A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Виклики й інструменти поліпшення вищої освіти: студенти зустрілися з міністром освіти і науки

Опубліковано 17 листопада 2023 року о 19:15


З нагоди Міжнародного дня студента міністр освіти і науки Оксен Лісовий та заступник міністра з питань вищої освіти Михайло Винницький зустрілися із представниками органів студентського самоврядування з різних регіонів України. Зустріч відбулася за ініціативи громадської спілки «Українська студентська ліга» та за участю Української асоціації студентів. 

Оксен Лісовий обговорив зі студентами основні напрями роботи міністерства, поточну діяльність, виклики, на які потрібно реагувати в умовах війни, а також трансформації, потрібні для зміни освіти.

«Ви навчаєтеся в системі, що була побудована для іншої країни — радянського союзу, якого вже не існує. Освітня мережа будувалася роками, але для тої країни. Для цієї країни потрібна інша мережа профтехів, шкіл, університетів — ці заклади мають бути іншими, щоб сформувати іншу людину. Людину для життя у вільному світі. Це різні технічні завдання. Тому ми працюємо над трансформаціями», — зазначив Оксен Лісовий.

На питання про виплату стипендій міністр відповів, що у бюджеті 2024 року на цю потребу заклали на 500 млн грн більше, ніж на 2023 рік. 

Під час дискусії постало питання про обов’язок студентів і викладачів говорити на території кампусів державною мовою. Представники міністерства нагадали, що мовою освітнього процесу є українська.

Ворог продовжує руйнувати інфраструктуру, тож держава вимушена спрямовувати кошти на відновлення пошкоджених будівель закладів освіти. На 2024 рік на капітальні видатки для закладів вищої і фахової передвищої освіти закладено майже чверть мільярда гривень.

Студенти також порушили питання трансформації вищої освіти. Зокрема цікавились, як саме буде впроваджений розвиток індивідуальних освітніх траєкторій відповідно до нового законопроєкту.

«Одним із ключових принципів, що ми як міністерство наразі активно втілюємо, є розвиток суб’єктності студента. Студент має бути людиною, яка самостійно приймає рішення та відповідає за них. Коли ви самі вибираєте викладача та курс, ви формуєте конкуренцію та поліпшуєте якість освіти. Коли ви самі обираєте, скільки кредитів узяти для себе цьогоріч, регулюючи тим самим своє навантаження, ви формуєте свій освітній процес. Це все і є складовою суб’єктності», — розповів Михайло Винницький.

Інклюзивне навчання та зручно облаштовані простори в закладах освіти важливі для створення середовища, у якому кожен здобувач освіти, незалежно від своїх особливостей, може відчути підтримку та розвивати потенціал. Тому нині одним з пріоритетів МОН є облаштування інклюзивних та безпечних просторів, а також оновлення освітніх програм відповідно до потреб сьогодення.

Відповідаючи на питання реінтеграції та визнання документів про освіту, виданих на окупованих територіях, Михайло Винницький чітко зазначив, що жоден документ, виданий окупаційною владою, не визнається Україною. Це є принциповою позицією держави і МОН.

Наприкінці зустрічі Оксен Лісовий та Михайло Винницький подякували активним студентам і студентським організаціям за діалог та пошук спільних рішень. Адже в діалозі з учасниками освітнього процесу можна знайти дієві рішення та шляхи розвитку сфери.

Більше фото тут.