A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

90% вчителів англійської знають її на рівні В2 і вище: дослідження Мінцифри та British Council

Опубліковано 11 листопада 2023 року о 09:30


Більшість українських учителів, які викладають англійську мову, знають її на високому рівні. Такі результати дослідження, яке провели у серпні 2023 року в межах національної мовної програми «Future Perfect». Його мета — протестувати здібності та визначити навчальні потреби вчителів англійської мови, а також розробити план поліпшення якості викладання англійської мови в закладах освіти.

«Освітня політика має ґрунтуватися на даних, і це дослідження їх надає. Тепер ми знаємо сильні сторони вчителів англійської мови й бачимо зони зростання. Надалі спільно з партнерами будемо працювати над конкретними рішеннями щодо вдосконалення викладання англійської в наших школах»— прокоментував заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків.

У дослідженні взяли участь 224 вчителі англійської мови з усієї України. Ключові результати дослідження охоплюють чотири навички володіння англійською мовою:

  • слухання (Listening): 17,9% опитаних учителів мають рівень С; 44,9% — рівень В2; 31,3% — рівень В1 та 5,9% — рівень А;
  • читання (Reading): 41,5% опитаних учителів мають рівень В2, 35,2% — рівень В1, 17,9% — рівень С та 5,3% — рівень А;
  • письмо (Writing): 29,4% опитаних учителів мають рівень В2, 10% — рівень С, 6,7% вчителів — А, 54% — рівень В1;
  • мовлення (Speaking): 54,3% опитаних учителів мають рівень В1, 31,6% — рівень В2, 13,8% — рівень С та 0,4% — рівень А.

Дослідження продемонструвало переважно високий рівень знань англійської мови: 90% учителів англійської мають рівень В2 і вище за шкалою Common European Framework of Reference for Languages. Це якісний фундамент для втілення цілей мовної програми «Future Perfect».

«Це дослідження про рівень володіння українськими вчителями англійською мовою та використання цифрових технологій у викладанні — один із перших кроків до реалізації національної мовної програми Future Perfect. Вчителі й викладачі — це не лише провідники у світ знань. Вони неодноразово довели і продовжують доводити свою стійкість, компетентність та вміння викладати навіть в укриттях під ракетними обстрілами. Відтепер учителі — це також амбасадори змін», — зазначає заступник міністра цифрової трансформації України з питань євроінтеграції Валерія Іонан.

63% учителів англійської мови вважають, що найкращий вік для початку вивчення мови — до п’яти років. 34% схиляються до оптимального віку 6–10 років.

34% учителів відповіли, що на момент опитування викладали англійську мову лише в онлайн-форматі.

56% учителів англійської мови вважають, що онлайн-навчання може бути настільки ж ефективним, як і офлайн. Це особливо важливо в умовах повномасштабної війни, адже онлайн-навчання дає змогу не переривати освітній процес попри виклики воєнного часу.

«Попри повномасштабне вторгнення росії в Україну вчителі англійської мови залишилися надзвичайно відданими своїй справі. Вони вірять, що зосередження на якісному навчанні своїх учнів — це шлях до світлого майбутнього. Це дослідження англійської мови для педагогів, яке Британська Рада провела за підтримки Міністерства цифрової трансформації та Міністерства освіти і науки є ще одним кроком до цього світлого майбутнього», — пояснює виконавчий директор Британської Ради Скотт Макдональд.

95% опитаних учителів англійської зазначили, що їм комфортно користуватися технологіями під час онлайн-викладання, однак лише 80% вважають, що їхні учні мають достатній доступ до цифрових технологій.

Повний текст дослідження англійською мовою читайте за покликанням.

English Educator Study проведено Британською Радою в Україні у співпраці із Australian Council for Educational Research на запит Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства освіти і науки України у межах Листа про наміри співпраці щодо впровадження національної мовної програми Future Perfect.