Андрій Вітренко: школа має швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб дітей та адаптовувати діяльність до нових викликів
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/ad6/thumb_57272_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/add/thumb_57273_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/ae6/thumb_57274_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/aee/thumb_57275_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/af6/thumb_57276_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/afd/thumb_57277_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b07/thumb_57278_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b0d/thumb_57279_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b15/thumb_57280_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b1d/thumb_57281_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b25/thumb_57282_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b2e/thumb_57283_220_120_0_0_auto.jpg)
![](https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/661/6c8/b3b/thumb_57284_220_120_0_0_auto.jpg)
Сьогодні, 25 квітня 2023 року, за участю заступника міністра освіти і науки України Андрія Вітренка відбулася робоча група з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.
Головна мета – на засадах людиноцентричного підходу визначити вичерпний перелік завдань Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки, розробити перелік заходів до кожного із завдань з метою імплементації їх у Плані заходів із реалізації Стратегії на 2023-2024 роки.
«Станом на початок 2023 року в Україні інклюзивне навчання організовано для 35 тис. учнів, працює понад 25 тис. інклюзивних класів. Для порівняння, п’ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше дітей, ніж сьогодні. Утім повномасштабна війна в Україні внесла корективи. Наші діти залишилися без домівок, сотні шкіл зруйновано, діти проживають у різних регіонах України, у різних країнах, в умовах тимчасового прихистку. Термін “з особливими освітніми потребами” у його широкому розумінні можна застосувати для більшості учнів», – зазначив Андрій Вітренко.
Заступник міністра звернув увагу, що війна змусила освітян думати і діяти інакше, адже дітей, яким потрібна особлива увага і підтримка, стає дедалі більше, а часу на пошуки рішень – немає. Сьогодні школа повинна дуже швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб учнів та адаптовувати діяльність до викликів, пов'язаних із безпекою, воєнним станом, вимушеним переміщенням громадян на безпечні території, руйнуваннями інфраструктури тощо.
«Війна – той час, коли від декларацій потрібно переходити до практики, зокрема і в питанні створення інклюзивного освітнього середовища. Травмовані досвідом війни діти; діти, які опинились у складних життєвих обставинах; діти з інвалідністю; хлопчики і дівчатка, які по-різному адаптуються та інтегруються у шкільне середовище; діти, які на деякий час не мали доступу до освітнього процесу через хворобу, війну чи інші причини – всі вони є дітьми з особливими освітніми потребами, яким необхідна увага і підтримка в інтеграції у шкільне середовище. Тому саме зараз є нагальна потреба завершити розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023 – 2030 роки», – наголосив Андрій Вітренко.
Робота над розробленням Стратегії здійснюється на основі методології стратегічного планування та моніторингу, специфічних характеристик умов життя, потреб жінок і чоловіків, циклу розроблення політики тощо.
Наприкінці заходу члени міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки визначили перелік завдань до цілей Стратегії.
Нагадаємо, відзначено найактивніших учасників інноваційного математичного проєкту.