Колегія МОН схвалила концептуальні засади розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/b8b/thumb_55378_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/b94/thumb_55379_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/b9c/thumb_55380_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/ba7/thumb_55381_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/bb0/thumb_55382_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/bba/thumb_55383_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/bc1/thumb_55384_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c4/bc9/thumb_55385_220_120_0_0_auto.jpg)
19 грудня 2022 року під головуванням Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета відбулося чергове засідання Колегії МОН.
Колегія схвалила документ «Концептуальні засади розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти і навчання». Він розроблений відповідно до Плану відбудови України та передбачає три пріоритети у подальшій реформі професійної освіти: модернізацію змісту освіти, поліпшення спроможності закладів і «розумну відбудову».
«Спільно з командою ми провели глибокий аналіз сфери та створили довгострокові рішення, які допоможуть у створенні ефективнішої, витривалішої та більш гнучкої системи професійної освіти. У цей документ ми заклали фундаментальні зміни, які допоможуть системі профосвіти краще реагувати на потреби ринку праці, модернізованої української економіки і навіть таких найістотніших викликів, як поточна війна. Зокрема, йдеться про автономію закладів, нову модель фінансування, активну цифровізацію та створення нової, сучасної мережі профтехів», – зазначив Сергій Шкарлет.
У межах кожного пріоритету планується низка завдань для його найшвидшого та найефективнішого досягнення. Так, модернізація змісту освіти передбачає удосконалення національної системи кваліфікацій, упровадження незалежного оцінювання навчальних результатів та діджиталізація сфери, як-от розроблення великої кількості онлайн-ресурсів та розвиток цифрових навичок учнів.
Поліпшення інституційної спроможності закладів професійної освіти передбачає автономію закладів, тобто створення більш відкритої моделі управління профтехами з активним залученням роботодавців, громади та інших стейкхолдерів. Також планують удосконалити фінансове законодавство професійної освіти і розвиток компетенції і навичок менеджерів та педагогів профтхетів.
«Розумна відбудова» – це відновлення закладів профтехосвіти для підготовки професійних робітників, які відповідають потребам ринку праці. У межах цього напряму перебачається створити більш оптимальну та витривалішу мережу закладів профосвіти з новими навчальними просторами.
Нагадаємо, що в Україні завершується створення онлайн-системи управління даними у сфері профосвіти (EMIS).