A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Інноваційні AI-рішення від українських школярів на міжнародному хакатоні Teens in AI

Опубліковано 13 березня 2024 року о 15:35


В Україні відбувся національний етап міжнародного хакатону Teens in AI. На захід, що реалізується МОН і Мінцифрою за підтримки IT-компанії TechMagic, зареєструвалося понад 200 учасників серед школярів, тож Україна посіла друге місце за кількістю заявок на участь у міжнародному хакатоні з ШІ.

10 команд підлітків, які були відібрані МОН разом із Мінцифрою, розробили та презентували проєкти про використання ШІ для різних цілей — від «голосового перекладу» жестової мови до боротьби з наслідками ПТСР у військових. У хакатоні взяли участь команди з різних куточків країни — від Рівного до Краматорська.

«Штучний інтелект — це виклик, над яким потрібно працювати, і Україна вже активно інтегрується в цей тренд. Цього року наша країна вперше взяла участь у хакатоні Teens in AI, який проходить у понад 40 країнах світу. Ми увійшли до трійки найкращих за кількістю охочих долучитися до хакатону. Команди школярів за 2 дні з нуля створили десять продуктів на основі ШІ, які можна допрацьовувати та запускати як повноцінні стартапи. Упевнений, наша молодь має всі шанси очолити тренд упровадження штучного інтелекту, створювати революційні проєкти, які зможуть вирішувати глобальні проблеми та впливати на наше майбутнє», — зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

«Вражений тим, наскільки актуальні та свіжі ідеї генерують українські діти. На хакатоні ми побачили рішення, які можуть суттєво поліпшити нашу освіту. Наприклад, зробити її більш інклюзивною для школярів із порушеннями слуху та доступною для кожної дитини незалежно від місця проживання. Круто спостерігати, як діти підхоплюють тренд штучного інтелекту та створюють «дорослі» продукти, які зможуть поліпшити навчання мільйонів школярів по всій країні», — зазначив Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

До трійки переможців увійшли такі команди:

  1. PL of KPI Igor Sikorsky із проєктом ConnectAbility. Це застосунок на основі штучного інтелекту, що навчає жестовій мові дітей із порушенням слуху. Він також може виконувати роль «голосового перекладача» завдяки вмінню розпізнавати й озвучувати жести.
  2. BrAInly Squad із проєктом wAIrriorMind. Команда розробила AI-психолога для військових і ветеранів, що аналізує емоційний стан людини за її відповідями та фізичними показниками, а також надає рекомендації для поліпшення стану.
  3. ORTificial Intelligence із проєктом Fluentfingers. Це платформа для школярів із порушенням слуху, яка перекладає навчальний аудіоконтент на жестову мову. Розробка є особливо цінною в умовах дистанційного навчання.

Згодом проєкт ConnectAbility візьме участь у відборі на міжнародний етап хакатону. До фіналу конкурсу увійде лише 5 команд, які оберуть серед фіналістів із понад 40 країн.

«В Україні росте покоління молодих стартаперів, які знають англійську, програмують на Python і розуміють, як розробляти AI-продукти без порушень прав людини. Просто уявіть, школярі віком 14-16 років уже мають власні прототипи застосунків для вирішення абсолютно різних проблем — від організації навчального процесу до подолання ПТСР у військових і ветеранів. Це фантастика. Упевнений, зовсім скоро ми побачимо, як вони беруть участь у найкращих світових виставках та залучають мільйони інвестицій на розвиток власних ідей», — наголосив заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.

Перед конкурсом учасники протягом місяця відвідували тематичні воркшопи та лекції, під час яких дізналися про особливості роботи ШІ-систем, а також розвинули практичні навички, потрібні для реалізації власних ідей.

«Щиро дякую за професійно організований захід. Діти — задоволені. Батьки теж. У наших прифронтових умовах (Донецька область), коли Zoom та Canva працюють тільки через VPN, а активності для підлітків відсутні, — це була нагода та причина працювати командою, спілкуватись, шукати. Вони не бачились два роки. А це як ностальгія за тим життям, що ми мали. Ще раз дякую!», — відгук ментора команди Донецької області про хакатон.