• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Пристай Людмила Йосипівна

Місце роботи
Кам’янець-Подільський ліцей Хмельницької області
Посада

Вчитель української мови та літератури

Освіта
Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут імені В. П. Затонського,1996 рік
Самоосвіта за останні 5 років

Тренінг «Mindmapping» від центру вивчення іноземних мов ADVANCEk-p (2017)

Курси підвищення кваліфікації учителів української мови та літератури при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2014)

Загальний стаж роботи

21 рік

Педагогічний стаж

21 рік

Стаж роботи у даному закладі освіти

21 рік

Кваліфікаційна категорія

Спеціаліст вищої категорії

Звання

Учитель- методист

Педагогічне кредо

«Цінність має лише тріада: знання – розуміння – вміння. Окремо – ні» (Юло Вооглайд)

Посилання на відеорезюме

https://education.microsoft.com/Story/Tutorial?token=OEfqf

Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений

http://prestajludmila.ho.ua/

Я – педагог і особистість

Портрет учителя

Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель?

Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам?

Як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні?

 

Рано чи пізно кожна людина починає оцінювати себе у професії, міркує про свою роботу, успіхи і невдачі, злети і падіння. Немає вікових обмежень у таких роздумів: оцінка і розуміння себе як професіонала властива як молодим людям, так і тим, хто вже десятиліття присвятив себе обраній справі.
У вересні 2017-го постукав у двері 22 рік моєї учительської діяльності, а це рівно половина мого життя. Саме стільки часу я працюю в Кам’янець-Подільському ліцеї. Знаю, що мені поталанило набагато більше, ніж іншим колегам: одразу по закінченні вишу прийшла на роботу в той заклад, який з перших днів затягнув мене у вир творчості, інтелектуального зростання, постійного саморозвитку, бо ж зовсім не хотілося бути останньою в колективній грі і сидіти на лаві запасних гравців.
Ці понад двадцять років у ліцеї були для мене різними – така собі синусоїда як в емоційному плані, так і професійному. Спочатку важкий старт, бо як мені було дотягнутися до метрів, які стояли біля витоків заснування ліцею? Потім ніким не очікувані три перемоги всього за якихось 5 років у ІІІ (заключному) етапі МАН. Далі нелегкі атестації, які компенсувалися підтримкою і довірою колег, а ще – досягненнями моїх учнів в інтелектуальних змаганнях та при складанні ЗНО. Можливо, для когось 190-200 балів – це просто цифри, а для мене це показник моєї навіть не діяльності, а профпридатності.
Не секрет, що до ліцею вступають учні з різним рівнем знань, не всі вони хапають зірки з неба, але ми їм дозволяємо бути самими собою, не «заставляємо рибу лазити по деревах», а, навпаки, підтримуємо і, головне, сприймаємо такими, якими вони є. Чи потрібен дитині успіх у навчанні? Безумовно. Для цього її треба зацікавити. А інтерес до навчання з’являється тоді, коли є натхнення. Саме останнє і створює ситуацію успіху, яка приводить когось до більших, когось до менших, але перемог. Якраз  таким я бачу компетентнісне навчання, кінцевим результатом якого є не грамотне письмо чи бездоганне знання художнього тексту, а здатність учнів презентувати власний досвід та досягнення. Коли на початку уроку записую на дошці чи висвічую на екрані його тему, подумки перефразовую стародавніх римлян: «А що з цього матиме дитина?» Інформацію, яка засмічує і так перевантажений мозок, чи знання і досвід, які вона застосує зараз або в майбутньому для розв’язання життєвих проблем? А тому я «за» діалог на уроці, «за» право вибору дитини, «за» висунення гіпотез і їхнє доведення чи спростування, «за» інтегрований підхід до вивчення будь-якого предмета. До речі, останнє вважаю вищим пілотажем учителя. По-перше, інтеграція є дидактичним засобом підвищення ефективності навчання, по-друге, розвиває пізнавальну активність учнів, по-третє, підносить авторитет учителя, адже коли філолог перед класом «видає» причини Великої французької революції, формули хімічних речовин або площу трикутника за теоремою Герона, – як на мене, це круто.
Своїм учням і їхнім батькам я завжди кажу, що люди – не ангели. Учитель – теж людина зі своїми плюсами і мінусами, життєвими принципами і переконаннями. Він може помилятися, може приймати неправильні рішення, але справжній учитель – це той, до якого прийдуть на перерві, щоб просто поспілкуватися або разом послухати «Океан Ельзи», якому довіриш сокровенне, знаючи наперед, що воно залишиться тільки між вами двома, який ніколи не дотримуватиметься штампованої догми «вчитель завжди правий». Мої учні знають, що я не люблю брехні, ще більше ненавиджу лицемірство («і не люблю я двох облич, коли вони в одній людині»). Я «за» здоровий компроміс, «за» те, що сам упади, але іншого підніми, «за» чесну гру як на уроці, так і в житті. Не раз чую, як за плечима старшокласники називають мене просто Йосипівною, для когось це фамільярність, а для мене – індикатор довіри.
Часто колеги дивуються моїй імпульсивності і небажанню сидіти на місці. Вчора я відпочивала з дітьми в Карпатах, сьогодні організовую поїздку для вчителів, а вже завтра збирати посилку хлопцям на Схід, у перерві між цим шукаючи освітянські новини наФейсбуці… По-іншому і не може бути, бо наше життя – це рух, а ще – боротьба. Мені здається, що кожен учитель має боротися, боротися за своє право бути учителем, за право бути зразком для наслідування – без боротьби втрачається суть існування, саме вона тренує силу волі і віру в людські сили. Постійний пошук – основа самовдосконалення і творчого саморозвитку, а сила духу і здатність не опускати руки навіть у найскладніших життєвих ситуаціях – ось ті якості, які формує в моєму житті професія учителя.

«Родзинки» досвіду

У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/ розробка?

Які педагогічні технології , методи та форми Ви використовуєте в освітньому процесі?

 

Моя педагогічна новація полягає в широкому застосуванні інтеграції на уроках української мови та літератури в допрофільних та профільних класах.
Форми та методи, які використовую в навчально-виховному процесі:
здоров’язберігаючі технології: методи словесні (розповідь, бесіда), практичні компенсаторно-нейтралізуючі (пальчикова гімнастика, вправи для очей); форми (фізкультхвилинки, екскурсії, туристичні походи);
інтерактивні технології: методи (мозковий штурм, гронування, кубування, навчаючи-учусь, складання карт розуму, діаграми Вена); форми (парна, групова, колективна);
інтеграційні технології: методи стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності (створення ситуації інтересу, використання прийому педагогічної провокації при аналізі художнього твору та характеристиці персонажів, методу проектів при написанні наукових робіт та організації виховного процесу);
інформаційні технології навчання: використання електронних підручників та презентацій, статичних та динамічних таблиць, тестових завдань, медіа-творів, проведення віртуальних екскурсій, аудіовізуальне навчання (від лінійного відео до інтерактивного(діалогового) режиму).

Кроки до майстерності

Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся?

Перемоги моїх учнів: Сіра А. та Сморжевська А. – 200 балів ЗНО (2008, 2010). За останні шість років учні ставали призерами міських та обласних етапів змагань: 17 разів – Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, 11 разів – Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, 13 разів – Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. За всі роки співпраці з Малою академією наук моїми учнями було написано 21 наукову роботу. Усі вони стали переможцями і призерами міського етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, 12 з них – обласного, 5 – ІІІ (заключного) етапу. Перші збірки власної творчості Гнатюк М., Кучер І. та Чорної І. гідно оцінені літературними критиками та членами журі цього конкурсу.
Мої нагороди: Почесна грамота управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради (2008, 2010, 2017);
Почесна грамота Кам’янець-Подільської міської ради (2000, 2013, 2016);
Почесна грамота управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації (2001);
Подяка департаменту освіти і науки, молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації (2013);
Подяка Міністерства освіти і науки України (2004, 2016).

Чого прагнете навчитися?

У дидактичному плані прагну навчитися ефективніше використовувати новітні форми роботи з ІКТ на уроках української мови та літератури, в емоційнійному – бачити в житті якомога більше позитиву.

Знай наших!

Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі « Учитель року»?

Які Ваші очікування від конкурсу?

Запорукою успіху в конкурсі «Учитель року» є прагнення до самовдосконалення та вміння залишатися самим собою. Беручи участь у конкурсі, маю на меті збагатити свій досвід здобутками колег – учасників змагань, поділитися своїм, переосмислити підхід до викладання рідної мови та літератури в контексті Нової української школи.

За лаштунками

 

Хто підтримує Вас на шляху до перемоги?

Сім’я, друзі, колеги, мої учні.

Які особистісні якості допомагають Вам досягти мети?

Наполегливість, цілеспрямованість, уміння зацікавити собою та своїм предметом.

Які Ваші захоплення (хобі)?

Кулінарія, автотуризм, вирощування орхідей.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux