У ЗНУ досліджують психологію травм

Нещодавно на факультеті соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету в рамках міжнародного співробітництва відбулися заходи, присвячені проблемам вивчення психології травми та пошуку методів відновлення психологічного балансу організму. Тему обговорили під час спільної лекції доктора філософії з клінічної психології Ендрю Геддерта (PhD, Clinical Psychology, Andrew Geddert) з Каліфорнії (США) та старшого викладача кафедри практичної психології ЗНУ, кандидата психологічних наук Ольги Іщук («Травма: психологічні особливості перебігу та зцілення»).
Професор Ендрю Геддерт зацікавив студентів і викладачів структурованим лекційним матеріалом, який супроводжувався практичними прикладами із досвіду щодо дітей, які пережили насильство та травму. Пан Ендрю навів статистику таких небезпек в Америці, розповів про її категорії, про наслідки травматичного досвіду, розкрив основи психофізіології травми.
Ольга Іщук у своєму виступі порушила питання психологічної діагностики та терапевтичного інструмента в роботі з травмою. Вона розкрила сутність інтегративної моделі BASIC Ph, що включає такі компоненти, як Belief (вірування), Affect (емоції), Social (соціальне життя), Imagination (уява), Cognition (когнітивні функції), а також Physical (фізична активність).
Під час засідання круглого столу «Практичний аспект психологічної допомоги людям, що пережили травмуючі події» Ендрю Геддерт поділився своїми напрацюваннями. Він розповів, що разом із сім’єю перебуватиме у Запоріжжі близько 3 років. За кілька місяців він уже встиг попрацювати із сім’ями переселенців із зони АТО і зацікавився новим для нього напрямом досліджень. Своїми порадами та методиками фахівець викликав справжній інтерес у майбутніх практичних психологів, а також висловив сподівання, що подібна зустріч у стінах Запорізького національного буде не останньою.
Гість ознайомив присутніх із деякими техніками, які можна застосовувати під час роботи з людьми, зокрема із дітьми, які отримали психологічну травму і проаналізував разом зі студентами окремі моменти роботи практичного психолога на конкретних прикладах, котрі траплялися в його власній практичній діяльності, окрім того, він надав молоді низку корисних порад. Під час засідання були представлені окремі модулі та методики, які можна застосовувати в ході поетапного виведення людини, зокрема дитини із глибокого стресового стану, а за допомогою кейс-методу студенти у групах виконували конкретні завдання та пропонували свій варіант подолання проблем.
За інформацією ЗНУ