A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція. Навчання вчителів

Секція Серпневої конференції. Навчання вчителів (ФОТО)

Презентація. Український вчитель, хто він?

Розвиток професійних компетентостей, форми навчання, критерії їх вибору, проблеми та необхідність змін, пов’язаних із підвищенням  кваліфікації, – все це обговорювали учасники панельної дискусії «Навчання вчителів». До неї долучилися вчителі, едкемпівці, педагоги, які потрапили до 50-ки Global Teacher Prize Ukraine, керівники інститутів післядипломної педагогічної освіти, методисти і ті, хто займається розвитком освіти в громадах.


Натхненний модератор панелі Оленка Севернечук, лідер напряму в ГО «Освіторія», презентувала присутнім портрет типового українського вчителя. Його підготувала «Освіторія» на основі дослідження для  Global Teacher Prize Ukraine, в опитуванні якого взяли участь понад 3000 вчителів. Адже, за її словами, для того, щоб з’ясувати, як і де вчитися вчителям, як надихати колег і залучати їх до навчання, потрібно розуміти, яким є український учитель. Учасники обговорили питання, які стосуються престижу професії, поваги до вчителя в суспільстві, а також те, чого не вистачає, щоб педагог був щасливим і успішним.


Оксана Джус, завідувач кафедри професійної освіти та інноваційних технологій Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефанка, підсумувала: «Щасливий вчитель – це той, який любить і знає свою роботу, який постійно вчиться, знаходить час на себе і сім’ю. Навчання вчителів і навчання впродовж життя є одним із ключових аспектів, які формують успішного вчителя».


Учасники ділилися досвідом підвищення кваліфікації та розвитку професійних педагогічних компетентностей у своїх закладах. Наприклад, одні проводять з учителями години іноземних мов, опановують інформаційно-комунікативні технології, проходять навчання на онлайн-курсах, вчителі стають тренерами і навчають колег. Інші – долучаються до міжнародних проектів, як-от «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання» (програма ЄС Еразмус+ КА2), організовують курси англійської мови для вчителів при Ресурсних центрах British Counsil.


Під час обговорення критеріїв, якими керуються вчителі, обираючи, де і як їм навчатися, учасники дискусії виокремили три найголовніші – зручність у часі, свобода вибору, якість надання відповідних освітніх послуг.
З-поміж форм підвищення кваліфікації, які вчителі обрали б у майбутньому - очні та дистанційні курси, програми обмінів в Україні та закордоном, тематичні зустрічі. Оленка Северенчук зазначила, що незважаючи на еру діджиталізації, 76% вчителів, які взяли участь у опитуванні Едкемпу, все ж таки у майбутньому хотіли б підвищувати кваліфікацію на очних курсах і тренінгах, тобто віддають перевагу живому спілкуванню.


«Оскільки вчитель – це робота з людьми, тому очевидно, що деякі методики передати суто онлайн – дуже складно. Звичайно, є набір методичних матеріалів, які зручно подавати дистанційно. Тому майбутнє – за поєднанням форм онлайн- і офлайн-навчання», – зауважив Ілля Філіпов, засновник студії онлайн-освіти EdEra.