Команда підтримки відновлення та реформ Міністерства освіти і науки України
Команда – це група українських фахівців, які не є державними службовцями, і забезпечують цільову підтримку Міністерства у впровадженні освітніх реформ та реформ державного управління. Її утворено згідно із наказом МОН від 17.04.2019 р. № 502.
Донори
Команда підтримки відновлення та реформ є частиною програми «Архітектура відновлення та реформ в Україні» (URA), запровадженої Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) у партнерстві з Європейським Союзом для підтримки важливих процесів відновлення та реформ в Україні.
Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Австрія, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Латвія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Словенія, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз).
Команда підтримки відновлення і реформ допомагає Міністерству реалізувати пріоритетні реформи: реформування професійної (професійно-технічної) освіти (П(ПТ)О), Реформу державного управління (РДУ) та Цифровізацію освітньої сфери (ЦО).
Більше про нас:
Офіційна пошта Команди - [email protected]
Команда
Директорка Команди підтримки відновлення та реформ | Сфера експертизи: управління освітніми проєктами, міждисциплінарність в освіті. Більше 12 років досвіду роботи в освіті (викладання, створення навчальних програм), 5 років досвіду в управлінні освітніми проєктами у Малій академії наук України під егідою ЮНЕСКО. Освіта: Delta кваліфікація (Cambridge Assessment English), Київський національний лінгвістичний університет (переклад, філологія та педагогіка), Інститут міжнародних відносин КНУ ім. Т. Шевченка (міжнародна економіка) |
Тетяна Білецька має 23 роки загального професійного досвіду управління проєктами та консалтингу для секторів освіти і культури, навчання дорослих, розвитку інституційного потенціалу та публічно-приватного партнерства. Тетяна має вищу філологічну освіту, доповнену навчанням з проєктного менеджменту, стратегічних комунікацій, моніторингу та оцінювання публічних політик, забезпечення зайнятості мігрантів і широкого кола питань євроінтеграції. З 2019 року Тетяна є заступницею Директорки Команди підтримки відновлення та реформ МОН. За цей час її відповідальність охоплювала широке коло напрямів від стратегічного планування та оперативного управління експертною групою з підтримки реформи професійної освіти, до забезпечення координації діяльності донорів, сприяння інтернаціоналізації провайдерів професійної освіти та координації проєктів з просування гендерної рівності та інклюзивної освіти. | Заступниця директорки Команди - П(ПТ)О |
Адміністративна асистентка команди | Катерина має 8 років досвіду роботи вчителькою англійської мови в Українському гуманітарному ліцеї КНУ ім.Т. Шевченка, координування міжнародної співпраці, організаційного та змістового процесу онлайн зустрічей, конференцій, дебатів між ліцеїстами та учнями з різних країн світу у партнерстві з Техаською школою. На громадських засадах була секретарем приймальної комісії. В RST MoES відповідальна за адміністративні та організаційні аспекти команди загалом, а також забезпечення комунікаційно-аналітичної підтримки усіх напрямів команди. Постійна підтримка організації процесу відбору консультантів у якості секретаря відбіркової комісії RST MoES та інших команд в межах проєкту на запит ЄБРР. Залученість до менеджменту підготовки та проведення заходів RST/МОН/ЄБРР. |
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
«РЕФОРМА ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ»
Має понад 15 років досвіду у сфері міжнародних проєктів, регіонального розвитку та залучення міжнародної технічної допомоги. Працювала в таких організаціях як GIZ, USAID, Chemonics, зосереджуючись на децентралізації, європейській інтеграції, розвитку професійної освіти, гендерній рівності та соціальній інклюзії. Очолювала гуманітарні ініціативи та працювала над залученням грантового фінансування для регіональних проєктів. Як заступниця голови ОДА відповідала за освіту, культуру, молодь і спорт. У команді підтримки відновлення та реформ займається розробленням стратегічних ініціатив для реформування професійної освіти, розвитком державно-приватного партнерства, координацією проєктів з відновлення та інтеграції, підготовкою аналітичних матеріалів, впровадженням європейських стандартів у професійну освіту та залучення міжнародної допомоги. | Юлія Грицку Старша проєктна менеджерка, керівниця напряму (зміст і державно-приватне партнерство) |
Наталія Проценко Старша проєктна менеджерка (з розроблення навчальних програм на компетентнісній основі) | Має понад 35 річний педагогічний та управлінський досвід з питань організації, реалізації формальної та неформальної професійної освіти. Як експертка Проєктів ЄС «Удосконалення регіонального управління ПТО України», Twinning «Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання відповідно до політики Європейського Союзу у сфері безперервної освіти», Проєкту «Німецький аграрний центр в Україні: школа DEULA)», Українсько-канадського Проєкту «Децентралізація управління професійною підготовкою в Україні» працювала над модернізацією змісту та якості професійної освіти, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, удосконалення управлінської діяльності. Має власні реалізовані проєкти партнерства бізнесу та закладів професійної освіти. Має 2 роки досвіду комунікації та роботи з НБУ, Фондом енергоефективності, GIZ щодо розроблення національних стандартів для будівельних матеріалів відповідно до 305 Протоколу ЄС. З 2020 року на посаді старшої проєктної менеджерки має долученість до розроблення законодавства для сфери професійної світи; самосертифікації національної рамки кваліфікацій (НРК) та європейської рамки кваліфікацій (ЄРК), підготовки рекомендацій щодо використання мікрокваліфікацій в системі професійної освіти; консультування, підтримки та розроблення професійних стандартів та державних освітніх стандартів з конкретних професій; розроблення освітніх програм професійної освіти, програм короткострокового навчання з отриманням мікрокваліфікацій, модельних навчальних програм профільної середньої освіти професійного спрямування |
Анна має 15 років досвіду в сфері професійної освіти, а саме організації та впровадження освітнього процесу в заклади професійної (професійно-технічної) освіти. Робота на підприємствах України (ПРАТ “РОСАВА”, ТОВ “ВЕНТС”) за напрямом розвитку та навчання персоналу, організація та контроль навчання персоналу на робочих місцях, організація та впровадження співпраці з закладами професійної (професійно-технічної) освіти щодо проходження різних видів практики та дуальної форми навчання. У команді працює на посаді проєктної менеджерки за напрямом змісту дистанційної освіти. Основний фокус роботи - координація проєктів з цифровізації освітнього контенту для професійної освіти України. | Анна Бондар Проєктна менеджерка (з розроблення контенту для дистанційної та змішаної професійної освіти) |
Олександр Бурдун Старший проєктний менеджер, керівник напряму (оптимізація мережі та інфраструктура) | Має понад 20 років досвіду у сфері будівництва та управління інфраструктурними проєктами цивільного та промислового призначення, включаючи автодороги, мости, шляхопроводи та критично важливі об'єкти, зокрема прикордонну інфраструктуру. Працював у державних установах та приватних компаніях. З 2015 року брав активну участь у відновленні критичної та соціальної інфраструктури в межах проєктів UNDP та USAID, а також надавав консультаційні послуги для GIZ і PROMAN з питань будівництва. Експертиза охоплює всі аспекти управління проєктами—від розроблення стратегічних рамок до контролю відповідності нормативним вимогам. Володіє глибокими знаннями у підготовці технічної та тендерної документації, забезпеченні відповідності регуляторним стандартам у ключових секторах: енергетиці, дорожньому будівництві, соціальній інфраструктурі та організації пунктів пропуску через державний кордон. Має доведену здатність ефективно керувати командами, працювати у міжнародних та мультикультурних середовищах, підвищувати операційну ефективність і сприяти продуктивній співпраці між ключовими зацікавленими сторонами. У рамках RST основний фокус роботи: модернізація мережі закладів професійної освіти, забезпечення сучасного, ефективного та економічно обґрунтованого управління інфраструктурою цих закладів, що сприятиме підвищенню якості освіти та стійкості системи. Надає експертну підтримку Директорату професійної освіти МОН та команді. |
Сергій Дорожко має 33 роки загального професійного досвіду в сфері управління інфраструктурними проєктами та консалтингу для різних секторів економіки України та має досвід співпраці з міжнародними організаціями, як Світовий Банк, ЄБРР, GIZ, KfW, USAID. Сергій має вищу технічну освіту, доповнену навчанням з проєктного менеджменту. З 2021 року Сергій є проєктним менеджером інфраструктурних проєктів команди підтримки відновлення та реформ МОН. | Сергій Дорожко Проєктний менеджер (модернізація мережі та інфраструктура) |
Марина Рудницьких Старша юридична експертка, керівниця напряму (юридична підтримка та організаційні трансформації) | Юридична радниця з понад 8-річним досвідом у сфері нормопроєктування, розроблення політик та юридичного супроводу реформ. Має глибоку експертизу в підготовці законопроєктів, аналітичних та регуляторних документів, розробленні нормативно-правової бази, зокрема у сфері освіти. Як юридична експертка проєктів SURGe (Support to Ukraine’s Reforms for Governance), CLIR (Canada–Ukraine Supporting Leadership in Rebuilding Ukraine), DECIDE (Decentralization for Improved Democratic Education) працювала над оновленням законодавства з Міністерством юстиції України, Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерством освіти і науки України. Має науковий ступінь кандидатки юридичних наук та є авторкою фахових публікацій у сфері кримінальної юстиції, міжнародних стандартів, прав і свобод людини. Основний фокус роботи в команді - контроль та управління правовими та організаційними трансформаціями в рамках реформи професійної освіти. |
Має понад 20 років юридичного досвіду, в тому числі в сфері реформ у галузі охорони здоров’я, фінансового сектору та державного управління. Розробляв проєкти законів та інших нормативних актів, забезпечуючи дотримання директив ЄС та міжнародних стандартів корпоративного управління, зокрема: закони про платіжні послуги, про валюту і валютні операції, зміни до закону про банки і банківську діяльність, методичні рекомендації щодо організації корпоративного управління в банках України, Постанову КМУ, наглядову раду закладу охорони здоров’я тощо. Як юридичний експерт в межах реформи професійної освіти працює над фіналізацією та підготовкою до другого читання проєкту Закону про професійну освіту, зокрема, у галузі фінансування, ліцензування та наглядових рад. Після прийняття Закону відповідатиме за розроблення підзаконних нормативно-правових актів у цих сферах. | Максим Бурлака Юридичний експерт |
Андрій Кудря Юридичний експерт | Має вищу юридичну та медичну освіту, науковий ступінь кандидата наук, а також досвід організаційної та викладацької роботи у закладах вищої освіти і наукової діяльності. Загальний стаж державної служби - понад 7 років, зокрема в Апараті Верховної Ради України. Співпрацював із національними та міжнародними неурядовими організаціями й проєктами, серед яких GFA Consulting Group, Бюро ВООЗ в Україні, IREX. Має досвід експертної підтримки Міністерства охорони здоров’я, Міністерства у справах ветеранів, Міністерства соціальної політики, а також Координаційного центру з питань психічного здоров’я при Кабінеті Міністрів України. Професійний досвід охоплює повний цикл підготовки нормативно-правових актів: від розроблення нових законів і комплексного перегляду чинного законодавства до створення відповідних підзаконних актів. Наявний досвід проведення аналізу відповідності національного законодавства праву ЄС та розроблення дорожніх карт для його імплементації. У рамках RST є юридичним експертом із підтримки реформи професійної освіти. Основний фокус роботи - підготовка нормативно-правових актів, необхідних для реформування професійної освіти, зокрема щодо дуальної форми здобуття освіти, статусу закладів професійної освіти, документів про професійну кваліфікацію, а також адаптації до європейських вимог у цій сфері. Надається юридична та експертна підтримка Директорату професійної освіти МОН та команді RST. |
Олександр має досвід роботи в ІТ галузі: компанія “Ciklum” на позиції проєктного менеджера з різноманітними доменами та географією клієнтів; в українській продуктовій компанії “Агромат” відповідав за продуктову складову, проджект менеджмент та бізнес аналіз. Основний фокус роботи в РСТ - напрям цифровізації та дебюрократизації освітніх процесів. Головними задачами є підтримка МОН з питань цифровізації, координації проєктів, управління продуктами, які створюються або уже існують при Міністерстві. | Олександр Горбик Старший проєктний менеджер (цифровізація професійної освіти) |
Іванна Павлюк Старша комунікаційна менеджерка (професійна освіта) | Іванна 9 років у сфері комунікацій, з них 6 – у комунікаціях урядових реформ. Працювала комунікаційною менеджеркою у Міністерстві охорони здоров’я України, а також тімлідом та менеджеркою з комунікацій у команді віцепрем’єра в Міністерстві цифрової трансформації. Має досвід кризових комунікацій: працювала антикризовою менеджеркою у команді надзвичайних ситуацій ВООЗ (бюро Україна). Також - як комунікаційна менеджерка у Фонді "Східна Європа", де вела 5 проєктів, пов’язаних із розмінуванням, облаштуванням укриттів у школах та наданням гуманітарної допомоги постраждалим від війни. В РСТ займається реалізацією комунікаційної стратегії щодо просування реформи професійної освіти, розробленням комунікаційних матеріалів, координацією з проєктним комунікаційним офісом МОН та донорами,плануванням і організацією заходів у межах реформи, оптимізацією комунікаційних процесів та забезпеченням ефективної роботи комунікаційної команди. |
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
«РЕФОРМА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ»
Має значний професійний досвід в управлінні та реалізації проєктів міжнародної технічної допомоги, співпраці з урядовими структурами, міжнародними організаціями, академічними установами. Ключові напрями: консультування та експертна підтримка з питань сталого розвитку, екологічного, соціального та корпоративного управління (ESG), європейської інтеграції, стратегічного планування, належного врядування, реформування публічної адміністрації та державної служби, розробки політик та гармонізації законодавства України з acquis ЄС. Надано консультації та експертна підтримка міжнародним та європейським структурам, зокрема DAI Global, EBRD, EU, GFA Consulting Group GmbH, Expertise Advisors SAS (Paris), EPTISA led Consortium, SEPA та ін. Експертна робота Наталії відмічена сертифікатом EU Project “Support for the implementation of the EU-Ukraine Association Agreement” щодо суттєвого сприяння посиленню спроможності державних установ України зі всебічного виконання зобов’язань за Угодою про асоціацію між Україною та ЄС, досягнення вищої якості та підвищення ефективності державного управління. Нагороджена дипломом про відмінну роботу по Парламентській програмі «Помічник Голови Комітету Верховної Ради України». Кандидатка економічних наук. Учасниця міжнародних тренінгових програм з державного управління, розробки державної політики на основі доказів (Evidence Based Public Policy Making) та ін., зокрема “Public Administration & EU Integration: scenario planning”. Основний фокус роботи в Команді: консультування та підтримка з питань реформи державного управління, зокрема відповідно до принципів OEСР SIGMA та рекомендацій ЄК; координація стратегічного та операційного планування в МОН, у тому числі, моніторинг виконання планів; забезпечення координації роботи в рамках реформи державного управління з іншими Командами підтримки відновлення та реформ «Архітектура відновлення та реформ в Україні» (URA), проєктами міжнародної технічної допомоги та іншими ключовими стейхолдерами. | Наталія Коржунова Старша експертка |
Максим Чижевський Юридичний експерт | Має 19 років досвіду роботи в юридичній сфері, зокрема в галузях господарського, цивільного, адміністративного та податкового законодавства. З 2015 року бере участь в розробленні нормативно-правових актів у сфері освіти (законів, постанов, наказів, розпоряджень, концепцій), в тому числі з урахуванням законодавства ЄС. Як юридичний експерт реформи державного управління здійснює юридичний супровід удосконалення внутрішніх бізнес-процесів у МОН, правове забезпечення здійснення структурних та функціональних змін у Міністерстві та підпорядкованих установах відповідно до урядових планів.Зокрема, залучений до приведення підзаконних нормативно-правових актів у сфері освіти до Закону України "Про адміністративну процедуру". |
НАСКРІЗНИЙ ПРІОРИТЕТ
«ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ»
Має понад 35 річний педагогічний та управлінський досвід з питань організації, реалізації формальної та неформальної освіти. Є співавторкою положень про дистанційне навчання, електронні освітні ресурси, електронні підручники, Всеукраїнську Школу Онлайн, вимог до е-додатків. Як освітня технологиня та директорка Центру освітнього консультування, співпрацювала з багатьма комерційними і державними установами. Є авторкою програм з підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань, співавторкою Типової програми підвищення цифрової компетентності, інструктивно-методичних рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої та вищої освіти. Основний фокус роботи в РСТ - цифрова трансформація освіти. Головними задачами є: консультація МОН з питань розробки політик, цифровізації та нормопроєктування. | Вікторія Косик Проєктна менеджерка |
Юлія Богач Експертка | Юлія Богач отримала вищу юридичну освіту за програмою подвійного дипломування у Національному університеті “Києво-Могилянська академія” та Вільнюському університеті, попередньо здобувши диплом бакалавра у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Має 3 роки досвіду роботи в юридичній компанії, де займалася підготовкою процесуальних документів, складанням та аналізом договорів, наданням юридичних консультацій в сферах податкового, корпоративного, адміністративного права, та ін. 3 роки роки працювала юристом в Європейському інституті Інновацій та Технологій (ЄІТ), де готувала внутрішні документи та проводила тренінги у сфері захисту персональних даних, працювала над стратегією протидії шахрайству та її імплетентацією, була відповідальною за проведення процедур з оцінки конфлікту інтересів, проводила аналіз корпоративних документів стейкхолдерів, займалася розробкою та впровадженням внутрішніх політик, кодексів поведінки, стандартів процедур та ін. Як експертка з цифрової трансформації освіти працює за такими напрямами: євроінтеграція у сфері цифрової трансформації освіти і науки та управління функціонуванням та розвитком цифрових навчальних центрів (DLC). |