• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

КУЛІШ ТЕТЯНА МИХАЙЛІВНА

вчитель початкових класів Семенівського опорного закладу загальної середньої освіти Каховської районної ради Херсонської області

Педагогічний стаж: 25 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Херсонський педагогічний інститут, 1993 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради;

курси підвищення кваліфікації для вчителів, які працюватимуть у 1 класах Нової української школи;

онлайн-курс для вчителів початкової школи на платформі EdEra;

участь в авторському семінарі І. В. Цепової «Інтеграція на уроках навчання грамоти», обласному семінарі «Формувальне оцінювання як засіб створення освітньої траєкторії здобувачів освіти».

Педагогічне кредо: «Щаслива усмішка на обличчях дітей – ось найвищий прояв педагогічної успішності».

Педагогічна ідея

Психолог Шон Анкор у книзі «Користь позитивних емоцій» розглядає взаємозалежність між поняттями «щастя» й «успіх». Покладаючись на експериментальні дослідження, він стверджує, що не успіх приносить людині щастя, а навпаки – саме позитивні емоції допомагають нам досягати успіху. Позитивні думки та емоції мають величезний вплив на людину. Вони розширюють параметри сприйняття світу, спонукають творчо ставитись до життя, проявляти допитливість і більше спілкуватися з оточенням.

Моя педагогічна ідея – навчання через створення ситуації успіху. Серед сучасних педагогічних технологій технологія «створення ситуації успіху» займає одне з важливих місць.

«Створення ситуації успіху» є однією з тих технологій, що дають змогу гуманізувати освітній процес, втілюючи ідеї дитиноцентризму, адже позитивні емоції можуть стати для учнів найважливішим стимулом для розкриття їх здібностей та індивідуальності. В основі педагогічної технології «створення ситуації успіху» лежить особистісно орієнтований підхід до дитини. Для одних учнів завдання з поступовим ускладненням, а для інших – з поступовим зменшенням міри допомоги («кожен іде до своїх вершин»). Одні учні удосконалюють і поглиблюють знання з теми, виконують ряд творчих вправ після основного, базового матеріалу, інші – крок за кроком йдуть до виконання основного.

Навчальна діяльність в атмосфері «створення ситуації успіху», побудована на послідовності дій: установка на діяльність (емоційна підготовка учнів до розв’язання навчального завдання); забезпечення діяльності (створення умов для успішного розв’язання); порівняння одержаних результатів із передбачуваними (свідоме ставлення до результату своєї навчальної праці).

Упроваджуючи навчання на основі «ситуації успіху», використовую такі прийоми: «Даю шанс» (ситуація, яка дає можливість зненацька розкрити свої можливості), «Загальна радість» (емоційний відгук оточуючих на успіх дитини), «Емоційний сплеск» (завдання вчителя – своїм оптимістичним словом дати можливість учневі визволити енергію, перетворити її на «ланцюгову реакцію»), «Лінія обрію» (відразу підхопити перший успіх учня, запропонувати  нові способи, щоб підтримати думку учня, вивести його на самостійне мислення), «Емоційне заохочення» (констатація навіть незначного успіху, навіювання дитині віри в себе, відкритість вчителя до довіри і співчуття), «Обмін ролями» (дати учням можливість проявити себе, наприклад, у ролі вчителя, показати, що вони здатні зробити набагато більше).

Технологія навчання на основі «створення ситуації успіху» є специфічною і універсальною, адже передбачає використання прийомів і технік різних педагогічних технологій. Наприклад, використання елементів інтерактивних технологій (вправи «Мікрофон», «Дуель», «Павутинка», «Мозковий штурм» тощо), технологій кооперативного навчання (робота в парах та малих групах, де кожна дитина отримує свій шанс і підтримку, відчуває свою приналежність до спільноти). Індивідуальний успіх дитини яскраво виявляється і в організації проєктної діяльності (індивідуальні творчі, групові дослідницькі проєкти). Широкі можливості для навчання на позитивних емоціях дають ігрові технології та елементи STEM-освіти, адже гра та дослідження – це сама суть дитинства.

Стрижнем навчання на основі «створення ситуації успіху» є професійний підхід та особистість самого вчителя, який є для своїх учнів тьютором щоденного позитиву та  маленьких тріумфів.

Посилання на відеорезюме: 

https://youtu.be/pMNEBDFCfDo

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux