A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті. Посилення стійкості до дезінформації та маніпуляцій» (2022-2025)



Проєкт є продовженням попередніх ініціатив IREX та спрямований на:

  • зміцнення навичок критичного сприйняття інформації серед вчителів/-ок та учнів/-ениць;
  • формування навичок щодо взаємодії з інформацією у контексті психічного здоров’я;
  • формування попиту на якісну інформацію у системі загальної середньої освіти в Україні;
  • розширення мережі «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» шляхом долучення до проєкту нових шкіл та освітян.

Цілі та компоненти проєкту

Ціль 1. Оновити розроблені навчальні програми з метою посилення стійкості та протидії новим тенденціям у сфері дезінформації 

  • Регулярні дослідження потреб освітян для адаптації методології, навчальних програм та матеріалів.
  • Розробка нових уроків та навчальних матеріалів, що містять сучасні приклади, пов’язані з війною.
  • Інформаційна кампанія.

Ціль 2: Мінімізувати наслідки медіа- та інформаційного травмування шляхом включення тематики цифрового/інформаційного здоров’я та добробуту 

  • Дослідження щодо того, як зменшити вплив травматичного висвітлення війни на добробут вчителів/-ок та учнів/-ць.
  • Розробка нових навчальних матеріалів щодо психоемоційного здоров’я у контексті медіа та інформації.
  • Інформаційна кампанія.

Ціль 3: Розширити мережу проєкту шляхом долучення нових вчителів/-ок та охоплення ширшої освітянської аудиторії 

  • Долучення до проєкту нових шкіл та вчителів/-ок. 
  • Навчання зі зміцнення спроможності та підвищення кваліфікації вчителів/ок з питань медіаграмотності.
  • Обмін досвідом та кращими практиками.
  • Оновлення та популяризація відкритого онлайн-курсу з медіаграмотності «Very Verified». 
  • Залучення учнів до додаткових можливостей навчання.

Ціль 4: Розширити співпрацю з органами влади, школами та освітянською спільнотою для забезпечення сталості впровадження політики та практики викладання медіаграмотності у закладах загальної середньої освіти

  • Навчальний візит з метою обміну кращими практиками між МОН та колегами з Фінляндії. 
  • Розробка нових універсальних матеріалів для ширшого кола вчителів/-ок.
  • Розробка та сертифікація курсу з інтеграції медіаграмотності в предмети шкільної програми.

Очікувані результати проєкту:

  • Учителі/-ки підготовлені до протидії новим тенденціям у сфері дезінформації.
  • Учителі/-ки мають навички психологічної стійкості та знають, як формувати звички здорової взаємодії з інформацією та пріоритезувати власне психічне здоров’я.
  • Учителі/-ки мають необхідні ресурси для інтеграції питань критичного споживання інформації до уроків, використовуючи універсальні прикладні матеріали.
  • Учителі/-ки мережі проєкту забезпечені ресурсами, знаннями та навичками для формування у своїх учнів/-ениць стійкості до інформаційних маніпуляцій.
  •  Підвищена стійкість учнів/-ениць до дезінформації є важливою основою процесу відбудови України.