КОЗІНА ЛАРИСА ВАСИЛІВНА
вчитель образотворчого мистецтва комунального закладу загальної середньої освіти «Прилуцький ліцей № 29 Луцької міської ради»
Педагогічний стаж: 15 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Освіта: Інститут мистецтв Волинського державного університету імені Лесі Українки (2004 р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання (технології), вчителів образотворчого мистецтва і художньої культури (інтегрований курс «Мистецтво»); навчання за програмою підготовки вчителів інтегрованого курсу «Мистецтво» (навчальний предмет «Образотворче мистецтво») при Волинському інституті підвищення педагогічної освіти у 2018 р.;
участь у міжнародному фестивалі арт-терапії «Арт-практик» та восьмигодинний тренінг «Числографіка» у 2018 р.
Педагогічне кредо: «Щодня ставати кращою й рости,
Щоб приклад гарний учням подавати.
Обрати цілі вірні, досягати мети,
Стараюсь якісно дітей своїх навчати».
Педагогічна ідея
«В наставниці я взяв собі природу,
учительку усіх учителів»
(Леонардо да Вінчі)
Відчуття прекрасного та любов до дітей допомогли мені знайти своє покликання, свій професійний шлях у житті. Усе в нашій професії починається з любові, любові до дитини. Коли вона є, то є і терпіння, і повага, і бажання допомогти, і сили для вирішення проблем. Тому важливо засівати свідомість правильними ідеями, цінностями, знаннями та вміннями. Одна з яких: «Здорова планета – здорова людина».
Місія педагога – вчасно реагувати на глобальні проблеми людства, однією з яких є екологічна. Тому я працюю над педагогічною проблемою: «Формування в учнів екологічної компетентності як складової здорового життя засобами образотворчого мистецтва». Усвідомлення себе частинкою природи і бажання бути здоровим – це кращий мотиватор у формуванні екологічної свідомої, не байдужої, а ініціативної особистості учня, що живе в гармонії з природою, любить, береже, продумано використовує ресурси. Намагаюся більше прив’язати освітній процес до важливих життєвих цінностей наших предків: уміти працювати руками, шанувати довкілля, мінімізувати кількість відходів, раціонально використовувати природні ресурси, дбати про чистоту думок і вчинків.
У цій роботі мене надихає досвід Василя Сухомлинського, який навчав осмислювати світ через красу природи, з радістю взаємодіяти з нею; Рудольфа Штайнера, що пропагував розвиток творчості, фантазії, креативності, ручну роботу (частіше з природних матеріалів) і навчання власним прикладом; Януша Корчака, котрий став втіленням безмежної любові, поваги до дітей та сили духу.
Для вирішення обраної проблеми в освітньому процесі надаю перевагу диференційованому підходу. Використовую особистісно-орієнтоване навчання та здоров’язбережувальні технології. Поєдную такі методи викладання та організації роботи учнів:
- словесні, практичні, наочні,
- пояснювально-ілюстративний,
- проблемний,
- частково пошуково-дослідницький,
- стимулювання та мотивації,
- інтерактивний (арт-терапія, проєктний тощо).
Методи навчання урізноманітнюю прийомами: «асоціативний кущ», «мозковий штурм», «діаграма Венна», «гронування», «мікрофон», «світська розмова», «ланцюжок», «рольова гра», «аналіз картин», «випереджувальне завдання». «завершити речення», «кольорові компліменти» і «колір мого настрою» тощо.
З власного досвіду переконалася у результативності нетрадиційних уроків: урок-виставка, урок-пленер (навіть взимку), урок-мандрівка (віртуальна подорож), урок-гра (з елементами театру), урок-дослідження, урок-змагання.
Актуальним та улюбленим є використання на уроках елементів гри («закарлючки», «хто в плямці», «твістинг», «невидимка», «родичі» тощо), лепбуків (навіть зі старшими дітьми).
Реалізуючи принципи індивідуалізації й диференціації в роботі з учнями, пропоную завдання, різні за рівнем складності та способом виконання. Використовую форми роботи: індивідуальну, групову, фронтальну, парну. Учні люблять працювати у нетрадиційних техніках: конструювання, робота з природними матеріалами, естамп, живописні пошуки. Активно впроваджуємо моду на апсайклінг – вторинне використання (як сировини) непотрібних вже предметів (колаж з ґудзиками, конструювання з картону, декорування, реставрація та ін). Надаючи речам друге життя, ці техніки та прийоми формують екологічну свідомість, бережливість, допомагають створити ситуацію успіху та зміцнювати духовне, психологічне здоров’я. Часто практична робота ведеться під музику із звуками природи, що виховує любов до планети та має арт-терапевтичний ефект. Для кращого розкриття теми та самовдосконалення проводжу майстер-класи, обмін досвідом, конкурси, виставки, проєкти, пов’язані із екологією та збереженням здоров’я.
Важливе місце у вирішенні проблемного питання має індивідуальне навчання діток з особливими освітніми потребами. Мої новації та досвід описано в методичних доробках, які корисні колегам та батькам.
Вітаю відсутність жорстких рамок, шаблонів, підтримую свободу та радість дитячої безпосередності, вираження власних думок і почуттів.
У процесі роботи визначаю такі положення педагогічної філософії:
мотивувати кожного учня бути самим собою;
створювати умови для вибору свого власного освітнього маршруту у відповідності з його індивідуальними здібностями;
надихнути учнів повірити в себе, в свої сили, отримувати задоволення і радість від результатів своєї праці.
Нашою гордістю є перемоги на конкурсах (від шкільних до міжнародних). Мої випускники часто обирають професії, пов’язані з образотворчим мистецтвом.
Саме тому впевнена, що постійно знаходитися в творчому пошуку, самовдосконалюватися – це істинний шлях справжнього сучасного педагога.
Посилання на відеорезюме: https://youtu.be/Pl3qKNK5V9c