A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Колегія МОН схвалила концептуальні засади розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти

Опубліковано 20 грудня 2022 року о 10:35


19 грудня 2022 року під головуванням Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета відбулося чергове засідання Колегії МОН.

Колегія схвалила документ «Концептуальні засади розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти і навчання». Він розроблений відповідно до Плану відбудови України та передбачає три пріоритети у подальшій реформі професійної освіти: модернізацію змісту освіти, поліпшення спроможності закладів і «розумну відбудову».

«Спільно з командою ми провели глибокий аналіз сфери та створили довгострокові рішення, які допоможуть у створенні ефективнішої, витривалішої та більш гнучкої системи професійної освіти. У цей документ ми заклали фундаментальні зміни, які допоможуть системі профосвіти краще реагувати на потреби ринку праці, модернізованої української економіки і навіть таких найістотніших викликів, як поточна війна. Зокрема, йдеться про автономію закладів, нову модель фінансування, активну цифровізацію та створення нової, сучасної мережі профтехів», – зазначив Сергій Шкарлет.

У межах кожного пріоритету планується низка завдань для його найшвидшого та найефективнішого досягнення. Так, модернізація змісту освіти передбачає удосконалення національної системи кваліфікацій, упровадження незалежного оцінювання навчальних результатів та діджиталізація сфери, як-от розроблення великої кількості онлайн-ресурсів та розвиток цифрових навичок учнів.

Поліпшення інституційної спроможності закладів професійної освіти передбачає автономію закладів, тобто створення більш відкритої моделі управління профтехами з активним залученням роботодавців, громади та інших стейкхолдерів. Також планують удосконалити фінансове законодавство професійної освіти і розвиток компетенції і навичок менеджерів та педагогів профтхетів.

«Розумна відбудова» – це відновлення закладів профтехосвіти для підготовки професійних робітників, які відповідають потребам ринку праці. У межах цього напряму перебачається створити більш оптимальну та витривалішу мережу закладів профосвіти з новими навчальними просторами.

Нагадаємо, що в Україні завершується створення онлайн-системи управління даними у сфері профосвіти (EMIS).