Безбар’єрність — це не просто про комфортне життя або філософію суспільства без обмежень, це також важливий вектор державної політики. Бар’єри, які існують сьогодні в суспільстві — фізичні, громадянські, освітні, економічні та інші — не дозволяють мільйонам українцям реалізуватися. Очікуваними результатами провадження стратегії в напрямі освітньої безбар’єрності є створення рівних можливостей, вільний доступ до освіти протягом життя. Безбар’єрною має стати вся країна. Усі її опції — кар’єрні, навчальні, побутові розважальні.
Згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 29.12.2023 № 1583 та від 26.01.2024 № 96 внесено зміни до стандартів перших курсів вищої освіти, які почнуть працювати з нової вступної кампанії 2024 року. Зміни внесено членами науково-методичних комісій (підкомісій) сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України.
До освітніх програм підготовки фахівців за спеціальностями 053 Психологія та 225 Медична психологія додано тепер вивчення методик надання психологічної допомоги особам, які отримали психологічну травму внаслідок війни.
Також оновлено освітні програми за спеціальностями 191 Архітектура та містобудування та 192 Будівництво та цивільна інженерія, у галузі знань 19 Архітектура та будівництво. Підготовка фахівців передбачатиме спеціальні (фахові компетентності), а саме створення безбар’єрного архітектурно-будівельного середовища.
Стандарти вищої освіти змінено в межах проєкту Міністерства освіти й науки України «Освіта для всіх» та Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні. Стратегію розроблено за ініціативи першої леді Олени Зеленської.