Бараненко Людмила Кімівна - переможець конкурсу
Бараненко Людмила Кімівна
Номінація
|
«Вчитель інклюзивного класу»
|
Місце роботи
|
Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області
|
Посада
|
Вчитель початкових класів
|
Освіта
|
Уманський державний педагогічний інститут імені Павла Тичини, 1994 рік.
|
Педагогічний стаж
|
29 років
|
Педагогічне кредо
|
«Ти – учитель, і тобі вже не спочити, доки житимеш на світі!».
|
Людмила Кімівна переконана, що кожна дитина є унікальною особистістю, в ній закладені можливості і здібності, які необхідно розкрити, підтримувати і розвивати. Особливо це стосується роботи вчителя в класі з інклюзивним навчанням. Те, що зараз вкладають у поняття «інклюзія», було переконанням всього її життя. Інклюзія – це коли важливий кожен. Запорукою свого успіху педагог вважає реалізацію принципу «навчитися жити разом».
У своїй роботі в класі з інклюзивним навчанням педагог використовує не тільки стандартні методи організації освітнього процесу, а й будує навчання і виховання таким чином, щоб дитина з особливими освітніми потребами була постійно залучена до спільної діяльності. Як інструменти педагогіки партнерства використовує цікаві й захоплюючі розповіді, вільні бесіди, заохочення творчих успіхів, особистий приклад, зустрічі з цікавими людьми, спільний пошук рішень, благодійні акції. Співпрацює з асистентом вчителя та командою психолого-педагогічного супроводу, яка створена в закладі. Разом розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, у якій передбачена адаптація і модифікація навчальних матеріалів.
Як вчитель інклюзивного класу Людмила Кімівна постійно працює над удосконаленням своєї майстерності. Пройшла онлайн-курси «Вчимося жити разом», «Основи здоров'язбережної компетентності», «Сервіси Google+ у професійній діяльності вчителя», онлайн-курс для вчителів початкових класів на платформі «Edera», а також навчання за проектом «Підготовка педагогів до роботи з дітьми з ООП в умовах інклюзивного середовища», брала участь у спеціалізованому тренінгу для працівників освітньої сфери «Інклюзивний простір. Практичні кроки».
Людмила Бараненко познайомилася з досвідом голландських колег, зокрема з одним із проектів Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром» – «Перспектива 21-3», який пропонує низку підручників і посібників, що ґрунтуються на методиках: «Піктограми», «ТАН-Соденберг» (метод глобального читання) та інших. Новітні голландські методики вчителька успішно використовує на практиці.
Спілкування з батьками – одна з умов, що забезпечує успіх у роботі. Батьки є активними учасниками та партнерами освітньої діяльності, беруть участь у визначенні навчальних цілей та у прийнятті рішень щодо них. Людмила Кімівна надає їм необхідну консультативну допомогу, інформує про досягнення дітей.
Людмила Бараненко переконана, що у роботі з дитиною з особливими освітніми потребами всі мають допомагати один одному, обмінюватися знаннями, намагатися максимально використовувати місцеві ресурси для досягнення головної мети – реалізації дитиною її потенційних можливостей.
Відеорезюме:
Конкурсне випробування «Урок»: