Яковчук Михайло Володимирович
Місце роботи
|
Комунальний заклад «Луцька гімназія №18 Луцької міської ради Волинської області»
|
Посада
|
Вчитель німецької мови
|
Освіта
|
Волинський державний університет імені Лесі Українки (факультет романо-германської філології, спеціальність «німецька мова та література, англійська мова»), 2000 рік
|
Самоосвіта за останні 5 років
|
Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти, курси підвищення кваліфікації (2017)
Семінар «Робота з актуальними відеокліпами», Goethe-Institut в Україні (2016) Семінар з країнознавства, граматики, стилістики та риторики, Львів (2016) Онлайн-курс з підвищення кваліфікації «DLL 4 – Aufgaben, Übungen, Interaktion», Goethe-Institut в Україні (2015-2016) Курс Обласний семінар «Європа – я хочу бути проінформованим», Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти (2016) Обласний семінар для представників АУГ «Формування професійної компетентності вчителя» (2014) Підвищення кваліфікації в Австрії, семінар з країнознавства «Австрія в діалозі: дослідницьке навчання та відкритий навчальний простір», м. Грац, Австрія (2013) Підвищення кваліфікації у Німеччині, семінар з країнознавства «Проектна методика в середній школі», м. Фрайбург, Німеччина (2013) Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти, курси підвищення кваліфікації (2012) Blended Learning (змішане навчання) «Комп’ютер та інтернет на уроці німецької мови, але як?», Goethe-Institut в Україні (2012) |
Загальний стаж роботи
|
21 рік
|
Педагогічний стаж
|
17 років
|
Стаж роботи у даному навчальному закладі
|
17 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Учитель-методист
|
Педагогічне кредо
|
«Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня» (М. Ебнер-Ешенбах)
|
Посилання на відеорезюме
|
https://www.youtube.com/watch?v=UstRU_PSVZw
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
|
mykhailoiakovchuk.blogspot.com
https://www.youtube.com/watch?v=6gqZ1oOdjHE |
Я – педагог і особистість |
|
Портрет учителя Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель? Сьогодення вимагає від учителя не просто надання учням певних знань, а навчання їх мислити, структурувати інформацію та цілеспрямовано відбирати необхідне. Сучасний учитель повинен нести учням не просто нові знання, а новий тип оволодіння інформацією. У зв’язку з цим, особливого значення набуває переорієнтація мислення сучасного вчителя на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, в тому числі до його готовності використовувати інноваційні технології у професійній діяльності. Учні цінують такі якості педагога, як глибокі фахові знання, загальна ерудиція, логіка мислення, критичний підхід до розв’язання проблем, переконаність, власна точка зору, принциповість, чітка громадянська позиція, уміння спілкуватися, почуття гумору та ін. Дієвим фактором у цьому відношенні є саме особистість вчителя, його ерудиція, майстерність викладання.Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам? Єдність вимогливості й поваги, бо саме у вимогливості до людини й полягає повага до неї, оптимістична налаштованість до дитини, позитивна емоційна налаштованість, критичний підхід до розв’язання проблем, почуття гумору, креативність, ініціативність, саморозвиток, толерантність – ці риси сучасного вчителя притаманні особисто мені.Як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні? Щодо подальших перспектив розвитку освіти в Україні, то на мій погляд нові освітні стандарти, що розробляються і впроваджуються сьогодні в Україні, мають право на реалізацію. Для їх введення в дію має бути організована чітка взаємодія всіх учасників освітнього процесу. Одним з найважливіших питань, на мою думку, має бути і мотивація всіх задіяних осіб, їх готовність до запровадження змін. Звичайно, все варто перебудовувати на демократичних засадах, прислухаючись до думки кожного та обираючи найраціональніші ідеї. У нових державних стандартах ми маємо план дій, проте шляхи його реалізації у багатьох випадках залежать від індивідуальних особливостей як кожної дитини так і кожного вчителя. Ми всі різні, проте ми маємо перед собою єдину освітню мету – формувати особистість, здатну навчатись самостійно, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, бути конкурентоспроможною в житті. |
|
«Родзинки» досвіду Які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте в освітньому процесі? Використання інноваційних форм роботи – це не обов’язок учителя, а вимога сучасного життя. Коли учень оволодіває ними, його конкурентоспроможність зростає. На своїх уроках я не віддаю перевагу якомусь одному методу роботи, а серед широкого арсеналу інноваційних технологій обираю ті, які, на мою думку, допоможуть реалізувати мету конкретного заняття. Так, для формування пізнавального інтересу учнів я використовую технологію розвитку критичного мислення.Навчаючи учнів критично мислити, я намагаюсь допомогти їм подивитись на будь-яку життєву ситуацію з різних сторін, ставити запитання: Чому це так? Кому вигідна ця ситуація? Про що можна дізнатись? Що можна зробити? Критично міркуючи, учні не скаржаться на проблему, а намагаються її вирішити. Це, у свою чергу, сприяє активізації роботи учнів, становленню гармонійно розвиненої особистості. Також застосовую інтерактивні технології, які ефективно сприяють засвоєнню матеріалу, оскільки впливають на свідомість учня, на його почуття та волю, формують творчу особистість, що здатна доцільно й ефективно застосовувати набуті знання, уміння й навички у практичній діяльності у будь-якій сфері суспільного життя. Активно використовую метод проектів. Проект цінний тим, що в ході його виконання, школярі вчаться здобувати знання, отримувати досвід пізнавальної та навчальної діяльності. Проектна методика характеризується високою комунікативністю, тому учням пропонується виразити свої власні думки, почуття, активно включитися в реальну діяльність, приймати власну відповідальність за успішність у навчанні. Використання мультимедійних технологій надає мені можливість комбінувати в одному занятті неймовірну кількість цікавих завдань, підвищити якісний рівень використання наочності, змінити відношення учнів до комп’ютера, оскільки вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи у будь-якій галузі людської діяльності. І, якщо мій досвід у використанні цих технологій допоможе моїм колегам, безумовно, я готовий поділитися ним. |
|
Кроки до майстерності Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся? Не секрет, що основні досягнення вчителя по’вязані з показниками результативності його роботи. За роки педагогічної діяльності я досяг певних результатів та визнання: це велика кількість публікацій у фахових журналах, виступ на телебаченні, численні грамоти, сертифікати, дипломи та інші нагороди і заохочувальні відзнаки, неодноразово брав участь в пілотних проектах та міжнародних семінарах у Німеччині та Австрії, є тренером на курсах підвищення кваліфікації для вчителів німецької мови, здійснював експертизу підручників. Але найбільшою нагородою для себе як вчителя, я вважаю, є досягнення моїх учнів, і відчуття того, що я допоміг їх становленню як особистості. Це прекрасно, коли вчитель може бути порадником і володарем скарбниці знань.Чого прагнете навчитися? …А вчитися треба завжди. Головне, не боятися своїх помилок і постійно експериментувати, шукати і бути самокритичним. |
|
Знай наших! Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»? Участь в конкурсі «Учитель року» – це ще одна можливість випробувати себе, ще один шанс навчитись чомусь новому, по-іншому поглянути на власну роботу та роботу своїх колег. Це зустріч з тими, кого насправді вважають найкращими фахівцями з предмету. Знайомство з досвідом роботи інших, обмін ідеями, підходами, думками, знайомство з творчими людьми – усе це дає кожному конкурсанту безліч ідей, новинок, розширює світогляд, запалює.Які Ваші очікування від конкурсу? Я сподіваюсь, що у процесі підготовки я зможу знайти нові нестандартні рішення, які допоможуть покращити творчу професійну діяльність. Головне – це віра в себе і ніколи не зупинятися на досягнутому! |
|
За лаштунками Хто підтримує Вас на шляху до перемоги? Мене надихають мої рідні та друзі. Вони завжди зі мною. Їхню підтримку я завжди відчуваю. Сподіваюсь, що мене підтримають і колеги.Які особистісні якості допомагають Вам досягати мети? Оптимізм, відповідальність, почуття гумору, креативність, ініціативність і звичайно ж наполегливість – це якості, які допомагають мені досягти поставленої мети.Які Ваші захоплення (хобі)? Щодо моїх захоплень, то це спорт, подорожі, мистецтво і як це не парадоксально, можливо, на сьогодні звучить – політика. |