Заярський Олександр Васильович
Заярський Олександр Васильович
Посада, місце роботи
|
вчитель історії, правознавства, предмета «Захист Вітчизни» Більмацької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Інтелект» Більмацької районної ради Запорізької області
|
Освіта
|
Бердянський державний педагогічний університет, 2006 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2015-2018)
Курси для вчителівісторії та правознавства (2017) Онлайн-курси «Історія України. Зародження української нації», «Людина та держава. Правила гри» (2017) Курси для вчителів предмета «Захист Вітчизни» (2015) |
Педагогічний стаж
|
13 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
|
https://sites.google.com/view/alekzeyder
|
Посилання на відеорезюме
|
https://www.youtube.com/watch?v=e-5Qb0Kkm4Y&t=2s
|
Педагогічне кредо
|
«Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, запитай, що ТИ можеш зробити для своєї Батьківщини» (Д. Кеннеді)
|
Педагогічний портрет Усе може рідна земля: нагодувати своїм хлібом, напоїти зі своїх джерел, здивувати своєю красою. Ось тільки захистити себе вона не може. Захист рідної землі – це справа тих, хто їсть її хліб, втамовує спрагу з чистих криниць, милується навколишньою красою. Яким повинен бути випускник школи, майбутній захисник Батьківщини?Це питання я поставив собі, коли почав викладати предмет «Захист Вітчизни» – один з основних предметів, на заняттях якого реалізується найважливіше завдання – формування найвищої соціальної цінності кожного громадянина України. Добре розуміючи, що школа не навчає воювати, а прищеплює вміння оберігати і захищати свій будинок, сім'ю, Батьківщину, я прагну на своїх уроках сформувати в юних захисників віру в себе, високі моральні принципи, почуття власної гідності, усвідомлення того, що ти невід’ємна частинка рідної землі, саме ти повинен встати на її захист у важливу хвилину. На сьогоднішній день наша армія потребує підготовленого резерву, і саме сучасна школа може забезпечити виконання цього завдання. Виходячи з цього, я уже третій рік працюю над педагогічною проблемою «Формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій». Основною проблемою навчання початкової військової підготовки є відсутність достатньої матеріальної бази, яка включала б у себе не тільки підручники та наочні посібники, а й тир, смугу перешкод, зразки сучасної стрілецької зброї. Саме тому на уроках захисту Вітчизни на допомогу мені приходять інформаційно-комунікаційні технології. Часто заняття, основою яких є теоретичне опрацювання знань, я проводжу в кабінеті інформатики. Вважаю дуже доречним застосування мультимедійних презентацій, відеороликів, комп’ютерних симуляторів (розбирання, збирання автомата, елементи стрільби тощо). Які б сторони навчання військової спрямованості не розглядалися, учитель перш за все, повинен керуватися принципом єдності теорії та практики. Стройова підготовка – яскравий приклад практичних занять, що сприяють загартуванню волі, розвивають уважність, спостережливість, наполегливість, колективізм; один із важливих видів навчання й виховання юнаків, під час якого вдосконалюється вміння управляти тілом. Дисциплінуючи, стройова підготовка допомагає оволодівати різними прийомами й діями, набувати навичок, необхідних на заняттях із тактичної, вогневої, спеціальної підготовки тощо. Прикладом комплексних занять, які проводяться з метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок, необхідних майбутньому воїнові, та сприяють формуванню готовності до дій в екстремальних умовах, є проведення навчально-польових зборів, під час яких учні мають можливість удосконалити на практиці свої навички. Саме з цією метою використовую інтерактивні технології, що передбачають моделювання життєвих ситуацій, спільне розв’язання проблем. Вони ефективно сприяють створенню атмосфери співпраці, взаємодії, особливо, коли учні працюють у складі відділень і взводів. У процесі викладання предмета виховую кожного учня як активну й відповідальну особистість, яка готова завжди стати на захист Вітчизни. Уроки будую на засадах доброзичливості, тактовності, демократизму. Активізації національно-патріотичного виховання сприяє позакласна робота в школі. У рамках роботи гуртків пішохідного та велосипедного туризму практикую подорожі разом з учнями-старшокласниками місцями бойової слави України. Вважаю, що це є одним із дієвих засобів патріотичного виховання молоді. Зацікавлюю учнів предметом «Захист Вітчизни» за допомогою комплексу заходів під час проведення тижнів, присвячених Дню Захисника Вітчизни, Дню Збройних Сил України; організовую зустрічі з воїнами. Залучаю учнів до участі у всеукраїнських акціях. Організовую та проводжу в школі шкільний етап Всеукраїнської гри «Сокіл» («Джура»), при цьому застосовую квест-технології. Слід зазначити, що в умовах військової агресії та порушення територіальної цілісності України проблема підготовки молоді до захисту Вітчизни набула особливого значення. Тому пріоритетом у моїй роботі є формування життєво необхідних навичок та умінь в учнівської молоді до дій у бойовій обстановці та при виникненні надзвичайних ситуацій, що є головним чинником збереження життя людини. |