• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ОКУЛОВА ОКСАНА ВОЛОДИМИРІВНА

вчитель хімії опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка» Яворівської районної ради Львівської області

Педагогічний стаж: 30 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Львівський національний університет імені Івана Франка (1990 р.).

Самоосвіта: курси від Microsoft in Education (STEM Level I, II, III; First Steps into Artificial Intelligence; Digital storytelling with Microsoft Sway; Office 365 Teacher Academy, Creating a digitally inclusive learning community та інші);

курс Teaching ICT with inquire (European Schoolnet Academy);

курси в межах участі в міжнародній вчительській програмі в CERN;

ІV національна (не)конференція для шкільних педагогів EdCamp Ukraine;

ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні аспекти розвитку STEM – освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін»;

V науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії»;

конкурс «Вчитель – новатор», Global Teacher Prize Ukraine, STEM Discovery Week.

Педагогічне кредо: «Якщо ми будемо навчати дітей сьогодні так, як навчали вчора – ми вкрадемо у них завтра».

Педагогічна ідея

Останні роки спостерігається втрата інтересу та мотивації до вивчення фізики, хімії, математики – предмети важкі та й учні не бачать перспективи для застосування фундаментальних знань, отриманих при вивченні даних предметів.

Для того щоб сформувати у дітей ключові та предметні компетентності, мотивувати до навчання, до отримання необхідних навичок та вмінь, я використовую сучасні освітні технології.

Проблема, над якою працюю: «Використання елементів STEM – освіти на уроках хімії та в позаурочній діяльності». Для впровадження елементів STEM в освітній процес використовую «змішане» та «перевернуте» навчанняінтегроване навчання, навчання на основі дослідження за запитом учня (Inquire Based Learning), метод проєктів. Видається, що цих технологій забагато. Насправді ж вони дуже часто і легко поєднуються. Вивчивши тему дома з навчального відео («перевернутий клас»), в класі учні виконують завдання: наприклад, використовуючи Lego моделюють фізичні процеси, хімічні явища, урівнюють коефіцієнти (STEM).

Ознайомившись з різноманітними формами Періодичної системи, створеними за 150 років її існування, учні мають створити гіпотезу і відповісти на запитання – чому ж досі найчастіше використовують класичну форму (керований запит). Проводиться дослідження у віртуальній лабораторії «Будова атома», дискусії, робота в групах («змішане навчання»), учні роблять висновки щодо правильності створеної гіпотези. Інтеграція предметів дозволяє дати чітке розуміння того, що всі явища і зміни у світі взаємопов`язані. Дієприкметниковими зворотами можна описати проблему забруднення повітря та способи її розв’язання (хімія – українська мова), виготовлення розчинів з темою «Світовий океан» (хімія – географія). Тут учні виступають як «вчені»! Вони активно здобувають знання, розробляючи і відповідаючи на дослідницькі запитання, виконуючи дослідження, експерименти та аналіз даних для відповіді на ці запитання. Учні проводять експерименти, збирають докази, формулюють, презентують, оцінюють.

Існує думка, що для використання сучасних технологій, потрібне спеціальне оснащення, зокрема комп’ютерами і якісь особливі програми. Насправді – це міф. Ніхто не завадить вчителю зробити свій предмет об`ємнішим, цікавішим і при цьому виконувати програму. Багато проєктів з використанням STEM – елементів уже включені в програму.

Он-лайн компонент «змішаного навчання» можна використати як домашнє завдання: наприклад, створити гру «Знайди пару – фізичне, хімічне явище» в Learning Apps. До того ж діти можуть використовувати власні гаджети (BYOD), зокрема для розшифровування QR – кодів та створення моделей в доповненій реальності.

Skype a Scientist – уроки з ученими по Skype – неабияк мотивують, так само як і зустрічі з успішними випускниками.

Для навчання на основі дослідження використовую віртуальні та віддалені лабораторії Go-Lab, у яких уже є готова структура з необхідними компонентами.

Дитина відчуває задоволення від результатів навчання, якщо навчається активно, розв’язує реальні проблеми, бачить результати своєї діяльності.

Коли учні пояснюють матеріал один одному – результат часто кращий, ніж після розповіді вчителя. Так з`явилася ідея навчального відео. Спочатку ділилися ним в групах у соціальних мережах, потім стали використовувати різні платформи, зараз – це Flippgrid.

Думаю, що головне завдання вчителя – створити простір, у якому учням комфортно навчатися та проводити дослідження, бути для учнів фасилітатором освітнього процесу.

Посилання на відеорезюме:

https://drive.google.com/file/d/1VUL2jSYLjBTl9LgyXw_-3Ed9qxPMHZO8/view?usp=sharing

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://www.golabz.eu/user/3542

http://himijazezikavo.blogspot.com/

https://education.microsoft.com/en-us/profile

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux