• A-
    A+

Заярський Олександр Васильович

Заярський Олександр Васильович

 

Посада, місце роботи
вчитель історії, правознавства, предмета «Захист Вітчизни» Більмацької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Інтелект» Більмацької районної ради Запорізької області
Освіта
Бердянський державний педагогічний університет, 2006 рік
Самоосвіта
Курси підвищення кваліфікації Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2015-2018)
Курси для вчителівісторії та правознавства (2017)
Онлайн-курси «Історія України. Зародження української нації», «Людина та держава. Правила гри» (2017)
Курси для вчителів предмета «Захист Вітчизни» (2015)
Педагогічний стаж
13 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
https://sites.google.com/view/alekzeyder
Посилання на відеорезюме
https://www.youtube.com/watch?v=e-5Qb0Kkm4Y&t=2s
Педагогічне кредо
«Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, запитай, що ТИ можеш зробити для своєї Батьківщини» (Д. Кеннеді)

Педагогічний портрет

Усе може рідна земля: нагодувати своїм хлібом, напоїти зі своїх джерел, здивувати своєю красою. Ось тільки захистити себе вона не може. Захист рідної землі – це справа тих, хто їсть її хліб, втамовує спрагу з чистих криниць, милується навколишньою красою. Яким повинен бути випускник школи, майбутній захисник Батьківщини?
Це питання я поставив собі, коли почав викладати предмет «Захист Вітчизни» – один з основних предметів, на заняттях якого реалізується найважливіше завдання – формування найвищої соціальної цінності кожного громадянина України.
Добре розуміючи, що школа не навчає воювати, а прищеплює вміння оберігати і захищати свій будинок, сім'ю, Батьківщину, я прагну на своїх уроках сформувати в юних захисників віру в себе, високі моральні принципи, почуття власної гідності, усвідомлення того, що ти невід’ємна частинка рідної землі, саме ти повинен встати на її захист у важливу хвилину.
На сьогоднішній день наша армія потребує підготовленого резерву, і саме сучасна школа може забезпечити виконання цього завдання. Виходячи з цього,  я уже третій рік працюю над педагогічною проблемою «Формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій».
Основною проблемою навчання початкової військової підготовки є відсутність достатньої матеріальної бази, яка включала б у себе не тільки підручники та наочні посібники, а й тир, смугу перешкод, зразки сучасної стрілецької зброї. Саме тому на уроках захисту Вітчизни на допомогу мені приходять інформаційно-комунікаційні технології. Часто заняття, основою яких є теоретичне опрацювання знань, я проводжу в кабінеті інформатики. Вважаю дуже доречним застосування мультимедійних презентацій, відеороликів, комп’ютерних симуляторів (розбирання, збирання автомата, елементи стрільби тощо).
Які б сторони навчання військової спрямованості не розглядалися, учитель перш за все, повинен керуватися принципом єдності теорії та практики.
Стройова підготовка – яскравий приклад практичних занять, що сприяють загартуванню волі, розвивають уважність, спостережливість, наполегливість, колективізм; один із важливих видів навчання й виховання юнаків, під час якого вдосконалюється вміння управляти тілом. Дисциплінуючи, стройова підготовка допомагає оволодівати різними прийомами й діями, набувати навичок, необхідних на заняттях із тактичної, вогневої, спеціальної підготовки тощо.
Прикладом комплексних занять, які проводяться з метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок, необхідних майбутньому воїнові, та сприяють формуванню готовності до дій в екстремальних умовах, є проведення навчально-польових зборів, під час яких учні мають можливість удосконалити на практиці свої навички. Саме з цією метою використовую інтерактивні технології, що передбачають моделювання життєвих ситуацій, спільне розв’язання проблем. Вони ефективно сприяють створенню атмосфери співпраці, взаємодії, особливо, коли учні працюють у складі відділень і взводів.
У процесі викладання предмета виховую кожного учня як активну й відповідальну особистість, яка готова завжди стати на захист Вітчизни. Уроки будую на засадах доброзичливості, тактовності, демократизму.
Активізації національно-патріотичного виховання сприяє позакласна робота в школі. У рамках роботи гуртків пішохідного та велосипедного туризму практикую подорожі разом з учнями-старшокласниками місцями бойової слави України. Вважаю, що це є одним із дієвих засобів патріотичного виховання молоді.
Зацікавлюю учнів предметом «Захист Вітчизни» за допомогою комплексу заходів під час проведення тижнів, присвячених Дню Захисника Вітчизни, Дню Збройних Сил України; організовую зустрічі з воїнами. Залучаю учнів до участі у всеукраїнських акціях. Організовую та проводжу в школі шкільний етап Всеукраїнської гри «Сокіл» («Джура»), при цьому застосовую квест-технології.
Слід зазначити, що в умовах військової агресії та порушення територіальної цілісності України проблема підготовки молоді до захисту Вітчизни набула особливого значення. Тому пріоритетом у моїй роботі є формування життєво необхідних навичок та умінь в учнівської молоді до дій у бойовій обстановці та  при виникненні надзвичайних ситуацій, що є головним чинником збереження життя людини.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux