• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Андрій Вітренко: школа має швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб дітей та адаптовувати діяльність до нових викликів

Опубліковано 25 квітня 2023 року о 18:30
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Сьогодні, 25 квітня 2023 року, за участю заступника міністра освіти і науки України Андрія Вітренка відбулася робоча група з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.

Головна мета – на засадах людиноцентричного підходу визначити вичерпний перелік завдань Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки, розробити перелік заходів до кожного із завдань з метою імплементації їх у Плані заходів із реалізації Стратегії на 2023-2024 роки. 

«Станом на початок 2023 року в Україні інклюзивне навчання організовано для 35 тис. учнів, працює понад 25 тис. інклюзивних класів. Для порівняння, п’ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше дітей, ніж сьогодні. Утім повномасштабна війна в Україні внесла корективи. Наші діти залишилися без домівок, сотні шкіл зруйновано, діти проживають у різних регіонах України, у різних країнах, в умовах тимчасового прихистку. Термін “з особливими освітніми потребами” у його широкому розумінні можна застосувати для більшості учнів», – зазначив Андрій Вітренко. 

Заступник міністра звернув увагу, що війна змусила освітян думати і діяти інакше, адже дітей, яким потрібна особлива увага і підтримка, стає дедалі більше, а часу на пошуки рішень – немає. Сьогодні школа повинна дуже швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб учнів та адаптовувати діяльність до викликів, пов'язаних із безпекою, воєнним станом, вимушеним переміщенням громадян на безпечні території, руйнуваннями інфраструктури тощо. 

«Війна – той час, коли від декларацій потрібно переходити до практики, зокрема і в питанні створення інклюзивного освітнього середовища. Травмовані досвідом війни діти; діти, які опинились у складних життєвих обставинах; діти з інвалідністю; хлопчики і дівчатка, які по-різному адаптуються та інтегруються у шкільне середовище; діти, які на деякий час не мали доступу до освітнього процесу через хворобу, війну чи інші причини – всі вони є дітьми з особливими освітніми потребами, яким необхідна увага і підтримка в інтеграції у шкільне середовище. Тому саме зараз є нагальна потреба завершити розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023 – 2030 роки», – наголосив Андрій Вітренко. 

Робота над розробленням Стратегії здійснюється на основі методології стратегічного планування та моніторингу, специфічних характеристик умов життя, потреб жінок і чоловіків, циклу розроблення політики тощо. 

Наприкінці заходу члени міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки визначили перелік завдань до цілей Стратегії.

Нагадаємо, відзначено найактивніших учасників інноваційного математичного проєкту.

Більше за темою інклюзивне навчання
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux