A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

МОН і партнери з розвитку обговорили результати діяльності за 2021 рік та окреслили спільні плани на майбутнє

Опубліковано 21 грудня 2021 року о 09:24


17 грудня 2021 року відбулося четверте засідання секторальної робочої групи «Освіта і наука» під головуванням першого заступника Міністра Андрія Вітренка. Обговорювалися головні результати діяльності МОН за 2021 рік і завдання на наступний рік.

У поточному році робота Міністерства освіти і науки була зосереджена на таких напрямах:

  • якісна та доступна дошкільна освіта;
  • «Нова українська школа»;
  • сучасна професійна освіта;
  • якісна вища освіта та розвиток освіти дорослих;
  • наука, що стимулює соціально-економічний розвиток держави;
  • розвиток інновацій;

а також наскрізних пріоритетах:

  • цифрова трансформація освіти та науки;
  • освіта в надзвичайних ситуаціях;
  • гендерна рівність.

Андрій Вітренко поінформував партнерів із розвитку про головні досягнення Міністерства у 2021 році. Зокрема, наголосивши, що в дошкіллі оновлено нормативно-правове регулювання сфери, спрямоване на осучаснення змісту освіти та підвищення її доступності шляхом створення додаткових місць у дитячих садках. 

Важливим етапом підготовки до впровадження реформи «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти стало затвердження Типової освітньої програми для 5-9 класів ЗЗСО. Пріоритетами Міністерства залишаються розбудова мережі опорних шкіл, впровадження безпечних умов для навчання та викладання в школах, створення умов для професійного розвитку педагогічних працівників і реформа системи шкільного харчування. 

Перший заступник Міністра наголосив, що ключовим завданням у питанні реформування професійної освіти є забезпечення конкурентоздатності випускників на ринку праці. Для цього затверджено Державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти та Концепцію Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки.

Триває реалізація фінансованої ЄС програми «EU4Skills: кращі навички для сучасної України», яка надає суттєву підтримку реалізації реформи ПТО, з заходами щодо управління, модернізації інфраструктури та розроблення нового змісту освіти.

У сфері вищої освіти відбувся запуск інвестиційного проєкту «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів», у розмірі 200 млн доларів США, який передбачає масштабні інвестиції у навчальну, дослідницьку та цифрову інфраструктуру університетів для створення умов для підвищення ефективності, якості та прозорості. Крім того, Україна долучилася до нового циклу Програми ЄС Еразмус+ 2021-2027, що відкриває додаткові можливості для розвитку закладів вищої освіти та створює сприятливі умови для збільшення мобільності студентів і викладачів.

Досягнення у сфері науки та інновацій включають оновлення дорожньої карти інтеграції науково-інноваційної системи України до Європейського дослідницького простору, а також підписання Угоди про участь України в  Рамковій програмі ЄС із досліджень та інновацій «Горизонт Європа».

Суттєві зрушення відбулися у сфері цифрового розвитку освіти. Реалізується проєкт «Ноутбук кожному вчителю»: наразі понад 40 тисяч вчителів отримали ноутбуки. Активно розвивається платформа «Всеукраїнська школа онлайн», на якій протягом року розміщено 1800 уроків до 73 курсів. Розроблено проєкт Стратегії цифрової трансформації освіти і науки України. 

Окремим питанням порядку денного стало обговорення формування спільних планів Міністерства та партнерів із розвитку на 2022 рік. 

«Практика формування спільного плану показала свою ефективність у 2021 році, тож ми хотіли б її продовжити наступного року, оскільки завдяки синергії державної політики та партнерської підтримки можна досягнути якісних результатів», – зазначив Андрій Вітренко.

З огляду на актуальність питань цифрового розвитку та цифровізації на національному рівні, прийнято рішення щодо створення окремої тематичної підгрупи «Цифрова трансформація освіти і науки». Засідання підгрупи стануть майданчиком для обговорень із партнерами з розвитку пріоритетів і прогресу в реалізації заходів цифрової трансформації освіти і науки, основним завданням буде узгодження напрямів співпраці в межах чинних програм і проєктів, а також планування нових спільних ініціатив.

Нагадаємо, відбувся онлайн-брифінг Сергія Шкарлета щодо підсумків 2021 року.