ДОВГАНЕНКО РОМАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ
вчитель історії та правознавства комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 50» Дніпровської міської ради
Педагогічний стаж: 18 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.
Освіта: Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара (2007 р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації за фахом «Вчителі історії, правознавства, громадянської освіти» (2019 р.);
ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Філософія, теорія та практика випереджаючої освіти для сталого розвитку» (2017 р.);
Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціально-гуманітарні дисципліни: напрямки наукового пошуку» (2016 р.);
обласний семінар «Сучасні виклики в Україні та проблема солідарності в українському суспільстві» (2016 р.).
Педагогічне кредо: «Успіх має багато друзів!» (Felicitas multos habet amicos).
Педагогічна ідея
Пізнавати історію означає побачити себе в історії та історію в собі
«Думайте, озвучуйте, творіть!» – під таким гаслом я працюю як вчитель історії, тому що бачу своїм головним завданням розвивати в учнів вміння мислити, розмірковувати, висловлювати свої думки та судження і втілювати все це в конкретному практичному результаті на уроці.
В умовах мінливого сьогодення вміння осмислити певну проблему, зрозуміти її причини, спрогнозувати можливі наслідки та розробити практичні заходи щодо їх подолання є необхідними для будь-якої людини, яка хоче бути успішною. Тому створення «ситуації успіху» на уроках історії для мене є аксіомою.
Враховуючи ці ідеї в своїй педагогічній діяльності, особливу увагу приділяю таким формам роботи:
практичні заняття із застосуванням проблемно-пошукового методу (методи дослідження, вивчення та вирішення проблеми, ситуації наближення до змісту проблеми, застосування методу «Фішбоун» тощо);
уроки-рольові та ділові ігри, на яких надаю перевагу практичним, логічним та гностичним методам і прийомам (моделювання ситуацій та вирішення задач через ситуації суперечки, дебати, навчальні дискусії);
активні та інтерактивні уроки, де знаходять місце методи «Прес», «Займи позицію», «Акваріум», мозковий штурм, групові методи роботи та інші;
уроки із критичним мисленням, творчі уроки (метод «Ромашка Блума», метод «Рафт»; складання ментальних карт, уроки із тренувальними вправами, відтворюючими вправами, творчими завданнями).
На мою думку, саме шкільні уроки історії найбільше сприяють формуванню особистості свідомого громадянина України, от тому я намагаюся змінити усталене відношення до минулого як до засипаної пилом купи фактів у шухляді історії.
Я роблю все, щоб діти сприймали історію як людське життя, таке саме, як і їхнє, сповнене страхів і радощів, невдач і успіхів, мрій і сподівань. Тільки тоді історія перетворюється на зрозумілу, близьку, свою.
Посилання на відеорезюме: https://drive.google.com/open?id=1BexPM7cshGIXGVR9Va6ejY1lm9PuyMbL
Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: