Відбулося засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/611/thumb_56641_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/619/thumb_56642_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/621/thumb_56643_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/62a/thumb_56644_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/633/thumb_56645_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/63c/thumb_56646_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/644/thumb_56647_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/64d/thumb_56648_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c7/654/thumb_56649_220_120_0_0_auto.jpg)
9 березня 2023 року за участі заступниці Міністра освіти і науки України Віри Рогової, радника-уповноваженого Президента України з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної, радника-уповноваженого Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольги Будник та за фасилітаційної та методологічної підтримки проєкту SURGe - «Супровід урядових реформ в Україні» відбулося засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.
У заході також взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, керівники інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти, провідні науковці та експерти, представники міжнародних організацій.
Під час вступного слова Віра Рогова наголосила на гарантуванні інклюзивного навчання Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законом України «Про освіту», Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та проілюструвала позитивну динаміку роботи закладів дошкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрів та ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти.
Водночас вона звернула увагу на виклики, зумовлені сьогоденням:
- розширення переліку категорій осіб з особливими освітніми потребами;
- забезпечення належного харчуванням дітям із цукровим діабетом, харчовими алергіями тощо;
- створення та забезпечення фінансування системи підтримки обдарованих дітей, зокрема тих, які перебувають за кордоном та навчаються дистанційно у закладах освіти України;
- реабілітація та подальша інтеграція у суспільстві осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії;
- підготовка та перепідготовка педагогічних працівників для роботи з особами із особливими освітніми потребами;
- відновлення закладів освіти та мережі інклюзивно-ресурсних центрів, зруйнованих та розграбованих.
Крім того, Віра Рогова звернула увагу на базиси, на яких має ґрунтуватися політика у сфері інклюзивного навчання, а саме:
- впровадження та розвиток системи раннього втручання;
- зміна підходів до професійної освіти педагогів та практичних психологів;
- розширення функцій інклюзивно-ресурсних центрів;
- вироблення нових підходів і системи фінансування інклюзивного навчання;
- формування світогляду громадян.
За словами заступниці Міністра, активні бойові дії на території України зумовлюють нові виклики і завдання щодо реабілітації та подальшої інтеграції у суспільство осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії.
З огляду на зазначене основним стратегічним напрямом стане забезпечення доступності професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зокрема військових Збройних Сил України.
За результатами засідання було визначено головні проблеми у сфері та їхні причини, проаналізовано відповідні впливи, оновлено перелік стейкхолдерів, погоджено кінцеву мету, стратегічні та операційні цілі Стратегії.
Нагадаємо, у МОН відбулася нарада щодо запобігання поширенню агресивної субкультури серед підлітків.