A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція. Інклюзія

Секція Серпневої конференції. Інклюзія (ФОТО)

Інклюзивна освіта в Україні наразі активно розвивається –  цьому сприяє як потужна законотворчість, так і фінансова підтримка державою цього напряму, а також підтримка з боку громадськості.  Про це йшлося під час панельної дискусії з питань розвитку інклюзивної освіти на серпневій освітянській конференції.

Так, найближчим часом планується внести зміни до деяких законів України щодо особливостей доступу дітей з особливими освітніми потребами до закладів освіти. Окрім цього, розробляються порядки організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти.  Також готується нова редакція порядку організації інклюзивного навчання в школі та внесення змін до типових штатних розписів закладів освіти, аби забезпечити потреби дітей.

Як повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Лариса Самсонова, цього року створено 322 інклюзивно-ресурсних центри (ІРЦ), в яких працюють 879 фахівців. Відповідно до плану Уряду, у 2018 році загалом буде створено 500 ІРЦ.

На початок цього навчального року, за оперативними даними, планують відкрити 8 212 інклюзивних класів, минулого навчального їх було 5 033.  А кількість учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах зросте майже до 12 тис дітей.

«Таке зростання зумовлене потужною фінансовою підтримкою держави, адже цього року для  навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами було виділено майже 505 млн грн з цільової субвенції», – розповіла Лариса Самсонова.

Зокрема, ці кошти направлено на проведення корекційно-розвиткових занять, придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, на оснащення кабінетів в ІРЦ тощо. Частину коштів використають на закупівлю наборів сучасних методик для проведення комплексної оцінки (діагностики) розвитку дітей з особливими освітніми потребами, якими будуть оснащені ІРЦ, а також на навчання фахівців.

Під час зустрічі на конференції освітяни обмінювалися досвідом. Зокрема, вони обговорювали як покращувати роботу ІРЦ, де шукати фахівців, як налагодити співпрацю зі школами та дитячими садками, з якими труднощами зіштовхнулися і як їх вирішували.

Приміром, про відкриття інклюзивних класів  у школах розказала Валентина Маланчій, заступник директора школи із Хмельницького. У закладі працює 18 таких класів, а інклюзія впроваджується із 2003 року. За її словами, головне – бажання та зацікавленість у спільній роботі на рівні місцевої громади.

Варто зазначити, що для учасників дискусії надіслала відеозвернення перша леді країни Марина Порошенко.  Вона наголосила, що концепція НУШ – це ключова реформа у системі освіти, що має стати у авангарді державних змін. І невід’ємною частиною цієї реформи, без якої неможливо уявити Нову українську школу, є розвиток інклюзивної освіти, що запроваджує прогресивні принципи сучасного суспільства. Перша леді побажала учасникам конференції, щоб новий навчальний рік став роком рівних можливостей для усіх дітей без винятку.