9 лютого 2016 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся інструктаж експертів із регіонів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів «Науково-методологічні засади створення сучасного підручника».
У заході взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей; президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень; директор Інституту модернізації змісту освіти МОН Наталія Вяткіна; представники департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН; науковці Національної академії наук України, НАПН України; представники Обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Павло Хобзей виразив сподівання, що підручники для 8 класу будуть цікавими та інтерактивними, що відповідає сучасним освітнім інтересам і наголосив , що відповідальність експертів дуже велика, тому що позитивний висновок пускає підручник у світ.
На думку заступника Міністра, підручники повинні обирати саме вчителі, а оцінювати їх будуть експерти. «Ви повинні дати «добро», що підручник відповідає усім критеріям. Від вашого вибору залежить якість освіти», - звернувся до присутніх експертів Павло Хобзей.
Василь Кремень підкреслив, що сучасна освіта постійно вдосконалюється і вимагає змін, а світ поступово переходить до інноваційного типу прогресу. «Ми повинні докласти максимум зусиль, аби у наступному навчальному році підручники для 8 класу були значно якіснішими»,- зауважив президент Національної академії педагогічних наук України. На думку Василя Кременя існує три основні функції навчання, які потрібно враховувати у сучасній освіті: засвоєння базових знань, вміння самостійно опрацьовувати інформацію та застосовувати отриманні знання на практиці.
Академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександр Ляшенко у вигляді презентації представив «Вимоги до оцінювання сучасного підручника».
Директор Інституту модернізації змісту освіти МОН Наталія Вяткіна закликала експертів об’єктивно оцінювати рукописи підручників - зміст, методологію, правильність поставлених запитань у кінці підручника тощо. «Дитина повинна творчо розвиватись, навчитись критичному мисленню, а також правильно формулювати відповіді на запитання», - вважає директор Інституту. І додала, що експертам в рецензіях потрібно враховувати всі зауваження рукопису.
Слід зазначити, що Національною академією педагогічних наук України у співпраці з Міністерством освіти і науки. а також Інститутом модернізації змісту освіти МОН вперше розроблено посібник «Експертиза шкільних підручників», який містить інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.