• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Біряк Світлана Іванівна

Біряк Світлана Іванівна

 

Посада, місце роботи
Учитель хімії, біології, основ здоров’я Нікольської гімназії «Софія» з загальноосвітньою школою І ступеня № 2 Нікольської районної ради Донецької області
Освіта
Мелітопольський державний педагогічний інститут, 1985 рік
Самоосвіта
Курси підвищення кваліфікації вчителів хімії та біології (2015)
Он-лайн курси «Основи здоров'язбережної компетентностi» (2018) та «Вчимося жити разом» (2018)
Педагогічний стаж
33 роки
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Педагогічне звання
Учитель-методист
Посилання на відеорезюме
https://youtu.be/4IVzxrq37oA

Педагогічний портрет

До проблеми формування здорової особистості дитини зверталися психологи, педагоги, зокрема В. Сухомлинський. Я цілком підтримую твердження Василя Сухомлинського «…що турбота школи про те, щоб учень не хворів, і його організм був несприйнятливий до хвороб, так само важлива, як і турбота про інтелектуальний та естетичний розвиток її вихованців».
Тому моя педагогічна ідея полягає в застосуванні здоров’язберігаючої педагогіки на уроках з основ здоров’я в умовах становлення Нової української школи. Здоров’язберігаюча педагогіка в широкому розумінні цього слова – це всі педагогічні технології, які не шкодять здоров’ю учнів, створюють їм безпечні умови для перебування, навчання і праці в школі. Отже поняття «здоров’язберігаюча педагогіка» об’єднує в собі всі напрями діяльності освітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Гімназія «Софія» працює за моделлю здоров’язберігаючого середовища, найбільш значимими компонентами якої є:
- створення комфортних умов навчання (розклад уроків, перерви);
- створення фізичного, фізіологічного, психічного комфорту для учнів;
- створення сприятливих умов навчання в гімназії (без стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання).
Підтримуючи роботу свого освітнього закладу у напрямку формування відповідального ставлення учнів до свого здоров’я, метою своєї роботи я вбачаю підтримання та збереження здоров’я учнів, формування в них свідомого ставлення до здорового способу життя. Цю мету я реалізовую через такі завдання:
- поєднання вирішення освітніх завдань з процесом розвитку організму та особистості дітей, враховуючи їхні фізичні та психічні можливості;
- формування в учнів особистісно-ціннісного ставлення до здоров’я та усвідомленої потреби у здоровому способі життя;
- формування компетентнісного ставлення до зміцнення здоров’я на духовному, соціальному, психічному та фізичному рівні;
- формування здоров’язберігаючих компетенцій і підготовка учнів до життя.
Виконуючи ці завдання на своїх уроках я:
- конструюю уроки з основ здоров’я, користуючись основними гігієнічними критеріями раціональної організації уроку (за М. К. Смирновим);
- ураховую мотиваційний та діяльнісний компоненти;
- застосовую інтерактивний педагогічний арсенал, що дає можливість  створити комфортні умови навчальної взаємодії, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, творчу наснагу;
- застосовую positum-підхід, який дозволяє знизити емоційну збудженість та напруженість, попередити перевтомлення учнів, що сприяє навчанню та розвитку, а в подальшому - повноцінному, здоровому, щасливому, успішному життю.
- застосовую елементи технології змішаного навчання. Це дозволяє змінити пріоритети використання інтернет-ресурсів (фокус на навчальному матеріалі, а не на соцмережі та іграх - що є однією із задач здоров’язберігаючої педагогіки);
- з метою озброєння учнів міцними знаннями, вироблення в них зацікавленості предметом та виховання позитивного ставлення до здорового способу життя використовую тренінги, тренінгові вправи;
- застосовую здоров’язберігаючі хвилинки, хвилинки психологічного розвантаження тощо.
  • Я знаю, що учитель має бути прикладом для своїх учнів у питаннях здоров’язбереження. Тільки тоді, коли здоровий спосіб життя – це норма життя вчителя, учні повірять та будуть сприймати педагогіку здоров’язберігання як норму власного життя. Саме тому мій стиль викладання предмета можна позначити як п’ять «Е»:
  • перше «Е» - ерудиція – передбачає глибину, широту та достовірність знань;
  • друге «Е» - енергійність – в’ялий, кволий, флегматичний учитель дуже рідко досягає мети;
  • третє «Е» - емоційність – здатність не тільки інформувати учнів, а й пробуджувати в них позитивні емоції;
  • четверте «Е» - етика – природність, доброзичливе ставлення до учнів;
п’яте «Е» - естетика – кожний урок намагаюся зробити «маленьким витвором мистецтва», щоб мої уроки сприяли утвердженню здорового способу життя, формуванню духовно, психічно, фізично і соціально здорової особистості; вмотивовували учнів на дотримання норм та правил здорового способу життя упродовж всього життя учнів як свідомих громадян України.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux