• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ЧАЛОВСЬКА МАРИНА ВІКТОРІВНА

вчителька української мови та літератури Херсонської багатопрофільної гімназії № 20 імені Бориса Лавреньова Херсонської міської ради

Педагогічний стаж: 27 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Херсонський державний педагогічний інститут імені Н. К. Крупської, 1997 рік (нині – Херсонський державний університет).

Самоосвіта: науково-практичні семінари «Самостійна підготовка учнів до ЗНО з української мови і літератури: чи є час для збирання каміння? Поради від О. Авраменка», «Інформаційно-цифрова компетентність сучасного вчителя: розвиваємо себе та учнів (плейкасти, інтерактивні плакати)», «Нова редакція українського правопису: методика реалізації» (2020);

науково-методичний семінар «ЗНО з української мови і літератури у 2021 році: організаційно-методичні особливості» (2020);

вебінар «Способи створення візуалізацій» (2020).

Педагогічної ідея

Сучасний учитель…Із якими поняттями асоціюється він?! Безперечно, це комп’ютерний геній, мотиватор, генератор ідей, організатор і режисер освітнього процесу тощо. Чому? Адже швидкий інформаційний та науково-технічний розвиток висуває нові вимоги не лише до якості освіти, а й до педагога, який повинен навчити сучасних дітей використовувати комп’ютер чи гаджет не як іграшку, а як інструмент для здобуття освіти.

Як же це зробити?

Відповідь доволі проста: заінтригувати новизною, нестандартністю, оригінальністю, що й досягається в ході реалізації педагогічної ідеї «Цифрові освітні ресурси як основні засоби активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови й літератури».

Ось ті електронні освітні ресурси, якими намагаюся активізувати пізнавальну діяльність учнів на різних етапах уроків української мови та літератури. Веб-сервіс «Коло випадкових запитань» застосовую в ході вивчення будь-якої теми з мови чи літератури на етапі актуалізації опорних знань. Для використання цього інструменту визначаю питання опрацьованої теми, на які учні повинні дати повну відповідь. Головна інтрига в очікуванні зупинки барабана й визначенні того, хто відповідає. У ході роботи з цим ресурсом учні удосконалюють ключову компетентність – спілкуються рідною мовою. Діти сприймають використання цього ресурсу як гру й демонструють не лише рівень засвоєння теоретичного матеріалу, а й уміння його застосовувати.

Найбільш зручним і простим у використанні інструментом для організації спільної роботи учасників освітнього процесу є інтерактивна онлайн-дошка Padlet. Вона цікава й дієва на всіх етапах уроку, бо дозволяє створювати, спільно редагувати та зберігати інформацію. Це віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли з різними завданнями, посилання на сторінки Інтернету, замітки тощо.

Послуговуючись інструментами веб-ресурсу Padlet, оформлюю дошку,  наповнюю її потрібним за темою уроку матеріалом, організовую спільний доступ користувачів до неї. Наповнена дошка акумулює весь різноманітний матеріал, який необхідний для активізації пізнавальної діяльності й максимального засвоєння теми уроку.

Найулюбленішою навчальною платформою не лише для мене, а й моїх вихованців є Kahoot, за допомогою якої проводжу онлайн-тестування-змагання. Цей сервіс став особливо популярним під час пандемії. Учням дуже подобається те, що є рейтингова шкала, за якою можна спостерігати, як змінюються лідери. Під час роботи з цим ресурсом учні удосконалюють уміння швидко й правильно знаходити відповіді, концентрувати увагу й пам’ять, а головне – активно працювати, що позитивно впливає на якість знань: бо охочих отримати 12 балів не зменшується. Цей елемент гейміфікації освітнього процесу мотивує учнів до вивчення предмету.

На етапі рефлексії або в якості інструменту формувального оцінювання використовую такий цікавий та інтерактивний сервіс Ментіметр, який є не персоніфікований (учитель не бачить, хто з учнів як відповів). Він дозволяє в кілька кліків завантажити на сайт одне чи декілька запитань, на які учень  відповідає за кодом доступу або QR-кодом. Це може бути тест із кількома варіантами відповідей або просте опитування, що дає змогу визначити, наприклад, як учні засвоїли жанрову особливість того чи іншого твору, чи зуміють відповісти на запитання одним реченням, яка риса характеру головного героя найбільше сподобалася тощо. Цей сервіс дозволяє обмежити час на виконання завдання й може містити різні форми запитань, як-от: інтерактивна хмара слів, гістограми, канал оберненого зв’язку у вигляді вільної відповіді, тестування тощо. Коли учні відповіли зі своїх смартфонів чи планшетів, на екрані з’являється результат, який разом обговорюємо. Наприклад, визначаючи жанр твору А. Чайковського «За сестрою», деякі учні помилилися, про що свідчили результати голосування. У підсумку роботи з цим питанням ще раз наголосила, що твір є героїко-романтичною повістю, а не романом чи оповіданням. Учні, знаючи, що за неправильний вибір, ніхто не дорікатиме, відповідають більш розкуто.

У робочому процесі здійснюю поєднання офлайн й онлайн навчання за допомогою платформи Googleclass, де розміщую матеріал для навчання й контролю знань, сформованих умінь і навичок. Періодично використовую  інтерактивні робочі аркуші, що є своєрідною вебсторінкою, на якій розміщую навчальний матеріал і різного типу завдання. Наприклад, це може бути відео, зображення, текст, на основі яких учні відповідають на запитання й виконують завдання, за що й отримують оцінки відразу.

Усе вище сказане доводить, що цифрові освітні інструменти можна використовувати на різних етапах уроку, що будує сучасний учитель для якого найкраща нагорода – це захоплений і вмотивований учень.

Моє педагогічне кредо – висловлення Г. С. Сковороди: «Довго сам учись, якщо хочеш навчити інших».

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/file/d/1whrQWzcGOI0k-fL8DxZmtc8GtTkEL8Ra/view?usp=drivesdk


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux