• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

МЕЛЬНИК НАТАЛІЯ ВАЛЕНТИНІВНА

вчитель початкових класів комунального закладу «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня – гімназія № 39» Кам’янської міської ради Дніпропетровської області

Педагогічний стаж: 21рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2016 рік, 2018 рік.

Самоосвіта: інтенсивний курс з педагогіки початкової школи: Фінський досвід в рамках проекту «Фінська підтримка реформи української школи» (2019);

тренінги для педагогів експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів «Особливості організації освітнього процесу в експериментальних загальноосвітніх навчальних закладах» на базі КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» (2017), з методології проведення глибинного дослідження впровадження реформи НУШ (2019);

курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників на базі КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»: «Тренери вчителів перших класів Нової української школи» (2018), «Вчителі початкових класів з викладанням ІКТ» (2019), «Ігрові та діяльнісні методи навчання за методикою  the Lego Foundation» (2019);

навчання за програмами «Основи соціальної і здоров`язбережної  компетентності» (2018), «Будуємо Нову українську школу» (2019);

онлайн-курси для вчителів початкової школи», розроблені Міністерством освіти і науки України, студією онлайн-освіти EdEra та громадською спілкою «Освіторія» (2018), «Основи здоров`язбережної компетентності» (2018);

участь в online-конференції «Сучасні освітні тенденції: медіагрмотність та критичне мислення» (2018), всеукраїнському семінарі «Лідерство і менеджмент змін у шкільній  реформі» (2018), вебінарі «Розвиток навичок 21 століття через проектнозорієнтоване навчання» (2018), круглому столі «Розроблення та впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової  загальної середньої освіти» на базі КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» (2019), Форумі учасників пілотного експерименту «Досягнення та виклики пілоту НУШ» (2019).       

Педагогічне кредо: «Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишнє».

Педагогічна ідея

Одним із основних завдань загальноосвітньої школи є виховання школяра як життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях. Звичайно, досягти цієї мети шляхом використання лише традиційних форм та методів організації освітньої діяльності неможливо. Вирішенню цієї проблеми значною мірою сприяє впровадження в освітній процес активних методів навчання. Сучасність щоденно вимагає від педагогів нових підходів до змісту навчання. Обрати свою навчальну модель та опрацювати її з учнями, впроваджуючи сучасні освітні технології, не просто, але цікаво. Досвід роботи заставив мене переосмислити методи та форми роботи. У пошуках відповіді на питання «Як розвивати інтереси учнів?», – я дійшла висновку, що тільки залучення дітей до активної ігрової діяльності, у якій вони були б не споглядачами, а творцями своєї думки, динамічність та емоційність педагогічного процесу дозволять їх прилучити до нелегкої «професії» учня.

«Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишнє» – це проблема, над якою я працюю. У своїй роботі використовую такі навчальні ігри: гра-подорож, гра-змагання, гра-ярмарок, гра-аукціон, ділова гра, сюжетно-рольова гра.

Особливістю запропонованих ігор є їхня універсальність. Незалежно від навчального предмета та вікових особливостей учнів, є можливість використовувати всі ці ігри, наповнивши їх навчальним змістом. Зрозуміло, що підготовка уроку-гри потребує значно більше часу, ніж підготовка до звичайного уроку. Але педагогічний результат такого заняття буде значно більшим. А винагородою за зусилля та затрачений на підготовку час стануть сяючі очі дітей, міцні знання, прагнення нових відкриттів та позитивний настрій і вчителя, і учнів.

Дієвими інструментами навчання, починаючи з першого класу є метод «Знаю – Хочу – Дізналися» і орієнтована модель «Навчання на основі запитів».

«Кола Венна» – інтегрована вправа. Застосовую, коли необхідно знайти спільне і відмінне. Дає змогу поглибити і повторити вивчений матеріал.

«Стореллінг» – це технологія створення історії та передача за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на різні сфери слухача.

Стратегія «Рафт» – одна із стратегій розвитку критичного мислення для написання оригінальних текстів.

«Ромашка Блума» – квітка із шести пелюстками, які відповідають шести типам запитань. Спочатку запитання, яке складає вчитель, а потім учні.

«Кубування» – це методика, де використовується куб, на гранях якого даються вказівки для учнів. Цей метод допомагає дитині визначити, яка інформація йому знайома і що він дізнався нового.

«Щоденні 5» – щоденна діяльність, виконуючи яку діти навчаються бути самостійними на уроках читання і української мови. Для цього створюю комфортне середовище, яке буде налаштовувати учнів займатися читанням впродовж тривалого часу.

Метод «Шість капелюхів» використовую, як простий спосіб розділення мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений капелюхом різного кольору. Розвиває гнучкість розуму, креативність, приймання правильних рішень.

Дієвими інтерактивними методами в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» є «Прес», «Гронування», мозаїка Джигсоу».

«Інтелект-карта» – метод структуризації вивченого матеріалу з використанням графічного запису. За допомогою цієї технології можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.

Метод проєктів – це індивідуальна парна або групова діяльність учнів, яка спрямована на створення оригінального продукту. Кожну тему ми закінчуємо проєктом.

«Щоденні 3» – щоденна діяльність, виконуючи яку діти навчаються бути самостійними на уроках математики.

Лего – це інструмент, що об’єднує у собі елементи та експериментування. Лего урізноманітнює та вдосконалює навчальний процес, роблячи його цікавішим для дітей. За його допомогою діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і, навіть, малюють цеглинками.

Дитячий інтерес яскраво виявляється у сюжетно-рольовій грі, що пов’язана з ознайомленням із різними професіями, де діти одночасно виступають і драматургами, і режисерами, і декораторами, й акторами. У рольових іграх гравці діють у певному, заданому правилами, світі, беручи на себе певні вигадані ролі. Ці ігри не носять змагального характеру, а призначені для того, щоб отримати задоволення від самого процесу гри.

При ігровій діяльності дитина спостерігає, порівнює, зіставляє, класифікує предмети, проводить доступний їй аналіз і синтез, узагальнює, а всі ці здібності розвивають креативну особистість. Креативна особистість – це творчо розвинена дитина, яка потім використовує ці знання на практиці, здатна за власною ініціативою реалізувати свій потенціал.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=AN_NnM7YSqw

Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант: 

http://nataliya-melnik.kl.com.ua/page/2/

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux