• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ДОВГАНЕНКО РОМАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ

вчитель історії та правознавства комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 50» Дніпровської міської ради

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара (2007 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації за фахом «Вчителі історії, правознавства, громадянської освіти» (2019 р.);

ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Філософія, теорія та практика випереджаючої освіти для сталого розвитку» (2017 р.);

Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціально-гуманітарні дисципліни: напрямки наукового пошуку» (2016 р.);

обласний семінар «Сучасні виклики в Україні та проблема солідарності в українському суспільстві» (2016 р.).

Педагогічне кредо: «Успіх має багато друзів!» (Felicitas multos habet amicos). 

Педагогічна ідея 

Пізнавати історію означає побачити себе в історії та історію в собі

«Думайте, озвучуйте, творіть!» – під таким гаслом я працюю як вчитель історії, тому що бачу своїм головним завданням розвивати в учнів вміння мислити, розмірковувати, висловлювати свої думки та судження і втілювати все це в конкретному практичному результаті на уроці. 

В умовах мінливого сьогодення вміння осмислити певну проблему, зрозуміти її причини, спрогнозувати можливі наслідки та розробити практичні заходи щодо їх подолання є необхідними для будь-якої людини, яка хоче бути успішною. Тому створення «ситуації успіху» на уроках історії для мене є аксіомою. 

Враховуючи ці ідеї в своїй педагогічній діяльності, особливу увагу приділяю таким формам роботи: 

практичні заняття із застосуванням проблемно-пошукового методу (методи дослідження, вивчення та вирішення проблеми, ситуації наближення до змісту проблеми, застосування методу «Фішбоун» тощо);

уроки-рольові та ділові ігри, на яких надаю перевагу практичним, логічним та гностичним методам і прийомам (моделювання ситуацій та вирішення задач через ситуації суперечки, дебати, навчальні дискусії);

активні та інтерактивні уроки, де знаходять місце методи «Прес», «Займи позицію», «Акваріум», мозковий штурм, групові методи роботи та інші; 

уроки із критичним мисленням, творчі уроки (метод «Ромашка Блума», метод «Рафт»; складання ментальних карт, уроки із тренувальними вправами, відтворюючими вправами, творчими завданнями).

На мою думку, саме шкільні уроки історії найбільше сприяють формуванню особистості свідомого громадянина України, от тому я намагаюся змінити усталене відношення до минулого як до засипаної пилом купи фактів у шухляді історії. 

Я роблю все, щоб діти сприймали історію як людське життя, таке саме, як і їхнє, сповнене страхів і радощів, невдач і успіхів, мрій і сподівань. Тільки тоді історія перетворюється на зрозумілу, близьку, свою.

Посилання на відеорезюме: https://drive.google.com/open?id=1BexPM7cshGIXGVR9Va6ejY1lm9PuyMbL

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://www.facebook.com/rdovg.post

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux