Команда підтримки відновлення та реформ Міністерства освіти і науки України
Команда – це група українських фахівців, які не є державними службовцями, і забезпечують цільову підтримку Міністерства у впровадженні освітніх реформ та реформ державного управління. Її утворено згідно із наказом МОН від 17.04.2019 р. № 502.
Донори
Команда підтримки відновлення та реформ є частиною програми «Архітектура відновлення та реформ в Україні» (URA), запровадженої Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) у партнерстві з Європейським Союзом для підтримки важливих процесів відновлення та реформ в Україні.
Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Австрія, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Латвія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз).
Напрями роботи Команди підтримки відновлення та реформ МОН:
➡️ Реформа професійної (професійно-технічної) освіти
Консультації та підтримка з питань:
- модернізації інфраструктури закладів П(ПТ)О;
- відповідності змісту та якості П(ПТ)О потребам регіональних ринків праці;
- цифровізації та децентралізації П(ПТ)О;
- комунікації про реформу П(ПТ)О та координації роботи з Партнерами з розвитку.
➡️ Реформа дошкільної освіти
Координація та підтримка з питань:
- системи управління та фінансування дошкільної освіти;
- побудови системи політики безпеки в ЗДО;
- запровадження системи забезпечення якості освітнього середовища та допомога із запровадженням вивчення англійської мови в ЗДО.
➡️ Реформа “Нова українська школа”
Консультації та підтримка з питань:
- розроблення нового освітнього змісту базової та профільної середньої освіти на компетентнісній основі та цінностях;
- системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів базової середньої освіти;
- забезпечення умов для професійного розвитку вчителів НУШ;
- моніторингу ефективності реформи НУШ та комунікації про реформу НУШ.
➡️ Реформа державного управління
Консультації та підтримка з питань:
- реалізації реформи державного управління в МОН;
- здійснення структурних та функціональних змін у Міністерстві та підвідомчих установах;
- імплементації процесу рекрутменту державних службовців.
➡️ Цифрова трансформація освіти
Консультації і підтримка з питань переходу освітнього контенту та навчального процесу в онлайн-формат та забезпечення напряму відповідними достовірними аналітичними даними.
Більше про нас:
Офіційна пошта Команди - [email protected]
⏩ Досягнення Команди підтримки відновлення та реформ МОН ⏪
Упровадження реформи «Нова українська школа»
- Підтримка та консультації МОН під час розроблення Державного стандарту базової середньої освіти, за яким нині вчаться 5–6 класи (та 7 класи, які беруть участь у пілотуванні стандарту), типової освітньої програми для 3–4 класів, 5–9 класів і проєкту Державного стандарту профільної середньої освіти.
- Підтримка та консультування авторських колективів щодо розроблення модельних навчальних програм за новим Державним стандартом базової середньої освіти, які отримали гриф МОН України.
- Регулярне консультування щодо оновлення підходів у системі оцінювання (НПА, інструментарій) та розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнівства на основі визначених державними стандартами результатів навчання.
- Пропозиції до професійного стандарту вчителя, типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, онлайн-курсів для педагогів.
- У співпраці з партнерами проведення низки вебінарів для регіональних координаторів НУШ, спрямованих на впровадження нових держстандартів початкової та базової середньої освіти.
- Регулярне консультування пілотних шкіл НУШ щодо організації освітнього процесу.
- Підтримка пілотних шкіл щодо відновлення освітнього процесу в умовах війни, розроблення методичних рекомендації щодо завершення навчального року.
- Розроблення комунікаційних планів та різноманітних матеріалів, що стосуються різних аспектів реформи.
- Участь у розробленні та оновленні контенту вебресурсу НУШХАБ. Частиною цього рішення став розроблений за участю RST конструктор навчальних планів та програм.
- Участь у проведенні досліджень якості освіти в закладах загальної середньої освіти в контексті впровадження нових Державних стандартів на рівні початкової та базової освіти.
Реформа професійної (професійно-технічної) освіти
Експерти/-ки КПР надають організаційну та експертно-методичну підтримку МОН за низкою напрямів.
Сприяння удосконаленню моделі управління П(ПТ)О
- Стратегічні сесії для представництва сфери П(ПТ)О.
- Звіт щодо «Створення і діяльності наглядових (піклувальних) рад закладів професійної (професійно-технічної) освіти та можливих шляхів підвищення ефективності управління закладами П(ПТ)О на регіональному рівні» та кабінетне дослідження передового міжнародного досвіду створення та функціонування наглядових рад закладів професійної освіти.
Підтримка модернізації інфраструктури закладів П(ПТ)О
- Пропозиції щодо змін у законодавстві України щодо можливості використання коштів від продажу ліквідованих закладів на розвиток наявної системи П(ПТ)О. Комплексний аналіз 609 закладів П(ПТ)О щодо доцільності створення Центрів досконалості. Підтримка у створенні умов для актуалізації змісту та якості П(ПТ)О Пропозиції до проєктів Законів України «Про національну систему кваліфікацій» та «Про професійну освіту» щодо змісту та структури професійної освіти, а також щодо визначення місця мікроваліфікацій у Національній системі кваліфікацій.
- У межах співпраці МОН з Європейським фондом освіти надано пропозиції до Звіту про порівняння Європейської рамки кваліфікацій і Національної рамки кваліфікацій України та підготовлено інформацію до Національного звіту України «Туринський процес 2022 Україна» стосовно спроможності розвитку людського потенціалу в контексті навчання впродовж життя.
Цифровізація професійної освіти
- Підтримка у створенні та пілотуванні Електронного кабінету вступника до закладів П(ПТ)О в ЄДЕБО.
- Підтримка МОН щодо створення та наповнення онлайн-платформи «Професійна освіта онлайн» для подолання викликів, спричинених пандемією COVID-19 та повномасштабною війною росії проти України.
Комунікація про реформу П(ПТ)О
Підтримка в розробленні та впровадженні інформаційних кампаній, проведенні інформаційних сесій для медіа та пресбрифінгів щодо реформи професійної освіти. Підтримка в організації та проведенні Всеукраїнського тижня професійної освіти у 2021 та 2023 роках (у межах Європейського року навичок 2023).
Координація роботи з Партнерами з розвитку та створення умов для інтернаціоналізації сектору П(ПТ)О
- Підтримка в організації та проведенні засідань Тематичної підгрупи П(ПТ)О Секторальної РГ «Освіта і наука» (двічі–тричі на рік).
- Підтримка щодо розроблення та впровадження комплексної програми інформування про можливості Програми ЄС Еразмус+ для сфери П(ПТ)О та сприяння пошуку партнерів — заявників проєктних пропозицій з-поміж закладів освіти країн ЄС, а також поширення досвіду проєктів, які отримали фінансування в межах конкурсів Еразмус+.
Реформа дошкільної освіти
- Підтримка МОН у розробленні законодавства й наданні методичної підтримки вихователям закладів дошкільної освіти.
- Рекомендації щодо змін до професійного стандарту «Вихователь ЗДО», проєкту професійного стандарту «Вихователь-методист закладу дошкільної освіти».
- Наданні пропозицій до типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників на підставі професійних стандартів «Вихователь ЗДО» та «Керівник ЗДО» і проєкту Закону України «Про дошкільну освіту».
- Підтримка у впровадженні ECERS-3 — шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та проведення вебінарів про це.
- Підтримка щодо впровадження обов’язкового вивчення англійської мови в ЗДО.
- Розроблення алгоритму дій у ЗДО в разі виникнення надзвичайних ситуацій, рекомендацій щодо роботи з дітьми дошкільного віку, які виїхали за кордон, рекомендацій для працівників сфери дошкільної освіти, батьків щодо підтримки дитячої гри в умовах війни, підготовка критеріїв якості та безпеки освітнього середовища як рекомендації тимчасовим освітнім просторам та для облаштування укриттів закладів дошкільної освіти.
- Пдтримка розроблення та впровадження Політики безпеки (Safeguarding policy) у закладах дошкільної освіти.
Цифровізація освіти
- Підтримка МОН у розробленні проєкту Цифрової трансформації освіти.
- Підтримка МОН у створенні та розвитку цифрових рішень для освіти. Серед них: центральна база даних програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту», вебплатформи дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн». RST допомагає з координацією розроблення відповідних рішень і вдосконаленням законодавства.
- Участь у створенні дашборду — інтерактивної мапи розподілу цифрових пристроїв серед закладів освіти, підготували аналітичний матеріал щодо потреб зруйнованих закладів, а також щодо кількості науково-педагогічних працівників та учнів зі зруйнованих закладів, брали участь у зборі та узагальненні даних щодо потреб у забезпеченні учнів шкіл, студентів коледжів і закладів професійної (професійно-технічної) освіти комп’ютерним обладнанням.
Реформа державного управління
- Підтримка МОН у розробленні методології та критеріїв проведення гендерного аудиту в закладах освіти.
- Надання рекомендацій до проєкту Національної стратегії забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків до 2030 року.
- Надання рекомендацій до Стратегії гендерної рівності у сфері освіти.
Інша підтримка:
- Пропозиції до Плану відновлення України в межах робочої групи «Освіта і наука».
- Підтримка й консультації під час підготовки Стратегії розвитку освіти і науки України до 2027 року.
- Пропозиції до проєкту Закону України «Про особливості застосування англійської мови в Україні».
Команда
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
«РЕФОРМА ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ»
Наталія Проценко Старша проєктна менеджерка (з розробки програм П(ПТ)О на компетентнісній основі) Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Олександр Кочурін Старший проєктний менеджер (з інфраструктури П(ПТ)О) Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Анна Бондар Проєктна менеджерка (зміст дистанційної освіти) Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Олександра Омельченко Менеджерка з комунікацій Основні обов’язки / напрями роботи
|
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
«РЕФОРМА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»
Марина Мочикіна Проєктна менеджерка Основні обов’язки / напрямки роботи
|
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
РЕФОРМА «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
Олена Глоба Старша проєктна менеджерка (координація НУШ) Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Ірина Старагіна Проєктна менеджерка з питань змісту освіти Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Марина Кафтан Проєктна менеджерка з питань змісту освіти Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Оксана Івасюк Проєктна менеджерка з питань змісту освіти [email protected] Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Марія Василишин Проєктна менеджерка з питань змісту освіти [email protected] Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Василь Терещенко Проєктний менеджер з моніторингу впровадження НУШ Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Олена Кузьмінська Проєктна менеджерка з професійного розвитку вчителів [email protected] Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Ірина Клименко Проєктна менеджерка з оцінювання Основні обов’язки / напрями роботи
| |
Вікторія Топол Менеджерка з комунікацій Основні обов’язки / напрямки роботи
|
КЛЮЧОВИЙ ПРІОРИТЕТ
«РЕФОРМА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ»
Олена Харчишина Проєктна менеджерка [email protected] Основні обов’язки / напрями роботи
|
НАСКРІЗНИЙ ПРІОРИТЕТ
«ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ»
Вікторія Косик Проєктна менеджерка з цифровізації освіти Основні обов’язки / напрями роботи
|