A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

В МОН запрацювало дві електронні системи, які допомогли зробити роботу відомства прозорішою та ефективнішою – підбито підсумки проекту UTEMA

Опубліковано 04 березня 2019 року о 17:30

Удосконалення IT-інфраструктури в МОН, впровадження системи електронного документообігу, а також створення інформаційної системи збору та аналізу фінансових і статистичних даних роботи закладів вищої освіти. Усе це результат роботи Проекту міжнародної технічної допомоги «Альянс сприяння прозорому управлінню освітою в Україні» (UTEMA). Про це йшлося під час прес-конференції щодо підсумків цього проекту, яка відбулася сьогодні, 4 березня 2019 року, в приміщенні МОН.

«Сьогодні завдяки електронній системі документообігу, коли ми перейшли від паперового до електронного обміну документами, ми можемо зайти в базу даних і чітко побачити, як цей документ проходив та оброблявся, а не тільки, коли він зайшов. З легкістю знайти за ключовим словом, зрозуміти, хто конкретно працював із цим документом та на яких етапах. Тобто система стала значно ефективнішою і прозорішою. Це не кажучи вже про те, що вона заощаджує значно більше часу працівникам, адже одна річ, коли ми носимо папери, а інша – користуватися електронними пристроями. Наприклад, я як Міністр раніше постійно заставала стоси паперів на своєму столі, які я мала розписати, зараз я з власного планшету можу за допомоги електронного підпису займатися роботою, навіть якщо фізично не перебуваю в своєму кабінеті», - розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Ефективною та необхідною для реформування системи вищої освіти Міністр також назвала другу впроваджену в межах проекту систему збору та аналізу фінансових і статистичних даних роботи закладів вищої освіти.

«Ця система інтегрує в собі інформацію з баз даних трьох електронних систем: Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), Автоматизованої системи «Є-Звітність» Державної казначейської служби України та Єдиної інформаційної системи «Наука в університетах». Усі дані автоматично отримуються та актуалізуються в одному місці - на основі головного довідника – реєстру ЗВО в межах ЄДЕБО», - відзначила Лілія Гриневич.

Вона пояснила, що в результаті цієї інтеграції МОН отримало три основні переваги:

1.Ефективну систему збору достовірних, актуальних, доказових фінансових та інших даних за потрібною для прийняття рішень системою показників.

2.Зібраний в одному місці масив необхідної фінансової та оперативної статистичної  інформації в розрізі окремих ЗВО, освітніх рівнів та спеціальностей, на який можна спертися при прийнятті рішень.

3. Можливість здійснювати аналіз фінансової забезпеченості ЗВО та  ефективності використання бюджетних коштів в них, планувати  видатки на вищу освіту.

«Для чого нам це потрібно. Ви знаєте, що після Революції Гідності першим ми прийняли Закон «Про вищу освіту». Він дарував надзвичайно широку автономію закладам вищої освіти. Але сьогодні, з перспективи 5 років,  ми бачимо найбільшим викликом і найбільшою проблемою – як забезпечити належний рівень якості освіти за умов такої автономії. Провести зміни, які необхідні для забезпечення цієї якості, наприклад, запровадження фінансування вищої освіти на підставі результатів їхньої діяльності, просто неможливо без цих зібраних та акумульованих достовірних даних», - зазначила Лілія Гриневич.

Сюзан Фрітц, директор в Україні Агентства США з міжнародного розвитку, відзначила, що задоволена результатами співпраці з МОН.

«Проект був узгоджений одразу після Революції Гідності, коли основним із запитів українців було зробити Уряд України дієвішим, прозорішим та більш відповідальним перед своїми громадянами. І ми змогли відповісти на цей запит через цей проект у співпраці з нашими партнерами, запровадивши прозорі та ефективні системи управління в середині Міністерства, а також з питання фінансування вищої освіти», - підкреслила Сюзан Фрітц.

Ярема Бачинський, директор Американських рад з міжнародної освіти в Україні, нагадав про довготривалу та плідну співпрацю Американських рад з Міністерством освіти і науки, зокрема в межах фінансування Агентством США з міжнародного розвитку. Проект UTEMA, за його словами, був успішним, передусім, завдяки злагодженій роботі партнерів. Наявність планів на майбутнє з використанням здобутків цього Проекту свідчить про його ефективність та важливість як для управлінців освітньої сфери в Україні, так і для прогресу України в напрямку її вдалого реформування.

Нагадуємо, що проект міжнародної технічної допомоги «Альянс сприяння прозорому управлінню освітою в Україні» фінансувався Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) впродовж 2016-2019 років. Протягом трьох років було інвестовано близько 1 млн доларів США.