Петрушко Любов Володимирівна
Посада, місце роботи
|
Учитель географії, заступник директора з виховної роботи Чернівецької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 3 Чернівецької міської ради
|
Освіта
|
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2000 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації вчителів (2018)
|
Педагогічний стаж
|
14 років |
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
|
https://geopetrushko.blogspot.com/
|
Посилання на відеорезюме
|
https://www.youtube.com/watch?v=nEyn2zQHHts
|
Педагогічне кредо
|
«Школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини» (В. Сухомлинський)
|
Педагогічний портрет Однією з умов підвищення ефективності вивчення географії в сучасній школі є побудова процесу навчання на технологічній основі з урахуванням ідей гуманізації навчання та гуманітаризації географічної освіти. Це гарантує досягнення результатів навчання, спрямованих на «формування освіченої творчої особистості», що передбачено Державним стандартом освіти. Для цього необхідно створити комфортні умови навчання, де кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.Мені, як учителеві, дуже близька думка про те, що школа для дітей це не підготовка до життя, це саме життя. Важливо допомогти дітям відчути ритм життя, відчути радість діяльності, знання, відкриття, знайти і пройти шлях до успіху – в цьому я бачу призначення педагога. Проблема, над якою я працюю: «Розвиток пізнавальних компетентностей учнів через впровадження інтерактивних форм навчання на уроках географії». Організація активної діяльності учнів є важливою вимогою до сучасного уроку. Сучасний учитель географії – учитель, який докорінно переосмислив свою роль в освітньому процесі з урахуванням новітніх рис суспільства. Перед ним стоїть завдання виховання відповідальної особистості, яка здатна критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. Працюючи 14 років у школі, дійшла висновку, що уроки, насичені різноманітними навчальними ситуаціями та методами роботи, сприяють розвитку в учнів самостійності, дослідницьких навичок та формують творчі здібності. На таких уроках панує ділова, творча атмосфера, учні з задоволенням вступають в діалог з учителем, взаємодіють один з одним, і тоді у вчителя з’являється можливість коригувати інтелектуальний та творчий потенціал учнів. Готуючись до кожного уроку, продумую хід заняття, добираю ефективні методи та прийоми. Під час уроків використовую як традиційні, так і нетрадиційні методи навчання. Серед традиційних – словесні (евристичну бесіду, пояснення, розповідь, інструктаж), наочні (ілюстрацію, демонстрування, спостереження), практичні (вправи, географічні задачі, практичні, графічні й дослідні роботи, контрольні (контрольні роботи), самостійні (робота з навчальною і довідковою літературою). Інтерактивні технології, які використовую на уроках для активізації розумової діяльності: для перевірки домашнього завдання – бліцопитування «учень- учень», естафета, мозковий штурм, самоперевірка, «знайди помилку»; на мотиваційному етапі уроку – коло ідей, проблема, екскурс в історію, дослідження, кроссенс, «Чомучка»; на етапі опрацювання навчального матеріалу – робота в парах, робота в групах, діалог, синтез думок, спільний проект, пошук інформації, створення ментальних схем, фішбоун; на рефлексивно-оцінювальному етапі – метод незакінчених речень, бліц-тест, твоя позиція, «дерево знань», «мікрофон»; домашні завдання – творчі, практичні, науково-пошукові та дослідницькі. Інтерактивні методи навчання дають можливість активізувати мислення учнів, залучати їх до плідної бесіди, мотивувати навчання, показувати різні точки зору, допомагати ставити свої запитання та формувати власну думку. Впровадження інтерактивних методів у практику роботи, разом з тим, пов’язане з певними труднощами та проблемами, і чи не на першому місці – байдужість учнів до вирішення проблем, які стоять на уроці. До того ж підготовка кожного інтерактивного уроку вимагає значних затрат часу. Все це разом не дозволяє робити всі уроки інтерактивними. У кінцевому підсумку такими є окремі, найбільш зручні за темою уроки, або ж на уроці використовуються окремі методи інтерактивного навчання. Готуючись до кожного уроку, думаю над тим, щоб він був побудований методично вірно, щоб урок на урок не був схожий. На уроках намагаюся стимулювати творчий пошук, прищеплюю учням навички самостійного оволодіння знаннями за допомогою книг, карт, пошуку інформації в Інтернеті, привчаю до дослідження, спостережливості, адже «один із секретів педагогічної творчості і полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху» (В. Сухомлинський) |