A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

4 роки впровадження інклюзії: понад 12 тис школярів та майже 2,2 тис дошкільнят з особливими освітніми потребами навчаються разом з однолітками

Опубліковано 25 січня 2019 року о 14:43

Лише за останній рік кількість школярів з особливими освітніми потребами, що навчаються у звичайних школах поруч з однолітками, зросла на 61%. Загалом зараз у закладах загальної середньої освіти навчається понад 12 тис, а в дошкільних закладах майже 2,2 тис, дітей з особливими освітніми потребами. Про це розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час Всеукраїнської звітної конференції з інклюзивної освіти сьогодні, 25 січня 2019 року, що проходила у Києві за участі Президента Петра Порошенка та Першої леді Марини Порошенко.

«Ні для кого не секрет, що освіта визначає ступінь розвитку держави. Інклюзивна ж освіта визначає ступінь розвитку суспільства, в якому ми живемо, а значить – рівень підтримки один одного, рівень гуманності і толерантності у ставленні до не таких, як ти сам», – зазначила Перша леді.

За оперативними даними з областей майже кожна четверта школа в Україні безпосередньо впроваджує інклюзивний принцип навчання.

«2018 року завдяки фінансуванню з державного бюджету майже 14 тис дітей скористались корекційними послугами, було створено та обладнано сучасною технікою 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). На сьогодні по всій країні вже створено 516 таких центрів. 2019-го ця цифра буде збільшена до 700, що повинно повністю забезпечити потреби. На обладнання нових центрів в бюджеті цього року передбачено 39 млн грн. Також закладено інвестицію в 504 млн грн на підтримку осіб з особливими освітніми потребами. Кошти субвенції у розмірі 353,3 млн уже направлені у школи», – повідомила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

При цьому вона додала, що наразі залишається проблема доступності дітей з особливими освітніми потребами до шкіл та інших закладів освіти.

«Ще мало закладів з архітектурною доступністю вище першого поверху. Також недостатньо уваги приділяється доступності пришкільних територій: наявність під’їздів, паркувальних місць для осіб з інвалідністю, зокрема, для підвезення дітей на візках, обладнаних спортивних майданчиків для дітей з інвалідністю тощо. Дуже мало закладів освіти обладнано спеціальними туалетними кімнатами. Однак, слід наголосити, що ситуація поступово змінюється на краще. За оперативною інформацією наприкінці 2018-го безперешкодний доступ для осіб з особливими потребами до 1-го поверху забезпечений у 11 560 закладах освіти, що становить 74% від загальної кількості. Також минулого року МОН підвищило вимоги до доступності. Так, доступність закладів стала частиною ліцензійних вимог до провадження освітньої діяльності», – підкреслила Лілія Гриневич.

Нагадуємо, що на 2019 рік МОН розширило можливості учнів під час проходження державної підсумкової атестації. Це, насамперед, стосується зарахування сертифікатів міжнародних мовних іспитів, проходження атестації тими, хто перебуває в СІЗО, та перескладання ДПА учнями коледжів і технікумів.