• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Таранченко Оксана Миколаївна

Таранченко Оксана Миколаївна, головний науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки та психології імені М. Д. Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник.


Закінчила Київський державний педагогічний інститут ім. М. Горького у 1988 році.


Життєве кредо: «Хочеш передбачити майбутнє – твори його сам».


У колі наукових інтересів Таранченко О. М. є дослідження в сфері інклюзії, технології інклюзивного навчання, історія становлення і розвитку системи освіти осіб з особливими потребами в Україні та зарубіжжі.


З 1999 року по 2008 рік брала участь у виконанні науково-дослідницьких грантів Університету Ґрента Мак Юена (Канада), Канадсько-української дослідної групи (CURT); двічі перебувала на стажуванні в Канаді (2006, 2009) за програмами сприяння реформуванню української системи освіти та реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. 

З 2008 року по 2013 рік була одним із консультантів українсько-канадського міжінституційного проекту CIDA «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні», який мав на меті реформування системи спеціальної освіти та впровадження інклюзивної освіти дітей з особливими потребами на теренах України.

З 2000 року брала участь у виконанні проектів Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за підтримки міжнародних організацій: «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах», «Розвиток організаційного партнерства», «Створення модельних центрів інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами на базі загальноосвітніх навчальних закладів», «Створення ресурсно-інформаційних центрів для батьків дітей з особливими потребами», «Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство загальноосвітнього та спеціального навчальних закладів» та ін. 

Протягом 2017-2018 років у рамках спільного проекту Благодійного фонду Порошенка, Фонду Відродження та Інституту спеціальної педагогіки НАПН України брала участь у розробленні навчально-методичного посібника «Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів», який спрямовувався на втілення освітніх реформ щодо впровадження інклюзивної освітньої моделі та мережі інклюзивно-ресурсних центрів.


Таранченко О. М. є автором близько 200 наукових праць. Серед них 2 одноосібні монографії, 3 монографій у співавторстві; підручник, програми, науково- та навчально-методичні посібники з проблем освіти дітей з особливими потребами; програмні та навчально-методичні видання серії «Інклюзивна освіта» та ін.


Оксана Миколаївна має досвід педагогічної роботи в школі; відповідального секретаря та фахового редактора часопису «Дефектологія» (наразі «Особлива дитина: навчання та виховання»). Вона – член журі всеукраїнського конкурсу «Ерудит» для учнів з порушеннями слуху; член журі магістерських дослідницьких проектів Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна».


Нагороджена медаллю Національної академії педагогічних наук України «Ушинський К. Д.»; почесними грамотами та подяками НАПН України, Київської міської державної адміністрації; дипломами конкурсів і виставок за представлення освітніх інноваційних технологій та розробок навчально-методичного забезпечення інклюзивного навчання.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux