A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Учасники школи «Агенти змін» презентували власні реалізовані проекти

Опубліковано 20 жовтня 2017 року о 17:15

З 16 до 20 жовтня у Міжнародному науково-дослідному комплексі MANLAB.CAMP пройшов ІІІ етап школи громадської і волонтерської участі та патріотичного виховання. Міжнародний науково-дослідний комплекс Малої академії наук прийняв 25 агентів, які впродовж літа реалізовували свої проекти. На цьому етапі школи увага приділялася розвиткові навичок презентації і результатам, яких досягнули учасники. Також це була стадія мрій і планування нового. Команда організаторів намагалася запросити таких лекторів і проводити такі лекції, які допомогли б дітям надихнутися на створення нових проектів. Багато занять було присвячено плануванню нових цілей: учні вчилися креативному мисленню, брали участь у різних арт-майстер-класах, слухали лекції п??о персональне лідерство, дізнавалися про основи успішного тайм-менеджменту, вчилися правильному спілкуванню із пресою.

На ІІІ етапі «Агентів змін» учасники мають нагоду знайомитися з багатьма відомими людьми. Цього року агентам пощастило побувати у Міністерстві освіти і науки України, поспілкуватися там із Міністром Лілією Гриневич. Діти мали можливість презентувати себе і коротко розповісти про ідеї, над якими працювали у рамках школи. Міністр цікавилася їхньою думкою з приводу нової школи, запитувала про необхідні для впровадження зміни та уважно вислуховувала всі пропозиції. Агенти висловлювали свої думки про те, що не вистачає підготовки до ЗНО, психологічних й арт-терапевтичних вправ, дружньої атмосфери і підтримки. Лілія Гриневич не залишала без уваги жоден дитячий коментар і з більшістю погоджувалася. За словами куратора школи, було помітно, що ті ідеї і цінності, які закладені в концепцію «Нова українська школа», збіглися з тим, про що говорили діти.

Учасниця ІІІ етапу школи «Агенти змін» Олена Діхтярук із Броварів, що на Київщині, на запитання Міністра освіти і науки про те, що із власного досвіду виконання проектів учні хотіли б запровадити у школах, відповідала першою:

– Я сказала, що було б добре, якби вчили співчувати і підтримувати. Для мене дуже несподівано було, що Лілія Гриневич мене одразу зрозуміла, сказавши, що емпатія – те, чому мають навчати у новій школі. Вона слухала нас як дорослих людей. У ній відчувається запал до змін, бажання дійсно щось робити і змінювати на краще, – поділилася враженнями від зустрічі дівчина.

Також корисним для молоді стали відвідини Національної опери України, Національного музею літератури України, цікаво було послухати концерт і поговорити із заслуженим артистом України Тарасом Компаніченком, який розповідав про цінності, історію нашої країни, культуру, гідність. Багато дітей були вражені цією зустріччю, адже вперше у житті побачили кобзаря.

Учні ділилися роздумами про те, що ІІІ етап багато дав їм у культурному розвитку, надихнув на розуміння того, що необхідно постійно розвиватися – тим паче тоді, коли вже чогось досягнув.

До участі у ІІІ етапі школи було запрошено п’ятеро минулорічних випускників. Ці агенти презентували іншим свої напрацювання і продемонстрували, яким може бути життя після «Агентів змін», адже хтось із них продовжує громадську діяльність, хтось знайшов роботу, хтось втілює проекти для громад. Молодшим учасникам було цікаво бачити, як їхні попередники продовжують свій шлях змін.

За словами Катерини Клюзко, для команди тренерів не так важливо, щоб школярі робили великі і масштабні проекти, – набагато ціннішою є робота школярів над собою: виконувати обіцянки, не боятися мріяти, набувати досвіду реалізації задуманого.

– Нашим завданням є розкривати те, що в них і так закладено, – вважає пані Катерина.

18 жовтня для юних активістів стало днем презентації власних реалізованих проектів. Стіни Американського дому стали свідками того, як неймовірні дитячі ідеї можуть втілитися у життя і змінити його на краще. Школярі ділилися набутим досвідом, труднощами, які довелося подолати, а також враженнями і новими знаннями, які отримали під час роботи. Результатом усіх етапів школи стала книжка дитячих проектів. У ній зібрано усі реалізовані учнівські ідеї впродовж літа 2017 року.

Чи не найважливішим процесом за всю школу була передача минулорічними випускниками новому поколінню агентів «Кодексу честі», який містить 12 пунктів і місію «Агента змін» – «Втілювати ідеї, які роблять країну такою, у якій хочеться жити». Згоду з викладеним у списку учасники завірили своїми підписами.

У листопаді відбудеться IV етап «Агентів змін», направлений на усіх випускників школи, які продовжують займатися громадською діяльністю, втіленням своїх ідей і яким потрібна підтримка.