Якою має бути профільна середня освіта професійного спрямування — МОН провело стратегічні сесії

Профільна середня освіта в закладах професійної освіти повинна враховувати кар'єрні амбіції учнів, їхні особисті інтереси та відповідати профілям, за якими вони будуть здобувати освіту, сучасним ринковим вимогам і потребам суспільства. Критерії, вимоги та ключові цілі профільної середньої освіти обговорили учасники на двох стратегічних сесіях 23–24 листопада 2023 року.
«Під час роботи ми приділили багато часу для пошуку спільного розуміння профілю середньої освіти, як такого. Нам важливо створити чіткі, зрозумілі критерії для формування мережі закладів та розробити прозорі процедури її створення. Це дозволить врахувати потреби всіх стейкхолдерів сфери: учнів, батьків, закладів та управлінців», — зазначила директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.
Під час першого дня стратегічної сесії учасники обговорили основні ознаки й індикатори оптимальності та ефективності формування мережі закладів профільної середньої освіти, а також необхідні ресурси для початку формування такої мережі. Було запропоновано розпочати її створення з комплексного моніторингу наявної мережі профтехів та закладів фахової передвищої освіти.
Під час другого дня стратегічної сесії розглянули проєктування «ідеальних» профілів для професійного спрямування старшої школи, їхню кількість та назви, а також напрацювання кроків, необхідних для початку формування таких профілів. Зокрема, освітні експерти розбирали питання, що таке «профіль» та що він має означати для учня.
За результатами другого дня було запропоновано провести ще низку зустрічей із розширенням кола зацікавлених сторін — на рівні громад, управлінь освіти, закладів освіти та батьків.
Стратегічні сесії відбувались у межах швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»).
Довідково
Швейцарсько-український проєкт DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти») спрямований на підтримку двох важливих реформ — освіти і децентралізації. Його мета — сприяти долученню громадян територіальних громад до демократичного врядування, рівноправному користуванню його результатами та отриманню доступу до якісної освіти.
Нагадаємо, що підтримка професійної освіти буде міцнішати, — про це заявляють міжнародні партнери сфери.