Бацула Наталія Володимирівна
Номінація
|
Початкова освіта
|
Місце роботи
|
Харківська гімназія № 152 Харківської міської ради Харківської області
|
Посада
|
Вчитель початкових класів
|
Освіта
|
Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 1994 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації у Комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти», 2017 рік;
тематичні спецкурси «Інтегроване навчання як засіб формування та розвитку особистості», «Особистісно орієнтовані технології навчання та виховання», 2011 рік |
Педагогічний стаж
|
22 роки
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Старший учитель
|
Педагогічне кредо
|
Ніколи не навчати дитину так, як учили мене, тому що вона народжена в інший час, в інших умовах і житиме по-іншому
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Інтерактивні технології колективного та групового навчання; участь у науково-педагогічному проекті «Інтелект України»
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Кожна дитина у своїх фантазіях малює портрет ідеального вчителя. Так, тридцять п’ять років тому, ідучи з мамою до першого класу, маленька Наталка весь час запитувала в неї: «Мамо, а вчитель – це розумний і добрий чарівник із казки чи друг, якщо любить тебе й поважає, цінує найменший успіх? А я, коли виросту, теж буду вчителем?»
Минули роки – і допитлива дівчинка стала вчителем початкових класів. Переконана, що перші роки дитини в школі – початок усіх початків...
Упевнена: у кожної дитини в глибинах її душі заховані срібні дзвіночки. Треба відшукати, торкнутися, щоб вони задзвеніли добрим і веселим дзвоном. Тоді світ дитини стане радісним і світлим. Тоді моя місія як учителя буде виконана.
А яким же хочуть бачити вчителя сучасні діти?
Як це не дивно, але відвертим, чуйним. Найбільше вони потребують любові, доброти, щирості. Саме цих людських якостей так не вистачає нашим дітям у суспільстві. Де дитині отримати тепло, турботу, увагу, коли вона покидає домівку? Якщо вчитель цього не дасть, що буде з нею в майбутньому – дорослому житті? Чи не перетворимося ми в бездушних роботів, машинально виконуючи доручену справу? Чи не будуть нас підстерігати скрізь і всюди холодність, корисливість, бездушність, заздрість?
Сучасні школярі – це майбутні батьки, які будуть формувати уявлення про вчителя у наступного покоління. І чи довірять вони виховання своїх дітей нам?
Зараз учені, педагоги, психологи, батьки, учні, розглядаючи модель ідеального вчителя, говорять про його професійні якості та компетентності. Ця тема залишається актуальною, тому що з плином часу змінюються держава, суспільство, а отже, і вимоги, які висуваються до особистості вчителя.
Які ж якості та компетентності вчителя мають бути константними й незалежними від плину часу, а які повинні бути «рухливими», тобто необхідними вчителю, зважаючи на вимоги «нового» часу?
Малюючи для себе портрет сучасного вчителя, я вважаю, що, насамперед, він любить дітей різних: гучних і тихих, слухняних і примхливих, старанних і не дуже… Любить їх тому, що вони з країни дитинства, вони – маленькі дорослі.
Що ж іще повинен знати й уміти гарний педагог? Звичайно, він обов’язково має знати дитячу психологію, розуміти душу дитини, уміти ставити собі запитання: «А чи завжди я правий?». Якщо вчитель байдужий до внутрішнього світу дитини, до її переживань, то йому не місце в школі, навіть коли він прекрасно знає свій предмет.
Учитель має рухатися в ногу з часом: використовувати у своїй роботі інновації, досконало володіти матеріалом. Але найголовніше – учитель має бути Людиною з великої літери. Від нас залежить майбутнє наших вихованців, тому пам’ятаймо, що для них ми – взірець багатогранного діаманту, ім’я якому ОСОБИСТІСТЬ
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://bacula-nataliya.blogspot.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=weYIIeHUlHo
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=qib8E94dwSE&t=12s