• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ВАСЮТЕНКО ВІКТОРІЯ ВЯЧЕСЛАВІВНА

вчитель початкових класів Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 165 Харківської міської ради Харківської області

Педагогічний стаж: 15 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2005 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» за напрямом «Початкові класи» (2019);

тематичний спецкурс «Формування основ медіаграмотності та критичного мислення учнів початкової школи» (2019);

спецкурс з підвищення кваліфікації учителів початкових класів, які працюють у 2-3 класах за темою «Особливості організації освітнього процесу в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової освіти» (2018);

навчання за програмою підвищення кваліфікації «Особливості організації освітнього процесу в 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової освіти» (2019), за програмою підвищення кваліфікації «Формування наскрізних умінь у процесі дослідницько-пошукової діяльності у молодших школярів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» (2019);

онлайн-курси на платформі EdEra: для вчителів початкової школи (2018), «Фактчек: довіряй – перевіряй» (2019);

участь у Міжнародному освітнього форумі «NewEdu. Tech in Focus» (2019).

Педагогічне кредо: «Лише той усі перешкоди долає, хто бажання це зробити має!»

Педагогічна ідея

Вільне володіння державною мовою – одна з ключових компетентностей, якої має набути сучасний учень початкових класів. Уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях – як багато вимог висуває Новий державний стандарт початкової освіти до маленького школяра. Питання лише в тому, як досягти цієї мети? Як викликати в учнів бажання вивчати секрети української мови, спілкуватися нею, зайвий раз зазирнути до словника чи прочитати цікаву книгу? 

Без підвищення мотивації учнів до навчання, без активізації пізнавальної діяльності, без створення ситуацій успіху для кожної дитини зробити це неможливо! Саме тому на уроках я застосовую ігрові технології, зокрема з музичною діяльністю. Кожний урок читання починається веселою піснею туристів, з якою мої малята рухаються до міста Алфавіт.

Нова буква приходить зі своєю пісенькою. Невід’ємною частиною уроків читання є музично-артикуляційні вправи та ігри, наприклад: «Співучі таблички», «Веселі нотки», «Не лови ґав», «Згадай та доспівай», «Співочий мікрофон», «Битва хорів» тощо.

На уроках письма діти виконують музично-графічні вправи «Пиши-танцюй». Спочатку засвоєння конфігурації букв відбувається під «музичне тактування» у повітрі (на долоньці, на спині сусіда), на шаблоні, на планшеті «Пиши-стирай», а вже потім діти переходять до письма у прописах.

З метою активізації пізнавальної діяльності учнів і підвищення мотивації до навчання використовую методи та прийоми технології розвитку критичного мислення: «Ромашка Блума», «Крісло автора», «Читання з передбаченням», «Сенкан», «Кластер», «Карта пам’яті», «Кошик ідей», «Дерево рішень», «Вірю – не вірю», «Незакінчені речення» тощо.

Досить часто використовую прийоми для швидкого запам’ятовування інформації (мнемотехніка):

«Музичне правило». У моїй «творчій скриньці» є вірші-правила про синоніми, антоніми, частини мови, морфеми слова та відмінки, які діти із задоволенням виконують у стилі «Реп»;

«Асоціація»;

«Буквений код». Наприклад, під час вивчення теми «Числівник» діти склали речення «Сорока стоїть на дивані», що дозволило їм краще запам’ятати числівники, які в усіх відмінках, крім називного, мають закінчення –а;

«Мнемотаблиця».

Великого значення надаю способам візуалізації інформації. Окрім складання мнемотаблиць чи карт пам’яті, досить часто застосовую новітню техніку презентації – скрайбінг.

З метою формування в учнів навички читання з розумінням використовую прийом «Читання з маркуванням» (наприклад, «Виділи в тексті слова, значення яких тобі незрозуміле»).

Вагоме місце в моїй роботі посідають проєктні технології, зокрема працюємо над дослідницьким проєктом «Казки в моїй родині».

У моєму творчому доробку багато власних методів, прийомів і форм роботи, використання яких дозволяє мені підвищувати зацікавленість учнів до уроків української мови та літературного читання. Серед них: різнокольорове письмо, завдання для друга, висновки експертів, розігрування діалогів «Експромт», «Слово дня», робота в «Навчальних майданчиках». Крім цього, щороку проводжу конкурс «Читайлик», а обов’язковими сторінками портфоліо учнів є «Зіркова сторінка» й «Нотатки мого життя».

Зазначені методи та прийоми роботи сприяють підвищенню мотивації учнів до вивчення української мови, дають можливість кожному маленькому школяру виявити свої найкращі риси, а головне – відчути себе щасливим!

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/vCPcRA23Vvs

Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант:

https://naurok.com.ua/profile/411185

http://sc165.klasna.com/uk/site/vidavnicha-diyalnist.html

https://t.me/joinchat/AAAAAFZIo06p4Cksbeqd3w


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux