• A-
    A+

Піцура Тетяна Петрівна

 

Місце роботи
Лужанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Рахівської районної ради Закарпатської області
Посада
Вчитель української мови і літератури
Освіта
Кам’янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка, 2016 рік
Ужгородський національний університет, 2002 рік
Самоосвіта за останні 5 років
Курси для новопризначених завідувачів РМК, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Київ (2014)
Курси вчителів української мови та літератури, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти (2013)
Загальний стаж роботи
13 років
Педагогічний стаж
13 років
Стаж роботи у даному закладі освіти
13 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст першої категорії
Педагогічне кредо
«Справжній педагог повинен любити те, чому навчає, і тих, кого навчає»
Посилання на відеорезюме
https://education.microsoft.com/Story/Tutorial?token=V1AO1

Я – педагог і особистість

Портрет учителя

Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель? 

Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам?

На мою думку, сучасний учитель – не просто професія, це високе покликання, про важливість якого необхідно усім пам’ятати. Сучасний учитель – творець людини, її сьогодення і майбутнього, в його руках – долі поколінь, це той – хто веде і допомагає зробити перші кроки в доросле життя. Учитель – не актор, після уроку йому не аплодують, він не грає роль, а проживає кожен урок по-особливому, не скульптор – його роботи ніхто не бачить, не просто сівач прекрасного, вічного, доброго – адже плоди його щоденної праці дозріють тільки з роками.
Сучасне суспільство висуває високі вимоги до особистості вчителя. Толерантний, коректний, з любов’ю ставиться до дітей, а до батьків – з розумінням, безперестанно виявляє цікавість до новинок своєї роботи, предмету, активний, комунікабельний, творчий, розумний, життєрадісний… Ось далеко не увесь перелік якостей, які бажає бачити в особі вчителя громадськість. Але найважливіше, на мою думку, що кожен педагог повинен нести любов своїм вихованцям, сіяти в їхні серця надію, вселяти віру у свої сили. Саме це я і намагаюся нести своїм учням. Переконана, що поганих дітей не буває, є погане середовище. У наших школах не повинно бути нещасливих замучених дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Кожна дитина – унікальна особистість, і саме школа, учитель покликані розкрити талант дитини, допомогти їй подивитися на світ щасливими очима.

Як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні?

Перспективи розвитку освіти в Україні вбачаю у зверненні до особистості учня, його бажань, інтересів, прагнень. Виховання гармонійної, всебічно розвиненої, компетентної, творчої, успішної особистості – те, що повинна поставити сучасна освіта на перше місце. «Школа – для учня» – таким, на моє переконання, є девіз нової української школи. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для боротьби з труднощами і породжують бажання вчитися. Завдання нової школи – розкрити перед дитиною нові можливості, а не зачинити двері у майбутнє.

«Родзинки» досвіду

У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка?

Які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте у навчально-виховному процесі?

 
Працюю над проблемою «Використання інноваційних технологій навчання на уроках української мови і літератури як засіб розвитку творчої, гармонійної особистості учня». У своїй роботі використовую ноосферну технологію навчання, яку ще називають біоадекватною. Цю методику визначають як одну з моделей інновацій в освітній галузі, що спрямована на розвиток гармонійної творчої особистості учня, який здатен не тільки механічно зазубрювати теоретичний матеріал, а й створювати власті механізми запам’ятовування через формування образів-символів, звукових, зорових образів. Свого часу ще видатний педагог К.Д.Ушинський зазначав: «Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі». Тому на своїх уроках намагаюся розвивати творчі здібності учнів, бажання творити, дискутувати, обговорювати. Учні самостійно створюють смислові образи, що допомагають зрозуміти та запам’ятати складний матеріал, зробити його доступним та зрозумілим, ілюструють вивчений теоретичний матеріал власними малюнками, схемами, мнематичними картами.
На уроках практикую й ігрові технології, а саме: гру «Вірю – не вірю», «Так – ні», «Світлофор», «Сила слова», «Додай слово», «А ти вмієш?», «Ланцюжок», «Хто більше?», «Розвідники», «Поети» та інші. З метою розвитку мовленнєвої компетенції учнів використовую вправи «Займи позицію», «Продовж висловлювання», метод «Прес», «Мозкова атака». Особливу увагу приділяю розвитку творчої особистості учня, їх критичного мислення. Тут допомагають вправи «Асоціативний кущ», «Гронування», «Діаграма Вена» та інші. Але, на моє переконання, головним на уроці є не технології, а особа вчителя.

Яким досвідом Ви готові поділитися з колегами?

Готова поділитися досвідом використання елементів ноосферної технології навчання на уроках української мови і літератури, а саме прийомами проведення навчальної релаксації, створення смислових образів, виконання завдань творчого характеру. 

Кроки до майстерності

Які Ваші основні досягнення? 

Чим Ви пишаєтеся?

Творчість, креативність, бажання працювати, йти в ногу з часом – ось основні кроки до педагогічної майстерності.
Вважаю, що справжній учитель радіє не тільки професійним досягненням, а й успіхам вихованців. Я пишаюся своїми учнями. Мої випускники – сьогодні успішні студенти, працівники різних галузей, фахівці своєї справи, сподіваюся, добрі та порядні люди.
Мої учні – призери ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (2016), ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2016, 2017), ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Обніміться ж, брати мої!» (2015), районного конкурсу читців, присвяченого Шевченківським дням «Ми діти твої, Україно!» (2015-2017).

Знай наших!

Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»?

Які Ваші очікування від конкурсу?

 
На мою думку, запорукою успіху у всеукраїнському конкурсі «Учитель року» насамперед є бажання працювати над собою, наполегливість, прагнення змінюватися, розвивати в собі нові грані майстерності, пізнавати нове.
Від конкурсу очікую приємних вражень, професійного росту, пізнання та запозичення досвіду роботи колег, їх методів та прийомів роботи, зустрічі з талановитими педагогами.
 

За лаштунками

Хто підтримує Вас на шляху до перемоги?

Мене підтримує родина – чоловік і троє синів. Саме вони дають наснагу творити, працювати, рости.

Які особистісні якості допомагають Вам досягати мети?

У щоденному житті мені допомагають такі особисті якості, як цілеспрямованість, наполегливість, оптимізм, бажання пізнати щось нове, рости професійно.

Які Ваші захоплення (хобі)?

Оскільки у будні багато часу проводжу в стінах школи, віддаю перевагу активному відпочинку: люблю походи в гори, кататися на лижах, подорожувати, відвідувати визначні пам’ятки історії України. Щотижня займаюся у дитячому реабілітаційному центрі «Милосердя». Заняття з дітьми з особливими освітніми потребами забирає багато сил, але дає мені велику радість за успіхи вихованців, втіху та вдячність Богу за дар життя. У літній період багато часу проводжу з дітьми та підлітками на християнських відпочинкових таборах «Канікули з Богом», де збагачую власний досвід роботи зі школярами, знаходжу щось цікаве та творче для себе, вчуся від дітей творити, діяти та радіти життю.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux