• A-
    A+

ТІСЛІЧЕНКО ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА

заступник директора з виховної роботи навчально-виховного комплексу «Гімназія – спеціалізована школа I ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов» Генічеської районної ради Херсонської області

Педагогічний стаж: 15 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Херсонський державний університет (2004 р.).

Самоосвіта: підвищення кваліфікації за видом «вебінар» (дистанційно) на тему «Онлайн інструменти для візуалізації матеріалу. Створення стрічки часу» (2020 р.);

дистанційний курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти (2020 р.);

підвищення кваліфікації заступника директора з навчально-виховної роботи за фахом «учитель історії, правознавства, етики, громадянської освіти» (2019 р.);

участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Формальна та неформальна освіта крізь призму STEM-технологій» (2019 р.);

тренінг з медіаграмотності (2017 р.).

Педагогічне кредо: «Урок – платформа (база) дослідження власного досвіду й знань, де кожен одночасно є учителем і учнем» (В. І. Садкіна «101 педагогічна ідея»).

Педагогічна ідея

Я вважаю, що сучасний педагог – творчий, небайдужий до вчительської справи, який передбачає стратегічним завданням своєї діяльності формування інтелектуальної еліти нації. Під час освітнього процесу він дбає про умови максимального розвитку особистості учнів з опорою на такі ціннісні орієнтири, як історія, культура і здоров’я.

Працюючи педагогом 15 років, я змінююсь, бо прагну бути взірцем для вихованців: організатором, генератором ідей, корисною під час пояснення нового матеріалу, узагальненні, аналізу тексту, виконання дослідження.

Кожен день намагаюсь реалізовувати ідею формування дослідницьких і життєзабезпечувальних компетентностей на уроках історії шляхом розвитку критичного мислення школярів на засадах визнання загальнолюдських і національних цінностей.

«Ми мусимо навчитися чути себе українцями», - ці слова Івана Франка, сказані 100 років тому, сьогодні відображають сутність історичної освіти в Україні. Саме тому я переконана, що актуальним завданням сучасного вчителя історії є навчання й виховання випускника основної школи – патріота України, який знає її історію; є носієм української культури, який поважає культуру інших народів; компетентного мовця, що вільно спілкується державною мовою, володіє однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатного до підприємливості й ініціативності, що має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

Відповідно до викликів часу однією з оптимальних моделей навчання історії є заснований на принципах пізнавальної психології компетентністний підхід, який реалізується через самостійні відкриття, осмислення понять, активну участь у процесі пізнання й адекватну оцінку власних досягнень.

Згідно із завданнями сучасної освіти комплексним показником рівня історичної освіти є історична компетентність учнів, тобто здатність пізнавати минуле, заснована на знаннях, ціннісних орієнтирах і досвіді, набутих під час навчання. Безперечно, одним із найефективніших педагогічних прийомів є гра, перетворена на навчальний досвід, де головним досягненням стає вміння застосовувати знання для розв’язання будь-якої проблеми. Чітко розумію, що урок – це не іграшка, тому для створення ґрунтовної інтелектуальної історичної платформи, постійно працюю над собою, самовдосконалююсь.

Для розвитку уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові зв`язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства (хронологічна компетентність) ефективним є застосування таких дидактичних ігор, як «історичний челендж», «дуель», змагання з вирішення історичних рівнянь та хронологічних задач.

Набуття просторової компетентності, тобто уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля, можна здійснювати шляхом застосування таких прийомів, як-от: «історичне моделювання», складання «історико-географічних коміксів», використовуючи скрайбінг, занурення учнів в історичну атмосферу певного періоду під час гри-подорожі.

Інформаційна компетенція, а саме уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел, може формуватися в процесі таких історичних ігор, як «Недописаний лист», «Історичне інтерв’ю», «Бачено-небачено», кмітливе читання або навпаки застосування методики «діалог Ривіна».

Логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації формується в процесі застосування таких ігрових методик, як квест, печа-куча, історичний брифінг з постановкою проблемних запитань, «ігри розуму», під час яких учні відчувають себе справжніми дослідниками або детективами.

Дати оцінку історичним подіям та історичним постатям, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв`язки між історією та сучасним життям (аксіологічна компетентність) доцільно в процесі гри в асоціації, рольової гри такої, як реконструкція або імітація, також ефективними будуть дискусії-диспути («Діалог Сократа») або інтелектуальне ток-шоу, мультимедійні навчальні ігри.

Ігрова діяльність на уроках сприяє підвищенню зацікавленості до предмета і полегшує засвоєння складних теоретичних понять. Таким чином, гра, яка є необхідністю та основним видом діяльності дитини, одночасно стає головним засобом і навіть умовою інтелектуального розвитку учня.

Отже, роботу щоразу організовую на засадах партнерства та компетентнісного підходу до викладання предмета.

Продуктивна кожна хвилина уроку – одне із правил, яким керуюсь у роботі. Бути чесною і відкритою – основні мої життєві принципи.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/AZTGFEfy06c

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100041899776500

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux