Біряк Світлана Іванівна
Біряк Світлана Іванівна
Посада, місце роботи
|
Учитель хімії, біології, основ здоров’я Нікольської гімназії «Софія» з загальноосвітньою школою І ступеня № 2 Нікольської районної ради Донецької області
|
Освіта
|
Мелітопольський державний педагогічний інститут, 1985 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації вчителів хімії та біології (2015)
Он-лайн курси «Основи здоров'язбережної компетентностi» (2018) та «Вчимося жити разом» (2018) |
Педагогічний стаж
|
33 роки
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Педагогічне звання
|
Учитель-методист
|
Посилання на відеорезюме
|
https://youtu.be/4IVzxrq37oA
|
Педагогічний портрет До проблеми формування здорової особистості дитини зверталися психологи, педагоги, зокрема В. Сухомлинський. Я цілком підтримую твердження Василя Сухомлинського «…що турбота школи про те, щоб учень не хворів, і його організм був несприйнятливий до хвороб, так само важлива, як і турбота про інтелектуальний та естетичний розвиток її вихованців».Тому моя педагогічна ідея полягає в застосуванні здоров’язберігаючої педагогіки на уроках з основ здоров’я в умовах становлення Нової української школи. Здоров’язберігаюча педагогіка в широкому розумінні цього слова – це всі педагогічні технології, які не шкодять здоров’ю учнів, створюють їм безпечні умови для перебування, навчання і праці в школі. Отже поняття «здоров’язберігаюча педагогіка» об’єднує в собі всі напрями діяльності освітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів. Гімназія «Софія» працює за моделлю здоров’язберігаючого середовища, найбільш значимими компонентами якої є: - створення комфортних умов навчання (розклад уроків, перерви); - створення фізичного, фізіологічного, психічного комфорту для учнів; - створення сприятливих умов навчання в гімназії (без стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання). Підтримуючи роботу свого освітнього закладу у напрямку формування відповідального ставлення учнів до свого здоров’я, метою своєї роботи я вбачаю підтримання та збереження здоров’я учнів, формування в них свідомого ставлення до здорового способу життя. Цю мету я реалізовую через такі завдання: - поєднання вирішення освітніх завдань з процесом розвитку організму та особистості дітей, враховуючи їхні фізичні та психічні можливості; - формування в учнів особистісно-ціннісного ставлення до здоров’я та усвідомленої потреби у здоровому способі життя; - формування компетентнісного ставлення до зміцнення здоров’я на духовному, соціальному, психічному та фізичному рівні; - формування здоров’язберігаючих компетенцій і підготовка учнів до життя. Виконуючи ці завдання на своїх уроках я: - конструюю уроки з основ здоров’я, користуючись основними гігієнічними критеріями раціональної організації уроку (за М. К. Смирновим); - ураховую мотиваційний та діяльнісний компоненти; - застосовую інтерактивний педагогічний арсенал, що дає можливість створити комфортні умови навчальної взаємодії, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, творчу наснагу; - застосовую positum-підхід, який дозволяє знизити емоційну збудженість та напруженість, попередити перевтомлення учнів, що сприяє навчанню та розвитку, а в подальшому - повноцінному, здоровому, щасливому, успішному життю. - застосовую елементи технології змішаного навчання. Це дозволяє змінити пріоритети використання інтернет-ресурсів (фокус на навчальному матеріалі, а не на соцмережі та іграх - що є однією із задач здоров’язберігаючої педагогіки); - з метою озброєння учнів міцними знаннями, вироблення в них зацікавленості предметом та виховання позитивного ставлення до здорового способу життя використовую тренінги, тренінгові вправи; - застосовую здоров’язберігаючі хвилинки, хвилинки психологічного розвантаження тощо.
|