Освіта українських дітей за кордоном
- Інформація щодо моніторингу дистанційного навчання дітей, які виїхали з України внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації і здобувають освіту одночасно в закладах освіти країни перебування та Україні, згідно з наказами МОН від 18 серпня 2023 року № 1014 та від 15 травня 2023 року № 563
Форми здобуття повної загальної середньої освіти |
Відповідно до статті 9 Закону України «Про освіту» загальна середня освіта може бути організована за такими формами: інституційна (очна: денна, вечірня); заочна (дистанційна); індивідуальна (екстернатна, сімейна, вона ж – домашня, педагогічний патронаж). Міністерство освіти і науки рекомендує дітям – громадянам України, які вимушено знаходяться за кордоном, такі варіанти здобуття освіти під час дії воєнного стану:
|
Державний ліцей «Міжнародна українська школа» |
Державний ліцей «Міжнародна українська школа» (далі – Ліцей) забезпечує умови для здобуття повної загальної середньої освіти громадянами України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном, за екстернатною формою навчання. Відповідно до статуту Ліцею учасниками освітнього процесу є екстерни, які опановують програмовий матеріал за індивідуальним навчальним планом, та екстерни, які проходять підготовку до річного оцінювання в освітніх центрах за кордоном, що діють при громадських організаціях/асоціаціях і співпрацюють з Ліцеєм відповідно до укладених договорів. Відповідно до статуту Ліцею оцінювання екстернів, які опановують програмовий матеріал за індивідуальним навчальним планом, здійснюється з використанням технологій дистанційного навчання через електронну платформу. Оцінювання екстернів, які проходять підготовку в освітніх центрах за кордоном, здійснюється на основі очного річного контролю знань на території Ліцею та/або на території країни тимчасового або постійного проживання екстерна. Оцінювання проводять державні атестаційні комісії Ліцею. У 2022-2023 навчальному році Державний ліцей «Міжнародна українська школа» співпрацює з 38 громадськими організаціями/асоціаціями з 11 країн світу (Іспанії, Італії, Туреччини, Молдови, Португалії, Франції, Бельгії, Польща, Чехії, Австрії, Литви), при яких діють освітні центри (на сьогодні 39), створені цими організаціями, які є юридичними особами на територіях країн перебування. Відповідно до поданих заяв батьки екстернів делегували дирекціям освітніх центрів (далі – ОЦ) права представляти інтереси їх дітей перед ліцеєм. Відносини між ліцеєм та ОЦ за кордоном визначає Договір про співпрацю. Існує така модель співпраці Ліцею з ОЦ за кордоном:
Необхідну інформацію про освітню діяльність Ліцею розміщено на офіційному сайті закладу (в. о. директора Кіріна Олександра Євгенівна, тел. +380672642849, електронна пошта [email protected]). |
Зарахування оцінювання результатів навчання українських школярів, які вимушено перебувають за межами України |
Для зменшення навантаження учні, які одночасно навчаються в закладі освіти країни перебування та в закладі освіти України, можуть бути переведені (за заявою батьків, інших законних представників) на індивідуальну форму здобуття освіти: сімейну (домашню) або екстернат. Переведення здобувачів освіти на індивідуальну форму здобуття освіти може відбуватися протягом навчального року. Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22) при здійсненні семестрового оцінювання зараховуються всі оцінки, які отримав/отримала учень/учениця впродовж семестру незалежно від місця навчання: у закладі, де навчався/навчалась за місцем тимчасового перебування або у будь-якій іншій школі, яка здійснює навчання за однією із форм здобуття освіти (очною, змішаною, дистанційною, екстернатною, сімейною). Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами. Заклади освіти, у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем та результатів оцінювання. На цей час розробляються методичні рекомендації щодо процедури зарахування результатів навчання українських дітей у закладі освіти країни перебування. |