• A-
    A+

Сорока Наталія Юріївна

Посада, місце роботи
Учитель початкових класів Прилуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області
Освіта
Чернігівський державний інститут імені Т. Г. Шевченка, 1995 рік
Самоосвіта
Керівництво творчою групою вчителів з початкової освіти «Впровадження нових форм і методів національно-патріотичного виховання учнів на уроках і в позаурочний час» (2016-2018)
Керівництво школою перспективного педагогічного досвіду (2013-2016)
Навчання за програмою професійного розвитку вчителя «Методика розвитку критичного мислення учнів початкової школи» (2017)
Спеціалізований тренінг для працівників освітньої сфери «Інклюзивний простір. Практичні кроки» (за соціальною програмою Марини Порошенко) (2017)
Педагогічний стаж
27 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Педагогічне звання
Учитель-методист
Посилання на відеорезюме
https://youtu.be/K7UdVU60uFs
Педагогічне кредо
«Єдина можливість навчити дитину жити в існуючих умовах – це створити їй умови для повного оволодіння своїми власними здібностями»

 

Педагогічний портрет

 

Наш час ставить нові вимоги до людини, її життєвої компетентності, розвитку потенційних можливостей в світі, який постійно змінюється і розвивається. Від людини сьогодні потребується в першу чергу творча активність. Упродовж певного періоду своєї педагогічної діяльності я прагнула зрозуміти: що для цього необхідно робити? Як це робити?
На власному досвіді переконалася, що сутність сучасного уроку полягає не лише в змісті, а й у методиці його побудови, використанні нестандартних форм навчання, які вчать дітей мислити, розмірковувати, аналізувати, робити висновки, здобувати глибокі й міцні знання, застосовуючи їх на практиці. Головне завдання своєї педагогічної діяльності я бачу у тому, щоб не «донести», «пояснити», «показати» учням, а організувати спільний пошук розв’язання завдання, яке постало перед ними.
Моделлю особистості в новій парадигмі освіти стає інноваційна людина. Саме тому переді мною, як перед вчителем, постав ряд питань: «Як сформувати інноваційну особистість? Які обрати методи та технології навчання?» Шукаючи відповіді на ці запитання, на першу позицію впевнено висуваю завдання: формувати інформаційно-комунікативну компетентність інноваційної особистості.
Вважаю, що проектна діяльність – це найдоцільніший та найактуальніший спосіб підготовки особистості до реального життя в мінливому соціумі, саме завдяки їй школа перестає бути підготовчою сходинкою до життя, а дає можливість злитися з життям. З основних груп компетентностей інноваційної особистості, як вчитель-практик, у роботі в початковій школі обрала формування інформаційно-комунікативної компетентності в процесі проектної діяльності.
Я звернулась до цього методу, оскільки він дає можливість в стінах школи формувати творчу особистість; пробуджує і розвиває в дитині талант; дає можливість дітям осмислено застосовувати свої знання; реалізує їх соціальні потреби; формує мотивацію до навчання.
Я впевнена, якщо учень у школі не навчився сам нічого творити, то і в житті він завжди буде лише наслідувати, копіювати. Отже дана технологія допомагає маленьким школярам набувати ключових компетентностей, без яких їм не обійтись в житті, незалежно від обраної у майбутньому професії.
Вважаю, що проектне навчання заохочує і підсилює щире прагнення до навчання з боку учнів, оскільки воно: особистісно орієнтоване; використовує безліч дидактичних підходів: навчання в справі, незалежні заняття, спільне навчання, мозковий штурм, рольову гру, евристичне та проблемне навчання, дискусію, командне навчання; має високу мотивацію, що означає зростання інтересу і включення в роботу в міру її виконання; підтримує педагогічні завдання в когнітивній, афективній і психомоторній сферах на всіх рівнях: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез; дозволяє вчитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретній справі, а не вдавати навчальну діяльність.
З досвіду роботи визначила оптимальні форми навчання: уроки активного пошуку (уроки-дослідження, уроки-мандрівки, уроки-міркування, уроки серед природи, уроки-турніри, уроки-взаємонавчання), які пов’язані зі створенням та реалізацією проектів.
  • Завдяки втіленню технології проектування учні:
- набувають навичок пошукової роботи через практичну, самостійну та колективну роботу з додатковою довідниковою літературою та Інтернет ресурсами;
- мають можливість розв’язати безліч проблемних ситуацій та застосувати отримані знання на практиці;
- отримують позитивний досвід групової роботи;
- усвідомлюють значимість діяльності кожного для результату загальної справи;
- оволодівають значним арсеналом методів дослідження; набувають комунікативної компетентності.
Крім даної технології в своїй роботі я широко використовую й інші технології, зокрема:
- технологію ігрового навчання (розвиваючі ігри, ігри для розвитку швидкості техніки читання, мовні ігри, пізнавальні ігри, словникові ігрові диктанти, рольові ігри, інтелектуальні ігри, рухові ігри);
- технологію розвивального навчання (проектне навчання, проблемне навчання, колективна взаємодія);
- технологію критичного мислення («Сенкан», «Асоціативний кущ», «Кубування», «Діаграма Венна», «Знаємо-хочемо дізнатися-дізналися», «Ромашка Блума», «Передбачення», «Порушена послідовність», «Метод прес», «Спрямоване читання», «Кошик ідей», «Кольорові капелюшки» та ін.);
- інформаційно-комунікаційні технології (презентації, електронні посібники, комп’ютерні тренажери, онлайн-тести, комп’ютерні ігри, Інтернет ресурси).
Єдиною можливістю навчити дитину жити в існуючих умовах я вбачаю у створенні їй умов для повного оволодіння своїми власними здібностями. Це і стало кредом моєї педагогічної діяльності.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux