженому 24 березня.
«На 2021 рік Уряд і МОН планують системно розвивати шкільну освіту. Зокрема, це стосується продовження реформи “Нова українська школа”, створення умов для впровадження старшої профільної школи, розвитку позашкілля та інклюзивної освіти. За цей рік ми також плануємо ухвалити низку нормативних документів, необхідних для впровадження змін, які потребує шкільна освіта», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Зокрема, планується затвердити модельні навчальні програми на основі нового Державного стандарту базової середньої освіти та затвердженої у лютому 2021-го типової освітньої програми, а також забезпечити учнів 4-х класів підручниками для Нової української школи.
У планах – забезпечити професійну орієнтацію учнів за допомогою створення ефективної системи профорієнтації, а також створити умови для впровадження з 2027 року старшої профільної школи, зокрема шляхом затвердження Положення про ліцей та внесення необхідних змін до Положення про науковий ліцей.
Планується затвердити професійний стандарт за професією «Керівник закладу загальної середньої освіти». Він визначатиме функції та компетентності керівника закладу, засади його професійного зростання. Також у планах – проведення сертифікації педагогічних працівників початкової освіти в межах діючого пілотного проєкту.
Крім цього, заплановано надання субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам «Спроможна школа для кращих результатів», що забезпечить державну підтримку формування нового освітнього простору, безпечного та інклюзивного (безбар’єрного) освітнього середовища, проведення реконструкцій та капітальних ремонтів будівель (їх частин), споруд закладів загальної середньої освіти.
На 2021 рік також заплановано забезпечити:
Окремий акцент зосереджено на розвитку інклюзивної освіти. Так, планується визначити новий порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
Це дозволить впроваджувати нові підходи до організації інклюзивного навчання, а саме:
На 2021 рік заплановано проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. Крім того, у планах – підготовка до участі України у міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо-математичної освіти TIMSS.
У планах також – розвиток системи освітньої статистики та аналітики, зокрема шляхом організації збору, обробки та зберігання індивідуальних даних в базі даних педагогічних працівників «Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту», забезпечення автоматичної генерації форм статистичної звітності та статистичних показників для потреб розрахунку освітньої субвенції.
Заплановано також забезпечення доступності позашкільної освіти, зокрема на базі закладів загальної середньої освіти, відповідно до інтересів здобувачів освіти. А також – створення системи забезпечення якості позашкільної освіти, зокрема шляхом затвердження критеріїв та індикаторів для оцінювання освітніх і управлінських процесів закладів позашкільної освіти.
Нагадаємо, Кабінет Міністрів визначив створення умов для якісної та доступної дошкільної освіти одним із ключових пріоритетів на 2021 рік.