• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ВЕДЕНЄЄВ РУСЛАН ВОЛОДИМИРОВИЧ

вчитель хімії Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Костопільської районної ради Рівненської області

Педагогічний стаж: 22 роки.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Рівненський державний педагогічний інститут (1997 р.).

Самоосвітаучасть у роботі методичного об'єднання учителів біології та хімії.

Педагогічне кредо: «Найперше, що має зробити вчитель, – це розвинути в учня дух допитливості» (Д. Менделєєв).

Педагогічна ідея

Виклики сьогодення вимагають від сучасної школи формування особистості високоосвіченої, суспільно активної, творчої, конкурентоспроможної, яка використовує знання як життєвий інструмент, генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення, вміє критично мислити та володіє комунікативними здібностями. Одним із шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами є орієнтація на розвиток компетентностей здобувачів освіти та створення ефективних механізмів їх упровадження.

Тому процес навчання і виховання я намагаюся спрямовувати на розвиток ключових компетентностей шляхом використання інноваційних технологій. Вважаю, що лише така форма організації освітнього процесу створює комфортні умови, за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність.

Під час вивчення теоретичних питань, які важко піддаються засвоєнню, таких як хімічний зв’язок, пропоную не лише ілюстративні досліди, але й проблемні завдання, так як вони забезпечують активізацію пізнавальної діяльності учнів, вчать самостійно мислити, розвивають інтерес до предмета, поглиблюють знання, розширюють науковий кругозір й часто виводять на новий рівень розуміння раніше вивчених питань шкільної програми.

Проводячи експеримент, спрямовую роботу таким чином, щоб учні вдосконалювали уміння поводитись з реактивами і хімічним посудом, фіксувати ознаки реакцій. Одночасно розвивається їхнє логічне мислення. Адже щоб виконати це завдання, школярі активно порівнюють, аналізують, узагальнюють і абстрагують.

В освітньому процесі використовую також метод проєкту, адже він створює умови, за яких здобувачі освіти можуть самостійно набувати знань, причому, замість дій за шаблоном виступають пошукові і дослідницькі дії, робиться акцент на розвиток компетентності продуктивної творчої діяльності.

З метою економії часу на уроці використовую відеодемонстрації. Звичайно, вони не можуть замінити справжні досліди, «живий» хімічний експеримент, але у тих випадках, коли речовини небезпечні для здоров'я (галогени, білий фосфор) або потрібно розглянути високотемпературні процеси (кольорова і чорна металургія), відеодемонстрація незамінна.

Систематично використовую відео- і комп’ютерну техніку та можливості Інтернету з метою демонстрації малюнків, графіків, динамічних зображень, для контролю знань застосовую тестування.

Вирішуючи проблему диференційованого навчання, використовую різноманітні, оригінальні методи і засоби залежно від цілей і змісту уроку: індивідуальні завдання, різні форми взаємоконтролю, хімічні диктанти, графічні та табличні способи систематизації та узагальнення матеріалу, рольові ігри, індивідуально-групові завдання різнорівневого характеру, тестові форми контролю знань, залучаючи при цьому учнів до активної пізнавальної діяльності з вивчення хімії.

         Крім традиційних питань, що стосуються хімічних елементів, речовин і реакцій, належну увагу приділяю висвітленню методів наукового пізнання хімії, ролі теоретичних і експериментальних досліджень. Матеріал, який використовується для цього, часто має чітко виражене екологічне спрямування. Наголошую на вплив хімічних чинників на здоров’я людини, пояснюю згубну дію алкоголю, наркотичних речовин, тютюнопаління.

      Роботу з активізації пізнавальної діяльності учнів під час навчання хімії здійснюю в межах лекційно-семінарської моделі організації навчання, особливо в старших класах. Головними формами навчальної діяльності за лекційно-семінарської системи є уроки-лекції та уроки-семінари. Лекційно-семінарська система навчання дає можливість активізувати пізнавальну діяльність учнів. Під час цих уроків створюються всі умови для спонукання учнів ставити запитання вчителю, виникає можливість колективного аналізу результатів роботи окремих учнів (рецензії на відповідь, повідомлення). Ця модель навчання повністю відповідає вимогам інтелектуального розвитку учнів.

Одним із факторів розвитку інтересу до предмета є проведення позаурочної роботи. Стимулюванням творчої активності і самостійності учнів є участь в олімпіадах, на яких вони щороку здобувають перемоги.

Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=RhZU4xsYUz0

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux