Тарас Тимочко: «Запорізький національний університет має усі шанси увійти у ТОП-десятку лідерів освіти України»

Днями в Запорізькому національн??му університеті відбувся Дебатний турнір з теми «Чесна освіта: міф чи реальність?» у рамках заходів Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). У ньому взяли участь представники вишу – студенти, викладачі, наукові співробітники, а також гості.
Участь у Дебатному турнірі також взяв координатор Проекту від Американських Рад з міжнародної освіти Тарас Тимочко. Він привітав його учасників і наголосив на активності студентської громади вишу. Гість також підкреслив, що прозорість та академічна доброчесність мають стати невід’ємною частиною освітнього процесу, а також показником позитивних змін у галузі освіти.
Тарас Тимочко зауважив, що Запорізький національний університет поки що єдиний виш у Запорізькому регіоні, який отримав високу оцінку експертної ради Аналітичного центру СEDOS за рівнем прозорості (аналіз рейтингу прозорості університету за показниками документації, пов’язаної із бюджетом вишу, науковою, навчальною діяльністю тощо). Саме тому він був обраний для реалізації проекту «Чесна освіта» (SAIUP), який має допомогти тут сформувати суттєво новий рівень академічної культури – це стосується і якості академічних робіт, запобігання плагіату, а також формування позиції відкритості та співробітництва у стосунках студент-викладач і дійсно комфортної для всіх учасників освітнього процесу атмосфери.
Відтак, на думку експерта, Запорізький національний університет як реальний лідер академічної освіти в регіоні має усі шанси увійти у ТОП-десятку українських ВНЗ, а з часом – зайняти і певну позицію на міжнародному рівні.
У першому дебатному раунді взяли участь12 команд, до складу яких увійшли студенти факультетів та Економіко-правничого коледжу Запорізького національного університету, а також викладачі. Захід традиційно провели у форматі британських Парламентських дебатів, відтак експерти оцінювали не тільки значимість тез, висунутих до обговорення, а й конкретику аргументацій спікерів. Учасники дебатів змогли продемонструвати власні думки та ідеї щодо розуміння освіти, як послуги, де сторони добровільно дають згоду на свій обсяг праці та повинні виконувати свою частину функцій, йшлося і про критерії оцінювання знань студентів, були обговорені окремі моменти «Кодексу честі Запорізького національного університету» тощо.
Дискутували присутні і з приводу гармонійного поєднання дисципліни та гуманного ставлення до студентів у виші, з проблем корупції, соціальної відповідальності інституту освіти та регламентації його діяльності, з причин виникнення стресових ситуацій, начальних перевантажень як студентів, так і викладачів.
За результатами першого дня Дебатного турніру до півфіналу пройшли вісім команд: «Ядерний вибух» (Економіко-правничий коледж), «Плагіатори» (факультет соціології та управління), «FromForbes» (факультет соціології та управління), «Один в помощь» (історичний факультет), «Quercus» (біологічний факультет), «Гурмани історії» (історичний факультет), «R2D2» (факультет журналістики), «Тардіс» (факультет журналістики). Другого дня до фіналу вийшли чотири з них –«R2D2», «Тардіс», «Плагіатори» та «Ядерний вибух». А от переможцем дебатів про академічну доброчесність стала лише одна команда – «Плагіатори» (факультет соціології та управління), її оголосив представник Американських Рад з міжнародної освіти Тарас Тимочко.
Найсильніша команда вже у грудні має зустрітися під час наступного Дебатного турніру з командою адміністрації Запорізького національного університету, а відтак отримає можливість відстоювати свою думку безпосередньо в діалозі з тими, хто може відкрити дорогу для реалізації позитивних ідей університетської спільноти і низки прогресивних перетворень.
За матеріалами прес-центру ЗНУ