Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі в інклюзивних класах (групах) закладів освіти».
«Документ розроблено з провідними науковцями сфери соціальної педагогіки і психології, для дітей з особливими освітніми потребами. Кожній такій особистості залежно від рівня підтримки ми пропонуємо відповідні умови забезпечення освітнього процесу, фінансування, надання додаткових корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг, перелік відповідних допоміжних засобів навчання тощо», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Проєктом пропонується затвердити:
Освітні труднощі – це труднощі в навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та рівень результатів навчання дітей відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.
Зокрема, виділено наступні категорії труднощів:
Залежно від ступеня прояву визначено рівень підтримки. Дітей, які мають труднощі І ступеня прояву (незначні (поодинокі)), віднесено до першого рівня підтримки. Дітей, які мають труднощі V ступеня прояву (труднощі найтяжчого ступеня прояву), – до V рівня підтримки.
Методичні рекомендації для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі дітей в інклюзивних групах і класах закладів дошкільної, загальної середньої освіти та їх застосування будуть розроблені після ухвалення проєкту постанови МОН спільно з Національною академією педагогічних наук України.
Проєкт розроблено на виконання статті 19 Закону України «Про освіту» та розділу Х Закону України «Про повну загальну середню освіту», спільно з науковцями Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка АПН України. Пропозиції та зауваження до проєкту просимо надсилати на е-мейл: inclusion@mon.gov.ua до 30 грудня 2020 року (відповідальна особа – керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти Лариса Самсонова, тел. 481-32-39)
Нагадуємо, діти з ООП зможуть користуватися гаджетами та корекційними засобами вдома.