Попкова Олена Павлівна
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Створення персоніфікованого інтерактивного навчального середовища для молодших школярів
Навчальне середовище учня має змінюватися у відповідності до викликів інформаційного суспільства, стрімкий розвиток якого впливає як на життєвий простір людини, так і на процеси в освіті. Відповіддю на такі виклики стало інноваційне навчальне середовище молодшого школяра, створене за допомогою різноманітних інтерактивних Інтернет-сервісів та комп'ютерного програмного забезпечення, де учень навчається в активній дії, оцінює себе і на основі самооцінки будує траєкторію саморозвитку.
По-новому організоване навчальне середовище змінило не лише роль учня (з об’єкта на суб’єкт), а й роль вчителя (з транслятора інформації на фасілітатора).
Створене на основі платформи Classflow персоніфіковане інтерактивне навчальне середовище молодшого школяра дозволяє будувати освітній процес на засадах особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів до навчання, принципах інтерактивності та формуючого оцінювання, відповідає вимогам «педагогіки партнерства», дає вчителю комунікативний, операційно-процесуальний і оцінний інструментарій для роботи
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Стати вчителем мріяла з дитинства. Не шкодую про свій вибір та не уявляю себе в іншій сфері. Вчитель для мене – це людина, яка може захопити, зацікавити, здивувати, навчити.
В педагогіці розподіляють процес впливу на дитину на навчальний та виховний. Для мене цей процес неподільний. Саме слово «виховання» я тлумачу як «вбирання, поглинання». Я як вчитель повинна створити середовище, в якому дитина зможе отримати знання та скористатися ними в житті.
Навчати сучасних дітей – завдання не з легких. Ці діти виросли в іншому інформаційному середовищі, вони вже не уявляють своє життя без мобільних телефонів та комп’ютерів. Слід зауважити, що цими ґаджетами діти навчилися користуватися майже без допомоги старшого покоління. Звідки мій син знає, як перевстановити систему комп’ютера, правильно видалити програму, налаштувати проектор? Цьому його не навчали ні в школі, ні вдома. Як сталося так, що сучасне покоління обійшлося без нас, обігнало нас на великій швидкості і навіть не загальмувало, щоб взяти на буксир.
То як тепер налаштувати свої частоти на сучасне покоління? Чи треба його наздоганяти і підлаштовуватися під нього? Чи, можливо, нехай це робить воно?
Щодня, повторюючи дітям, що потрібно, долаючи перешкоди, вчитись новому, я зрозуміла, що теж не маю права зупинятись. Нехай мої учні бачать, як я теж вчусь, як мені складно, як я опановую нові для себе інструменти. Але я зобов’язана наздогнати і навіть трішки перегнати цих «цифрових вискочок».
Сьогодні ми з учнями майже на одній сходинці: «Діти, як ви робите зйомку з екрана?» - «Олено Павлівно, а Ви розкажете як створити сайт?». Ми досягли крихкої рівноваги, але зупинятися не можна. Хоча, мабуть, можна дещо пригальмувати. Ми, вчителі, просто зобов’язані навчити дітей обходитися без ґаджетів, показати їм середовище, в якому виросли самі: захопити настільними іграми, переконати займатися спортом, надихнутися постановкою вистави, запалити ідеєю походу. І все це на особистому прикладі!
Я – вчитель. Навчаю дітей, навчаюся сама. Вважаю свою роботу класною! І кожного разу посміхаюся, коли пишу на дошці «Класна робота»…
- Посилання на персональній Інтернет-ресурс http://pomogator1b.blogspot.com/
- Посилання на персональній Інтернет-ресурс http://elenapavlovna1b.blogspot.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=EfxqE1SInmY
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=FWMZnSRV_gc