• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ЧУЧАЄВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ

директор Благовіщенського навчально-виховного комплексу № 2 «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти «Дивоцвіт» Благовіщенської районної ради Кіровоградської області 

Педагогічний стаж: 10 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (2010 р.).

Самоосвіта: 

презентація методики роботи з коміксами та інших групових форм роботи з учнями на регіональних (не)конференціях EdCamp, освітніх марафонах вебінарів від видавництв «Ранок» та «Основа», на днях відкритих дверей Новопечерської школи, районних практичних семінарах, освітніх фестивалях – в м. Хмельницькому та м. Ужгороді, які проводилися за підтримки ГО «НОВІ» (Новий Освітній Вимір Ідей) (2016-2019 рр.);

  • перемога в IV Міжнародному конкурсі наукових досліджень з Голодомору 1932-1933 рр. (робота «Стратегії виживання жінок в умовах Голодомору 1932-1933 рр. (на основні родинної історії Параски Гудзь)»;
  • участь у всеукраїнському проєкті за підтримки ГС «Освіторія» «Бери і роби», відеоролик «Квести в освітній діяльності» (2019 р.);
  • організатор фестивалю освіти в м. Ужгороді UZHHORODEDFEST «Освітній тандем в дії», проведення відкритих уроків для учнів 10 класу; майстерок для вчителів на теми: «Комікси як освітній тренд» та «Інтегрований підхід в освіті» (2019 р.);
  • розроблення Всеукраїнського уроку мрії з командою ГО «НОВІ» та ГС «Освіторія» (2019 р.);
  • участь у всеукраїнській (не)конференції EdCampUkraine2019;
  • участь у фестивалі освіти «Вчителі майбутнього», проведення майстерок на теми: «Комікс як освітній тренд» та «Інтегрований підхід в освіті» (2019 р.);
  • участь у роботі сесії «Як сучасній школі виховувати мрійників та зміноутворювачів» за модерації Наталії Мосейчук, м. Київ (2019 р.);
  • спікер на тему «Комікс як освітній тренд», EdCamp Полтава (2019 р.);
  • освітній фестиваль «KhmelnytskyiEdFest-2019. Start» (організатор – ГО «НОВІ»), проведення уроків для учнів 8 та 10 класів, тренінгів, воркшопів, м. Хмельницький (2019 р.);
  • участь у IV Всеукраїнській історико-краєзнавчій конференції учнівської молоді «Державотворчі процеси в Україні: через віки у XXI століття», Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (2019 р.);
  • І місце на обласному конкурсі проєктів «Крокуємо до Європи», проєкт «Життя понад усе» (в основі – комікс особистої родинної історії Гудзь Параски Іванівни зі спогадів пережитого Голодомору 1932-1933 рр.) (2019 р.);
  • участь у Всеукраїнському педагогічному онлайн-марафоні «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат», спікер за темою «Інтегроване навчання та викладання історії в коміксах» (2019 р.);
  • участь у Всеукраїнському педагогічному онлайн-марафоні видавництва «Основа»;
  • практичний семінар вчителів історії у форматі Освітнього челенджу, презентація відкритого уроку в 7 класі курсу за вибором «Міфологія» на тему «Американська міфологія» з використанням методики коміксів, м. Благовіщенське (2019 р.);
  • EdCamp, м. Мукачево (2019 р.);
  • участь в ІІ Літній школі HRECinUkraine в м. Чорноморську (2019 р.);
  • майстерка на Дні відкритих дверей у Новопечерській школі (2019 р. );
  • форум педагогічних ідей «Творчість вчителя – передумова зростання його педагогічної майстерності», проведення майстер-класу для вчителів історії Благовіщенського району із використання коміксів, мемів, онлайн-сервісів та ресурсів на уроках суспільствознавчих дисциплін (2018 р.);
  • освітні дні Microsoft в Україні EDU-DAУS, презентація досвіду використання онлайн-освіти в умовах відсутності доступу до інтернету (2018 р.);
  • участь у V Міжнародній конференції «Наукова еліта у розвитку держав», виступ на тему «Педагогічна спільнота як носій громадської свідомості в умовах перехідного суспільства» (2018 р.);
  • проведення в Благовіщенському НВК № 2 Уроку мрії спільно з телеканалом «1+1» (2018 р.);
  • виступ на методичному об’єднанні вчителів суспільствознавчих дисциплін м. Помічної на тему «Методичні аспекти використання коміксів на уроках історії, підготовка робіт МАН» (2018 р.);
  • районний семінар вчителів історії, виступ на тему «Інтернет на користь: онлайн-ресурси для вивчення історії» (2018 р.);
  • участь в розробленні Всеукраїнського уроку мрії за проєктом телеканалу «1+1» «Здійсни мрію» (2018 р.);
  • власна сесія на ІІ Літній школі HRECinUkraine в м. Чорноморську на тему «Як провести урок з історії Голодомору з використанням коміксів» (2018 р.);
  • участь в обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-спортивної гри «Сокіл» («Джура») (2018 р.);
  • участь в Арсеналі ідей НУШ, м. Одеса (2018 р.);
  • експерт на EdCamp у м. Полтаві з темою «Групові форми роботи та комікси на уроках» (2018 р.);
  • презентація методики використання коміксів на уроках на Всеукраїнському освітньому фестивалі у Львові «Вчителі майбутнього» (2018 р.);
  • спортивно-екологічна акція «Година довкілля у форматі Plogging» (2018 р.);

участь у тренінгу «Креативні педагогічні стратегії» (2018 р.);

  • півфіналіст національного етапу Всесвітнього конкурсу Global Teacher Prize 2017;
  • перемога в конкурсі на кращий конспект уроку «Цікава школа» з уроком «Національно-визвольна боротьба під проводом Богдана Хмельницького» (2017 р.);
  • ІІ та ІІІ місце на обласному етапі конкурсу-захисту МАН у секції історичного краєзнавства (2017 р.).

Педагогічне кредо: «Той, хто почув вітер змін, повинен будувати не щит, а вітряк» (китайська мудрість).

Педагогічна ідея

Працюю вчителем історії з 2009 року. Три роки педагогічної діяльності випали на загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів села Кам’яний Брід Благовіщенського району, в якій почали формуватися перші засади педагогічної стратегії, котрої й донині дотримуюсь, вдосконалюючи щодня.

З перших днів педагогічної діяльності робив наголос на зацікавленні учнів до вивчення історії, посилаючись до мотиваційних вправ. Найбільше часу приділяв пошуку форм та засобів для мотивації навчальної діяльності. Це і шифри Полібія, Цезаря, за допомогою яких учні розшифровували назву теми уроку, послання в майбутнє тощо.

Трохи згодом до цих технологій додався авторський метод «альтернативної історії», основний принцип якого – «зміни хід історії».

На уроках історії дуже часто учням задаю питання: «Як би розвивалася Україна, якби Богдан Хмельницький не підписав Переяславську угоду?» або «Наскільки змінився б світ, якби європейських революцій XVII – XVIII ст. не відбулося?».

Міркуючи над подібними питаннями, вчителі й учні навіть не замислюються над тим, що моделюють нову історію, змінюють хід уже пройденого етапу людського існування.

Задля того, аби учні усвідомлювали, що кожен із них є людиною, котра у майбутньому зможе змінити світ, рекомендується застосовувати метод альтернативної історії.

Розробив цикл уроків з історії України (7-8 кл.) з використанням цього методу.

Пізніше до власної педагогічної скарбнички додав методику квестів та вебквестів на уроках і переконався, що це надзвичайно потужний спосіб не лише мотивації до вивчення, а й для проведення цілих досліджень у форматів квестів.

Скрайбінг та ментальні мапи стали доповненням до звичайних схем і таблиць, і відтепер є невід’ємними елементами уроків з 5 по 11 класи.

Власною інноваційною освітньою практикою вважаю використання коміксів на уроках. Чи може комікс вчинити революцію в освіті? Чому б і ні! Виявляється, він і так уже робить це, просто педагоги не завжди це помічають. Мультфільми, малюнки, скрайбінг, ментальні карти, мальовані історії… Так чи інакше, ми щодня використовуємо окремі компоненти коміксу на уроках історії, літератури, математики, біології… Переконаний, що методика коміксів на уроках допоможе не лише цікаво провести урок, а й сформує компетентності: сюжет розкриває інформаційну компетентність; часові межі, стилістика – хронологічну; територіальна приналежність героїв та подій, що тут відбуваються, – просторову; ціннісні орієнтації героїв – аксіологічну; поводження історичних персоналій, хід подій, їх аналіз – логічну. Використовуючи дану технологію з 2012 року, намагався розкривати невідомі грані комікса як дидактичного засобу. В українській дидактиці за останній період сталося чимало якісних змін, в основі яких стали компетентнісний підхід та використання інтерактичних методик. Тому на комікс сьогодні дивляться як на засіб для презентацій, узагальнення, творчого розвитку учня, але не як на системний компонент особистісно орієнтованого сучасного діяльнісного уроку. Технологія виконання завдання може бути описана таким чином:

1. Учні знайомляться з технологією створення коміксів.

2. Збирають історіографічний і історичний матеріал за темами.

3. Інтегрують всі отримані відомості в оригінальних дидактичних матеріалах «Історія в коміксах».

Відзначаю, що комікси належать саме до групових форм роботи. Адже, по-перше, комікс – це проєкт, який ви плануєте виконати на зазначену тему у чітко визначений термін. Розподіляєте ролі та обов’язки кожного із членів малої групи. Важливо чітко визначити завдання для кожного учня. Найбільш оптимальним варіантом у процесі створення учнями коміксу може бути робота цілої групи учнів над подібним творчим завданням. Як правило, комікс створюється у процесі співпраці кількох людей. Перший – автор сюжету – людина, яка вигадує власне історію та її героїв. Другий – художник, який всю історію вимальовує на папері без кольору. Третій – колорист, він все це розфарбовує. Є ще так званий летерер – людина, що робить текстові написи. До речі, традиційно в усіх коміксах написи виконуються вручну. Згідно з логікою та етапами створення й випуску коміксу відповідно розподіляються ролі й в учнівській групі.

Зазначену методику активно популяризую в різноманітних освітянських заходах. Організовував вебінари на тему: «Використання коміксів» (посилання на вебінари додаються), майстерки більше ніж в 15 містах; на Літній школі вивчення Голодомору проводив власну експертну сесію з представниками МОН.

Однак, на нинішньому етапі розвитку розумію, що будь-яка технологія не може принести високого результату, якщо працює окремо. Тому поставив перед собою ціль використовувати квести, комікси, ментальні карти, схеми, скрайбінг та інші засоби візуалізації поряд з традиційними методиками, поєднавши їх однією формою.

У 2016 році відкрив для себе кейс-технологію, яка й стала цим об’єднавчим фактором. Відтепер мій урок – це кейс із завданнями для квесту, в якому вміщені QR-коди із завданнями створити ментальну мапу, тулбокс чи комікс на ту чи іншу тему. Останній QR-квест проходив у 7 класі на тему «Людина у середньовічній державі». У його рамках учні розгадували історичні ребуси, створювали комікс про роль жінки в середньовічному суспільстві, ментальну мапу на тему «Піраміда середньовічного суспільства», тулбокс «Права і обов’язки людини у Середньовіччі». За 45 хвилин учні опрацювали матеріал, котрий іноді за 2 уроки не встигали за умови використання традиційних методик.

Підсумовуючи, зазначу, що суть моєї педагогічної ідеї в якісному та раціональному компонуванні традиційних методик навчання, інтерактивних форм та інноваційних технологій у комплексі, які даватимуть учням мотивацію до вивчення історії, вказуватимуть інструментарій її дослідження та розвиватимуть емоційний інтелект, креативність й ініціативність.

Посилання на відеорезюме :

https://www.youtube.com/watch?v=lbBkf0vFeFU

https://www.youtube.com/watch?v=lbBkf0vFeFU&t=5s              

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

http://chuchaev2.blogspot.com/

http://chuchaev3.blogspot.com/

http://chuchaev1.blogspot.com/

http://chuchaev4.blogspot.com/

http://chuchaev.blogspot.com/

https://cutt.ly/Ae1rAN6

https://www.youtube.com/watch?v=D52Torh3T64

https://osvitoria.media/experience/stvoryuyemo-urok-mriyi-majster-klas-vid-najkrashhyh-uchyteliv-ukrayiny/?fbclid=IwAR0nJXm__POiz3k5s4eICbf3J5dpYXePRYV_eOMvvCxAUqBIq9HE8G84pcI;

https://osvitoria.media/news/finalisty-global-teacher-prize-ukraine-2017-stvoryly-osvitnij-festyval/?fbclid=IwAR11nrn0gheuRFZ3KQ_BxovImgQsG19bnys6TDiOuolwONmiavc3L7IX8Xo

http://tourist.kr.ua/index.php/news/666-uchni-kirovogradshchini-vzyali-uchast-u-vseukrajinskij-konferentsiji;

https://www.youtube.com/watch?v=RDsUsEZd_uU&feature=share Мукачево ТВ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1542905279187767&set=gm.735075363516512&type=3&theater

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux